Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen omistus ei siirry

Lähettäjä: Ärsyttävää 
Päivämäärä:   3.12.24 17:08:08

Myytiin hevonen keväällä. Ostaja ei vieläkään ole ottanut nimilleen..mulla kyllä on toinen omistajanvaihdos lappu, kun halusin kahdet kappaleet..molemmille. En muista pitääkö niin tehdäkin..mut jokatapauksessa, voinko lähettää omani Hippokseen, jossa tekevät muutoksen ja lasku menee ostajalle?

Re: Hevosen omistus ei siirry

Lähettäjä: Riesa 
Päivämäärä:   3.12.24 17:09:16

Voit lähettää

Lähettäjä: OmaTalli 
Päivämäärä:   3.12.24 17:10:19

Sinun pitää hyväksyä ostajan tekemä omistajanmuutosilmoitus OmaTallissa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 17:12:48

Omistus on siirtynyt sillä hetkellä kun kauppakirjan ehdot ovat täyttyneet (eli maksu on suoritettu).

Lähettäjä: Xy 
Päivämäärä:   3.12.24 17:22:55

Hippos ei ole virallinen omistajuustietokanta.
Kauppakirja riittää.

Hippokseen voi muutoksen tehdä omatallissa helposti, tarvii molempien hyväksynnän.

Lähettäjä: Ärsyttävää 
Päivämäärä:   3.12.24 19:09:25

Omatalli
Myyjä on alaikäinen,eikä sillä ole tunnuksia.

Lähettäjä: kdfkmfnff 
Päivämäärä:   3.12.24 19:15:49

Hippoksen omistustodistuksella ei mitään merkitystä. Anut joka merkkaa on kauppakirja ja kuitti siitä että rahat on saatu. SE on se asia joka todistaa kaupan, ei mikään muu.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   3.12.24 19:32:10

Minä en ainakaan ostaisi hevosta, joka ei olisi rekisterissä myyjän nimellä.

Lähettäjä: Ty 
Päivämäärä:   4.12.24 07:47:02

Hippos on virallinen hevosrekisterin pitäjä ja ne tulisi ilmoittaa aina sinne. Tämä ratsupuolella ongelma.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 08:02:12

Virallinen omistajuus rekisteri hippos ei ole

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.12.24 08:41:31

Kyllä, voit ottaa omasta omistajanvaihdospaperista kuvan ja laittaa sen sähköpostilla Hippokselle saatesanojen kera, niin hoitavat homman ja laittavat laskun uudelle omistajalle korotettuna, koska on tehty määräajan jälkeen. Olen näin tehnyt myös itse.

Lähettäjä: Huokaus 
Päivämäärä:   4.12.24 08:51:06

Mulla oli joskus päinvastoin, myyjä vatuloi omistajanvaihdoksen kanssa ja lopulta lähetin kauppakirjan Hippokselle ja tekivät omistajanvaihdoksen sen perusteella. Mutta koska olin odotellut myyjän (ja siis hoputellut päivittäin asiasta) osuutta asiasta, niin meni yli kaksi viikkoa ja sain maksaa korotetun maksun. Eihän se ollut kuin 10 € kalliimpi, mutta ihan periaatteesta otti päähän maksaa, kun myyjä ei hoida asioitaan ajallaan. Kauppakirjaankin oli kirjoitettu, että omistajanvaihdos tehdään välittömästi.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   4.12.24 08:54:41

Mulla sama tilanne kuin yllä, myyjä ei tee vaihdosta OmaTallissa. Olen pyytänyt pari kertaa, aina on ollut kiireitä ja muuta mielessä, ihan just laittaa.

Taidan laittaa myös kauppakirjasta kopion Hippokselle jotta saadaan vaihdos loppuun.

Lähettäjä: Jop 
Päivämäärä:   4.12.24 08:56:21

Ja siis tottakai kauppakirja on se viimeinen ja virallinen lappu mistä omistajuuden näkee. Itse merkkaan Hippokseen tunnollisesti kuitenkin, tällä kertaa erityisesti sillä tarkoitus astuttaa ja varsottaa tamma.

Lähettäjä: Nevö 
Päivämäärä:   4.12.24 09:22:04

Ei koskaan, ikinä milloinkaan myydä hevosta alaikäiselle!! Hevonen myydään AINA alaikäisen huoltajalle ja huoltaja sitten halutessaan myy hevosen alaikäiselle.

Jos ostaja jostain valittaa, myyjä on todella heikoilla, kun toinen sopimuspuoli on alaikäinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.