Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jalka lentää hypyssä taakse

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   3.12.24 12:17:44

Mistä lähteä ratkomaan ongelmaa, kun jalka lentää hypyssä taakse? Sinänsä istunta tasapainoinen ja hyvä, käyn kyllä hyvällä valmentajalla ja ei ole nähnyt jalkaa ongelmana, sanoo että se on pikemminkin ominaisuus mun esteistunnassa kuin ongelma, koska jalan lentäminen ei aiheuta mun tasapainottomuutta ja olen aina tasapainossa esteen jälkeen.

Mutta tahtoisin silti saada jalkaa paremmin hallintaan. Vähän näkyy myös sileällä estesatulalla ratsastaessa että jalka vispaa. Hevosella tosi iso ja ''epätasianen'' laukka sekä iso repäsevä hyppy. Näissä toki osasyy jalan heilunnalle mutta silti tahtoisin miettiä omaa lihaskuntoani/vartalonhallintaa mitä voisi parantaa

Re: Jalka lentää hypyssä taakse

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   3.12.24 12:30:30

Puristat polvilla. Pidä paino jalustimilla niin jalka ei liiku.

Lähettäjä: Chicana 
Päivämäärä:   3.12.24 13:17:57

Paino jalustimissa ja kantapäät alas.

Oletko kokeillut hypätä pieniä esteitä ilman satulaa. Sen jälkeen ei heilu jalat.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.24 13:21:04

Otat tuen vääristä lihaksista; todnäk sisäreisistä ja lonkankoukistajasta takareiden, pakaran ja pitkän selkälihaksen sijaan. Itse korjasin ajattelemalla kantapäitä kohti hevosen kyynäriä. Jotta se mahdollistuu, takareiden ja pakaran on aktivoiduttava ja painon oltava jalustimella, ei polvella.

Lähettäjä: rilla 
Päivämäärä:   3.12.24 15:22:27

Sinuna kokeilisin eri merkkisiä/kokoisia satuloita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 17:50:51

Jos jalka lentää hypyssä taakse, niin sillonhan nimenomaan ei kannata yrittää aktivoida takareittä, vaan enemmänkin etureittä, joka ikään kuin ojentaisi polvea ja paino pysyisi paremmin jalustimella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.