Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko ollut täällä räävittävänä?

Lähettäjä: Lost 
Päivämäärä:   3.12.24 14:44:23

Oletko löytänyt tai kuullut että täällä on ketju, jossa haukutaa just sua? Mistä juttu lähti?

Kaikkihan aina sanoo ettei käy täällä mutta silti lukee tätä kuitenkin eli varmasti tietää mitä täällä puidaan. Monelleko osui omaan nilkkaan... Eihän sitä tarvitse olla somettaja tai tunnettu kisaaja, tänne on päädytty ties mistä syistä.

Re: Oletko ollut täällä räävittävänä?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.12.24 14:47:44

Olen, jostain ratsastusvideosta faceryhmässä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 15:04:58

Tänne en, mutta redditissä sain entisen ratsastussseuran haaskalinnut kimppuuni ja hommaan liittyi muutakin somevainoamista ihan linkediniä ja researchgatea myöten :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 15:17:43

Tuskinpa, olen nobody

Lähettäjä: Aivan 
Päivämäärä:   3.12.24 15:19:11

Olen, koska kehtasin myydä 15-vuotiaan ponin vielä seuraavalle poniratsastajalle käyttöön oman tyttöni siirryttyä hevosiin.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   3.12.24 15:25:49

Olen täysin nobody ja silti olen tänne joutunut ruodittavaksi, koska kehtasinkin mennä (huonon selkäni takia) liian helpon kouluradan omissa kisoissa, ja vieläpä vaaleansinisissä vaatteissa - oi kyllä, tämä mainittiin erikseen :) En toki ole koskaan kisannut HeA vaikeampia luokkia ja niissäkään mitään menestystä, mutta tämä oli jonkun mielestä aivan hirvittävä asia.

Päivämäärä:   3.12.24 15:36:56

Olen, toimihenkilötehtävissä tehtyjen päätösten takia. Sinänsä niistä keskustelu on mielestäni hyväksi, mutta näkökulma oli "hieman" yksipuolinen ja totuutta ei kerrottu kokonaan. En kommentoinut.

Lähettäjä: nimetön 
Päivämäärä:   3.12.24 15:50:27

Olen ollut sekä kisaajana ja sittemmin muissa näkyvissä rooleissa kisoissa vuosikausia ja ihme kyllä vain kerran täältä nimeni löytänyt kun ihmeteltiin, miksi myin kisahevoseni (myin sen perhetutuille, jotka etsi kokenutta kisakaveria ja ostin nuoremman tilalle). Luulen säästyneeni paljolta jo sillä, etten ole aktiivinen somessa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.24 15:52:27

Kyllä, toimihenkilönä.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   3.12.24 15:53:32

Kyllä silloin kun vielä olin ratsastuksenopettajan hommissa.

Päivämäärä:   3.12.24 15:58:30

Joo, olin kisoissa toimihenkilönä. Siihen loppui sekä toimihenkilötyöt että muu aktiivisuus seuratoiminnassa.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   3.12.24 16:08:06

Tavallaan kyllä. Ratsastuskoulua, jossa käyn, on kritisoitu huonosta opetuksesta, ja tästä todisteena on käytetty minun ja muiden koulun kisaajien kisatuloksia. Kipaa katsomalla ei näe koko totuutta, joten siinäpähän läyhäävät.

Päivämäärä:   3.12.24 16:17:08

Joo on väitetty huijariksi. Myös kaveristani tehty vastaava keskustelu ja kateelliset tallilaiset arvostelleet hevosenpitoani. Annoin tahallani lisää syitä läyhätä.

Päivämäärä:   3.12.24 16:19:54

”Tuskinpa, olen nobody”

Niin minäkin, ratsastan vain kotona enkä eläissäni ole ollut kisoissa…

Lähettäjä: .......... 
Päivämäärä:   3.12.24 16:19:57

Kyllä, toimihenkilötehtävien vuoksi.
Tuomarit ja muut vapaaehtoiset lopettaa kokonaan tai vähentää hommia sekä tällä foorumilla että muilla alustoilla tapahtuvan kiusaamisen vuoksi.
Eipä sitten tarvitse ihmetellä, kun kisaaminen kallistuu ja kisojen määrä pienenee, kun toimihenkilöitä pitää haalia entistä pitempien matkojen päästä.

Päivämäärä:   3.12.24 16:40:11

En minua (olen nobody itse) mutta ystävää, joka alan ammattilainen. Hänen ratsastusvideota haukuttiin todella likaisesti ja muutenkin ihmisenä haukuttiin ja arvosteliin.

Tuntui ihan järkyttän pahalta.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.12.24 16:52:32

Olen, kisatessani poni- ja junnuikäisenä. Ihan perus haukkumista vaan, en ollut hyvä siksi tai täksi.

Lähettäjä: Jooh 
Päivämäärä:   3.12.24 16:56:33

Tavallaan, ihan nobody olen.
Yhdestä ratsastuskoulusta kerrottiin täällä totuuksia ja koulun puolustelijat väittivät minun olevan maalittamisen takana, vaikka en ollut koko ketjua edes nähnyt, ennen kuin kaveri vinkkasi minulle. Minä olin vain yksi monista elsun tehneistä ja ihan aiheesta niitä on tehty.
No minut vedettiin tähän keskusteluun mukaan, vaikka olen yksityishenkilö ja minun tekemisiäni räävittin täällä.
Ketju poistui nopeasti, en tajunnut ottaa ss. Jos tapahtuu vielä toiste, niin rikosilmoitusta kunnianloukkauksesta pukkaa.

Päivämäärä:   3.12.24 16:56:59

Poni ikäisenä nimi täällä mainittu, mutta ei kyllä kukaan haukkunut.

Nyt aikuisena joku on yrittänyt tehdä minusta haukkumatopan pariinkin kertaan, mutta olen pysynyt tarpeeksi yksityisenä, joten ei ole lähtenyt lentoon yrityksestä huolimatta.

Päivämäärä:   3.12.24 16:59:01

En varsinaisesti, mutta kerran joku ihmetteli hevoseni päällä olevaa varustetta X kun ei tiennyt mikä se on. Osa kommentoijista tunnisti varusteen X ja valisti aloittajaa, osa väitti sen olevan varuste Y vain väärin puettuna. Oli huvittava ketju. :D

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   3.12.24 17:01:08

En tietääkseni, saan haukut ihan kasvotusten.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   3.12.24 17:22:39

Olen, useita kertoja. Olen ihan nobody harrastelija. Somessa en tee mitään mikä näkyisi muille kuin tutuilleni. Täällä on spekuloitu sitä miksi olen hankkinut tietyn hevosen ja keksitty ihan uskomattomia tarinoita, jotka ovat viihdyttävyydestään huolimatta olleet aika loukkaaviakin. En voi edes kuvitella miten loukkaavaa olisi ollut jos ne arvaukset olisivat osuneet oikeaan.

Kisoissa toimihenkilönä oltuani sain myös täällä sellaista kuraa niskaan, täysin tunnistettavasti, että lopetin kaiken seuratoiminnan siihen. Tilanteessa ainoa väärin toiminut oli huonokäytöksinen työkseen ratsastusta valmentava, joka jatkoi kisoissa aloittamaansa riehumista vielä jälkeenpäin eri kanavissa.

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   3.12.24 17:38:30

Ihan hirveetä, miten somesta on tullut tämmönen :(

Lähettäjä: Jessu 
Päivämäärä:   3.12.24 17:38:31

Kyllä. Painoni vuoksi ja koska tavallaan pilaan hyvän hevosen. Huoh.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.24 17:43:03

Olen, yksi sekopää tehtaillut ketjuja ja kommentteja. Poliisi selvitti, mutta neuvoi olemaan provosoimatta. Tietty ihmistyyppi kun ei lopeta.

Päivämäärä:   3.12.24 17:44:11

En mutta olen rääpinyt muita senkin edestä!

Päivämäärä:   3.12.24 17:46:27

Kyllä, olen somevaikuttaja, jota on maalitettu täällä ja somessa oikeastaan kaikista mahdollisista asioista ammatistani äitiyteeni tai lapseni ulkonäöstä mun terveysasioihin. Huo*akin kuulemma olen. Onneks tämä on vain yhden ja tuntemani ihmisten tekemää, joten on helpompaa ymmärtää näiden ikävien sanojen olevan vain tämän kiusaajan oma ongelma.

Toivon todella, että tekoäly sensuroisi tällaisten sekopäiden somea.

Päivämäärä:   3.12.24 17:59:58

Kyllä, samassa ketjussa tiedettiin oriini olevan sekä ruunattu, myyty, kuollut että tulossa oripäiville. Todellisuus ei kyllä ollut näistä mikään, vaikka toki sitten joitakin vuosia myöhemmin ruunattiinkin. :D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.12.24 18:03:16

On, kaksi mt-ongelmaista kiusaajaa vuosien ajan live-elämässä löysi tiensä hötölään, tunnistettavia herjausviestejä alkoi olla vähän joka palstalla. Poliisi selvitti kirjoittajat ja toinen on nyt syytteessä kunnianloukkauksesta.

Lähettäjä: hj3 
Päivämäärä:   3.12.24 18:15:07

En täällä ratsastuspuolella, mutta sennulassa.

Joku aloitti ketjun jostain aiheesta ja toinen tuli sitten sinne kommentoimaan äitiini liittyen vähän aiheen vierestä. Hän ei maininnut nimeäni, mutta jotain yksityiskohtia niin, että muita alkoi kiinnostaa, ja ketju ajautui sivuraiteille. Ketju täyttyi kommenteista "kuka kyseessä?" "mikä nimi?". Ja sitten joku perspää laittoi minun nimeni ketjuun ja siitähän se riemu repesi, kun sennut alkoivat googlettaa ja sitten rääpiä minun elämääni. Tuo ketju täyttyi ja sille tehtiin jopa jatko-osa! Huomasin sen jatko-osan seuraavana päivänä ja vaikka kuinka ilmiannoin molempia ketjuja ja yksittäisiä kommentteja, ei ketjut kadonneet päiväkausiin mihinkään.

Käsittämätöntä, että asiaton, täysin aiheen vierestä menevä haukkuminen nimen kanssa saa sennulassa olla päiväkausia, mutta asiallinen keskustelu yleisellä tasolla ilman nimiä katoaa nanosekunnissa.

Sen alkuperäisen ketjun aiheena en edes ollut minä, eikä äitini, vaan ihan yleisesti joku asia, josta joku sitten keksi, että on olemassa joku, ja minä olen sen jonkun lapsi. Eikä minun vanhempani ole mikään julkkis ja minä olen aivan noukkis, mutta silti ketjussa alettiin haukkua minua nimen kera, vaikken millään tavalla liittynyt kyseiseen ketjuun tai sen aiheeseen.

Lähettäjä: ….. 
Päivämäärä:   3.12.24 18:19:21

Aiempina vuosina melkein viikottain. Todella törkeää ja sairasta kiusaamista. Tulin ihan vainoharhaiseksi jo ketkä näitä juttuja kirjoitteli, enkä vieläkään tiedä kaikkia. On vaikuttanut mielenterveyteeni.

Lähettäjä: Toki 
Päivämäärä:   3.12.24 18:33:21

Kyllä, toimihenkilönä

Päivämäärä:   3.12.24 19:44:38

Olen, yksi sekopää tehtaillut ketjuja ja kommentteja. Poliisi selvitti, mutta neuvoi olemaan provosoimatta. Tietty ihmistyyppi kun ei lopeta.

Ai poliisi selvittää jo ip:iden perusteella tekijät. Hienoa! Vielä tovi sitten niitä ei saatu millään selville.

Päivämäärä:   3.12.24 19:59:09

Juu poliisi ei hötönettiä tutki, niillä on parempaakin tekemistä.

Päivämäärä:   3.12.24 19:59:30

Lukemattomia kertoja milloin mistäkin, suurimmaksi osaksi teen kaiken väärin vaikka tulokset kertoo muuta (:

Päivämäärä:   3.12.24 20:08:46

On kirjoiteltu ja poliisi puuttui asiaan, kirjoittelijaksi selvisi kaverini :D olisi se pitänyt jälkeenpäin tajuta ilmeestä, kun näitä asioita selitin hänelle.

Päivämäärä:   3.12.24 20:24:50

Mitenkä tarkalleen ottaen poliisi puuttui asiaan? Kerrotko vähän yksityiskohtia.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.12.24 20:31:43

Minä vein tulosteet kirjoitteluista ja tein rikosilmoituksen, muutama kk meni kun otettiin yhteyttä ja kyseltiin lisää, sanoin tekeväni kunnianloukkauksesta syytteen ja se meni syyttäjällä läpi ja nyt odotellaan koska oikeuteen. Syy miksi poliisi tutki asiaa ja teki jotakin oli varmastikin se, että minulle kirjoitteluista ja valheiden levittämisestä aiheutui taloudellisia tappioita, joita joihin voin hakea korvauksia kirjoittelijoilta plus hyvä asianajaja. itse en lähtisi täällä huutelemaan mitään solvauksia, nimittäin poliisi oli tarkasti lukenut ip:n perusteella myös kaiken mitä itse olen tänne kirjoitellut. Onneksi en koskaan mitään moitittavaa.

Lähettäjä: Pia 
Päivämäärä:   3.12.24 20:43:59

Ystävääni on haukuttu täällä monen monta kertaa ja ilmeisesti samat ihmiset jotka aloittavat keskustelut. Kaikki alkoi väärästä ratsuttajavalinnasta.

Päivämäärä:   3.12.24 20:50:45

Tein rikosilmoituksen ja poliisi tosiaan tutki omia kirjoituksiani myöten kaiken ja myös tämän kirjoittajan, sovitteluun meni mutta pääasia että ”kaceri” jäi kiinni.

Päivämäärä:   3.12.24 20:51:59

Kumma ettei poliisi tutkinut K:n tapausta kun häntä on haukuttu varmaan kaikkein eniten

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   3.12.24 20:56:30

Kannattaa palkata hyvä lakimies. Kohta muutaman daamin puhelin soi ja pääsevät kuulusteluihin. Minulle oli tärkeintä saada tietää ”kasvottomien” ihmisten nimet. Vaadin vahingonkorvauksia.

Päivämäärä:   3.12.24 20:57:06

Meillä vaihtuu ip monta kertaa vuodessa. Toki sen millä nyt kirjoitan voisi jäljestää ja kaiken sillä kirjoitetun mutta kaikki ne 100 aiempaa ip:tä... voisi jäädä tekemättä.

Lähettäjä: Kuvaaja 
Päivämäärä:   3.12.24 21:28:02

Minut meinasi tp viedä oikeuteen kirjoittelusta muttei sitten kehdannut. Kaikki kun on totta mitä hän on hevosille tehnyt. Löytyi kuvattua materiaalia ja oikein pyysin että veisi sen eteenpäin. Poliisit näki myös. Eipä ole enää kuulunut. Terkkuja vaan jos tunnistat. Täällä odottelen edelleen eteenpäin vientiä myös siitä salaa kuvaamisesta kun pahoinpitelet toisten hevosia ja aiheutat tahalleen terveys ongelmia. Osa uhreista on pilven reunalla tämän ansiosta.

Päivämäärä:   3.12.24 21:29:32

Siis asiakashevosia jouduttu lopettamaan tallinpitäjän pahoinpitelyn takia?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.12.24 21:33:39

Olen ollut. Olen nobody alan ammattilainen ja on haukuttu sekä persoonaa, opetusta että ratsastusta.

Päivämäärä:   3.12.24 21:38:01

Just tää onkin pelottavaa et periaatteessa kuka vaan voi joutua kohteeksi. Ihan vaan sillä että tekee jotain tai ei tee.

Päivämäärä:   3.12.24 21:41:00

Ei minua, mutta myymäni hevosen liikevideo oli vuosia sitten täällä tyylillä "Millä kaikilla tavoilla tämä hevonen on rikki?"

Liki sata viestiä joissa diagnosoitiin hevoselle jokainen mahdollinen ja mahdoton päinvastainen ja keskenään ristiriitainen ongelma. Onneksi en laittanut ratsastusvideota julkiseksi...

Lähettäjä: Kuvaaja 
Päivämäärä:   3.12.24 21:46:01

Kyllä asiakashevosia. Aiheuttanut vakavia terveyden ongelmia hevosille toiminnallaan. Viime aikoinakin kuollut pari hevosta tästä paikasta. Eikä yhtään ihme jos hevosia hoidetaan kuten videomateriaalilla jota paikasta sai.

Päivämäärä:   3.12.24 21:48:01

Vinkkaatko vielä vaikka maakunnan? Ihan kamalaa jos veisi hevosen hoitoon tollaseen paikkaan.

Päivämäärä:   3.12.24 21:49:37

Kuvaaja onko hyvinkää

Lähettäjä: Sipuli 
Päivämäärä:   3.12.24 22:19:53

Olen. Tosin rääpiminen loppui lyhyeen, kun aloittaja ei saanut kannatusta.Ihan tavallinen harrastelija olen. Lähti ulkopuolisen puheesta, mikä kuului videon taustalla - video oli tarkoitettu opettajan katsottavaksi hevosen osalta.

Päivämäärä:   3.12.24 22:56:28

Aikoinaan olen myös pari rikosilmoitusta tehnyt mutta poliisit totesivat ettei kirjoittelu riitä täyttämään rikoksen merkkejä. En tiedä onko nykyään rikoksen kynnys matalampi, mutta en usko että helposti lähtevät viemään eteenpäin

Päivämäärä:   3.12.24 22:58:39

Btw kukaan siviili ei voi itsekseen nostella syytteitä eikä liiketoiminnan häirintä ole varsinainen rikos…

Lähettäjä: Hy 
Päivämäärä:   3.12.24 23:14:19

Juu. Hevossomea teen niin pari kertaa ainakin nähnyt itsestäni täällä aloituksen.

Päivämäärä:   3.12.24 23:20:50

"Btw kukaan siviili ei voi itsekseen nostella syytteitä eikä liiketoiminnan häirintä ole varsinainen rikos…"

Kyllä voi

Päivämäärä:   3.12.24 23:32:30

^ Kanteen voi jättää, syyttäjä nostaa syytteen, jos todisteet riittää kanteeseen.

Päivämäärä:   4.12.24 06:23:48

Ja se ei riitä että sanoo toisen hoitavan hevosia huonosti tai että kengättömyys ei sovi eräille hevosille tms. Siksi ne tiettyjen ihmisten syytteetkään ei etene. Jonkin verran pitää myös kestää.

Itse olen saattanut olla räävittävänä näissä lihava ratsastaja jutuissa, tunnistettavasti en. Tosin olen nykyään lähinnä omalla tallilla.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   4.12.24 08:07:53

Vaihdoin tallia hevosineni ja lopetin tuntien pidon paikassa X. Kauhea spekulointiketju näytti olevan, että missä mä nykyään olen hevosteni kanssa ja miksi en pidä enää tunteja. Aika kiltisti kuitenkin kirjoittivat.

Lähettäjä: Vilja 
Päivämäärä:   4.12.24 08:16:59

Todennäköisesti olen kun opetin ratsastuskoulussa. Koulusta oli paljon ketjuja ja tiedän, että oma nimeni on siellä mainittu. En lukenut ketjuja, sen aikainen itsetunto ei olisi kestänyt.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   4.12.24 09:13:44

Kyllä, ostin kasvattajalta 3v nuoren, jonka koulutin ja myin nuorten luokkien jälkeen 6v. Oli uudella omistajalla 9v saakka, jonka jälkeen myytiin seuraavalle ja siellä ollut nyt kuuden vuoden ajan ja edelleen sama omistaja. Tämä oli minun syytä, että hevonen vaihtaa kamalan usein omistajaa.

Päivämäärä:   4.12.24 13:00:16

Tietääkseni en.

Hevoseni on tuntematon omatuonti ulkomailta ja asun paikkakunnalla josta en ole kotoisin. Kukaan ei siis tunne mua eikä hevostani, olen totaalisen nobody.

En ole myöskään koskaan julkaissut ig:ssa yhtään ratsastusvideota (joita ei juuri ole muutenkaan).

Päivämäärä:   4.12.24 13:02:23

Olen tallinpitäjänä kun irtisanoin asiakkaan

Päivämäärä:   4.12.24 14:19:51

Olen hullun vainoajan. Sama on vainonnut monia, myös lapsia, ja saanut liitolta huomautuksenkin.
Poliisi on selvittänyt ja vainoamiskanavia on ollut monia, on myös seurannut ja vaaninut puskissa.
Poliisin neuvo oli, että älä välitä, koska voi muuttua vaaralliseksi (koska pyöri myös kodin ja hevosten ympärillä) vaan yritä jättää huomiotta, älä vastaa, älä puolustaudu, kierrä kaukaa.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   4.12.24 14:53:33

Ponivuosina kyllä, sen jälkeen saanut olla rauhassa.

Päivämäärä:   4.12.24 15:27:27

Olen, montakin kertaa. Hevosen omistajan roolissa lähinnä. Olen kyllä nauranut monta kertaa pikku nilviäisten tarpeelle tuntemattomasta ihmisestä levitellä aivan keksittyjä tarinoita. Oli vissiin liian hienot hevoset mulla :)

Päivämäärä:   4.12.24 15:28:26

En tietääkseni. Olen ihan tavallinen ratsastuskouluharrastaja enkä julkaise ratsastuksestani juuri mitään nettiin ja jos julkaisen niin hyvin rajatulle yleisölle. En pärjää kisoissa erityisen hyvin enkä huonosti enkä muutenkaan usko erottuvani joukosta hyvässä tai pahassa.

Veikkaan, että jossain muiden tallilaisten omissa someryhmissä on minuakin haukuttu, kerran kuulin sitä vahingossa livenä kun satuin olemaan parin karsinan päässä varustamassa hevosta haukkujilta piilossa.

Päivämäärä:   4.12.24 15:58:08

Kerran, mutta siitäkin huomasi vain, kuinka vähän täällä oikeasti tiedetään ihmisten asioista. Vedin maastoja, ja yhdeltä maastolta oli video, jossa hevonen pukitti ja ratsastaja tippui. Täällä puhuttiin, miten vaarallisia meidän hevoset on. Totuus oli se, että video oli mukaan tulleen yksäriasiakkaan, hänen hevosensa ja ja hän tippui siltä ihan itse. Meidän hevoset pysähtyi näitisti odottamaan minun maastoasiakkaiden kanssa, kun yksäri otti ritolat. Tietysti voi miettiä, kannattaako vastaavaa yksäriä ottaa mukaan asiakasmaastoihin, mutta tiedän omat hevoseni ja luotan niihin, että ne eivät provosoidu, ja kyseinen maastoporukka oli kokeineita ratsastajia. Aloittelevan ryhmän mukaan en olisi ottanut, ja toisaalta nuorelle yksärille kiva saada turvaa meidän kokeneista hevosista, vaikka nyt innostuikin niin, että ratsastaja erkaantui.

Älkää uskoko kaikkea, mitä näette tai kuulette netissä, etenkään ht.netissä.

Päivämäärä:   4.12.24 17:24:06

Kyllä. Olen ollut täällä monenlaisilla solvauksilla räävittynä:

rasisti, tyhmä, kilipää, sekopää, seinähullu, raivohullu, manipuloiva, älyllisesti epärehellinen, taitamaton, sekopäinen heppatäti, törkeä, ylimitoitettu, väärin kohdistettu, mt-häiriöinen, wt-ämmä, persu, sietäisi olla aina ja kaikkialla vaan hiljaa.

Näistä myös lähtenyt tieto poliisille, jatkotoimenpiteitä odotellessa….

Päivämäärä:   4.12.24 18:37:51

Haukuttiinko noilla sanoilla ja nimelläsi vai niin ettei voi olla varma ketä tsrkoitetaan?

Päivämäärä:   4.12.24 20:05:53

Kyllä tämä oli näillä sanoilla kohdistettu täysin minua kohtaan, erittäin yksilöidysti. Ja perästä kuuluu.

Lähettäjä: Jossan 
Päivämäärä:   4.12.24 20:33:59

Olen ollut. Pilaan kuulemma hevoseni, kun kevennän niin oudosti. Lisäksi hyvä hevonen menee hukkaan, kun ei kisaa isoa. Jännä vaan, että rikkinäisen selkäni ja siksi kummallisen kevennykseni kanssa olin sen hyvän hevosen siihen tasolle kouluttanut, jolla sitä sitten muka pilasin.

Päivämäärä:   4.12.24 20:54:56

No toivotaan . että saat tekijän selville. En silti odottaisi ihmeitä kun ei K.K. saanut apua poliisilta. Tai sitten siinä ratkaisee mitä on kirjoiteltu.

Lähettäjä: N2 
Päivämäärä:   4.12.24 21:21:20

En onneksi, ainakaan tietääkseni. Psyykeeni tuskin kestäisi sitä vielä nyt aikuisenakaan. Julkinen some on ollut lähemmäs 15 vuotta muttei sinnekään tule kommentteja kuin kavereilta. Kisaankin. Taidan kuitenkin olla kokonaisuutena aika hajuton ja mauton. :D

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   4.12.24 21:34:33

Kaverini päätti aloittaa täällä topicin minun irc-galleria nimimerkillä ja s-postillani. Otsikko oli jotain "onko mieheni narsisti" tms.
Pari muutakin kaveria kävi sitä kommentoimassa ja heittämässä vettä myllyyn. En muista täyttyikö topic kokonaan.
Lopuksi tulostivat koko keskustelun ja olivat antaneet sen miesystävälleni.
Ero siitä tuli ja kavereista tuli entisiä aika nopeasti.
Vieläkin harmittaa että mies ei vain voinut ymmärtää eikä luottaa minuun että topicin tekijä en ollut minä. Mutta kai se suhde olisi muutenkin päättynyt lopulta juuri luottamuksen puutteeseen.

Lähettäjä: F 
Päivämäärä:   4.12.24 21:44:12

Keku, miksi ihmeessä antoivatko he jonkun selityksen teolleen?

Lähettäjä: Keku 
Päivämäärä:   4.12.24 22:02:24

F:
En ikinä kysynyt. Olin tuolloin 18v, nyt 37v.
Veikkaan että kateus kaikkeen mahdolliseen mitä minulla oli.

Päivämäärä:   5.12.24 07:58:25

Jos ei mies tuota vähää luota niin onni että pääsit eroon. Koska ymmärtäähän täysjärkinen ihminen että kuka tahansa voi laittaa lähettäjän tietoihin mitä tahansa. Ylireagointia pistää suhde poikki jonkun palstan takia. Mutta hyvä esimerkki siitä miten ihmiset on susia toisilleen.

Lähettäjä: Piipii 
Päivämäärä:   5.12.24 10:00:21

Täällä haukutaan kaikki. Usein ihan keksityillä jutuilla. Kukaan täysipäinen ei usko juttuja täältä.

Päivämäärä:   5.12.24 11:30:39

"Olen hullun vainoajan. Sama on vainonnut monia, myös lapsia, ja saanut liitolta huomautuksenkin.
Poliisi on selvittänyt ja vainoamiskanavia on ollut monia, on myös seurannut ja vaaninut puskissa.
Poliisin neuvo oli, että älä välitä, koska voi muuttua vaaralliseksi (koska pyöri myös kodin ja hevosten ympärillä) vaan yritä jättää huomiotta, älä vastaa, älä puolustaudu, kierrä kaukaa."

Kuulostaa vähän samalta kuin se tämän palstan "lihava täti" -hullu. Sehän on myös käynyt jossain puskissa väijymässä ja salakuvaamassa tätä "tätiä".

Lähettäjä: Hollo 
Päivämäärä:   5.12.24 16:01:37

"Täällä haukutaan kaikki. Usein ihan keksityillä jutuilla. Kukaan täysipäinen ei usko juttuja täältä."

Ai sä oot sitä mieltä. Aika paljon täältä on kyllä saanut kuulla tosijuttujakin ja osannut sitten varoa esim tiettyjä tallinpitäjiä.

Päivämäärä:   5.12.24 16:18:19

En, onneksi olen ihan nobody jonka ratsastamista ei kuvata edes joka vuosi. Siinä olisikin ruodittavaa kun puskatädin istuntaa katseltaisiin.

Olen ollut siitä onnekas, että "julkinen" ratsastajanurani päättyi ennen Facebookin maailmanvalloitusta eikä siihen aikaan ihan samalla tavalla päätynyt muutenkaan räävittäväksi asiallisella ratsastuksella. Muista ht.netissä olleen joskus kisojen jälkeen kysymyksiä, että "miksi hevosella x oli se ja se varuste päällä" ja siihen joku ilmeisesti tallityttö vastasi ihan asiallisesti tietonsa mukaan. Sen kummempaa keskustelua en muista koskaan nähneeni. 2004-2006 taisin aktiivisimmin kilpailla ja seurata niihin liittyviä keskusteluja.

Päivämäärä:   5.12.24 21:11:51

En täällä, mutta redditissä. Kaikki sometilini ovat yksityisiä ja olen muutenkin ihan nobody, mutta jonkun oli pakko päästä nettiin rääpimään "miten rumasti ratsastan" kun ratsastuskoulussa sain alle pakkasvirtaa kihisevän suokin jolle ei mennyt pidätteet läpi ja piti sitten välillä ottaa ohjasta rumemmin, pyörittää volteilla, ohjata seinää päin jne. Olisi ilmeisesti pitänyt antaa hevosen rauhassa vain repiä itselleen pitkät ohjat ja kaahata kaarteita väärässä laukassa esteille, koska juuri sellaista käytöstähän tuntihevosille kannattaa sallia ja opettaa kaikkien turvallisuuden tähden. :)

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   5.12.24 21:23:43

Juu, kun paria tyyppiä ahdistaa liian hyvät hevoset ja niiden liian tarkka hoito :D

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   5.12.24 22:39:15

Olen, kun ”kehtasin” linkittää Cussetus Z:n myynti-ilmoituksen.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.12.24 00:24:42

K.K ei saanut apua poliisilta kun täälä suurinosa kirjoitetuista piti ihan paikkaansa :D vaikka nyt meuhkaakin tässä ketjussa että puhelin kohta soi, soispa mullakin, niin voisin näyttää kaikki todisteet ja faktat. Istun mielelläni käräjäsaliin hänen kanssaan. Tälläviikolla oli viimeks uutinen kun sai tuomion hevoskaupoissa huijaamisesta, ei luonnollisestikaan maksa takaisin XD

Päivämäärä:   6.12.24 06:23:50

Tai mennä sekasin kaks eri K.K.: a. Tämä aina ja iänkaiken nettikiusattu ei tee hevoskauppaa, ainoa huijaus oli sen lämppäriruunan kiristäminen itselleen. Toinen K.K. on tunnettu hevoskaupoista mutta ei ulise koko ajan somessa rikosilmoitusten tekemisestä.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   6.12.24 08:13:47

Ahaa! Kiitos selvennyksestä. Mulla selkeesti K.Kt mennyt sekaisin…

Päivämäärä:   6.12.24 14:18:36

Tänne voi päätyä sillä että omistaa hymyilevän hevosen :D

Päivämäärä:   6.12.24 14:26:58

Varmaan jokainen hevoseni joutunut tänne räävittäväksi, joko kisavideoiden läpikäyntiä tai yleistä rääpimistä omasta ratsastuksesta.

Mutta kummasti näiden takana oli aikalailla yksi ja sama ihminen samalta tallilta 

Päivämäärä:   6.12.24 15:21:48

Mistä voit olla varma? Edelleen jos poliisi ei selvitä KK:n avuksi tekijöitä niin ei varmasti ole selvittänyt sinullekaan. Ja ht ei anna tietoja.

Päivämäärä:   6.12.24 17:36:03

Jos minuun viitattiin, niin nämä sekoilut päättyivät siihen, että minuna laitettiin ilmoituksia tänne, jolloin poliisi lähti selvittämään asiaa ja tuli ilmi kuka asialla. Loppuivat sitten siihen ne toistuvat keskustelut Mû

Päivämäärä:   6.12.24 18:16:24

Okei eli joillekin ht antaa tiedot ip:istä ja joidenkin asioita poliisi selvittää. Mutta ei kaikkien. Erikoista...

Lähettäjä: :: 
Päivämäärä:   6.12.24 18:20:10

No jos omistaa hymyilevän hevosen ja spämmää keskusteluryhmää jatkuvasti samankaltaisilla otoksilla, niin sietää päätyäkin tänne räävittäväksi.

Lähettäjä: hmh 
Päivämäärä:   6.12.24 18:27:13

10 vuotta sitten blogin kautta jollain meni tunteisiin tyttäreni saama keinuhevonen. Oon hyvin nobody somessa noin muuten ja niin haluan sen pitää. Blogikin on vielä ihan olemassa, mutta hyvin tiukan sisältörajoituksen tein 7 (?) vuotta sitten. Ihme kyllä hevosteluni takia en ole joutunut, silloin anonyymit koitti mollata blogissa suoraan.

Päivämäärä:   6.12.24 19:25:38

Sitä käsiteltiin poliisin puolesta identiteettivarkautena, joten meni eteenpäin ja poliisi lähti selvittämään tarkemmin asiaa ja muu tuli ilmi ohella, kun liittyi samaan sivustoon.
Mutta varmaan kunnianloukkaussyyte voi olla pitkissä kantimissa...

Päivämäärä:   6.12.24 20:17:35

Ah okei, eli se on erona näihin yhyy musta sanottiin rumasti vikinöihin. Ja tietysti näin, identiteettivarkaus on oikea rikos, höpöttäminen ei. Koskaanhan ei saa kaikkia käyttäytymään niin kuin itse haluaa, oli kuinka tärkeä somettelija hyvänsä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.