Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko valmentautuminen vähentynyt?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   3.12.24 08:26:41

Onko teidän mielestä valmennuksissa käyminen vähentynyt vai onko se vuodenajasta kiinni? Tuntuu olevan vaikeaa saada ryhmiä kasaan, vaikka iso paikkakunta ja nimivalkkuja.

Re: Onko valmentautuminen vähentynyt?

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   3.12.24 08:30:33

Moni ainakin on sanonut karsineensa menoja juurikin valmentautumisesta hintojen nousun myötä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 08:32:41

On ja ei. Ihmiset ovat nykyään hintalaatutietoisia.

Eivät halua maksaa kuin siitä mistä kokevat saavansa rahalleen vastinetta. Näin ainakin meidän alueella, että tietyt nimivalkut vetää päivät täyteen sekunneissa ja osaan saa sitten kaivaa kivien ja kantojen alta osallistujat.

Valmennusten hinnat ovat nousseet sille tasolle ettei oikein kukaan ole enää valmis maksamaan niitä hintoja "täyteratsukon" paikasta tai siitä, että valmennuksesi ajan jutellaan jollekin muulle tai pahimmassa tapauksessa puhelinta näprätään.

Sitoutuneille ja ratsukosta kiinnostuneille valmentajille jotka osaavat asiansa on edelleen jonoksi asti asiakkaita.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.12.24 09:42:35

Meillä ainakin selkeästi vähentynyt.
Toki ne, joilla on paljon rahaa, valmentautuu normaalisti mutta muut ovat käytännössä lopettaneet valmentautumisen kokonaan.

Ryhmiä ei saada ja valkkuja peruuntuu tämän tästä.

Toisaalta ei se mikään yllätys ole, kun esimerkiksi elämisen kulut alkaa olla niin kovat että ylimääräistä rahaa ei vain kellään enää ole.

Lähettäjä: akka 
Päivämäärä:   3.12.24 11:03:17

Olen aikaisemmin käynyt 2 kertaa viikossa oman kotivalmentajan valmennuksessa ja noin kerran kuukaudessa jomman kumman alueella kiertävän nimivalkun valmennuksessa (pl. ihan kuumin kisakausi, jolloin nämä valkut keskittyvät tuomarointiin/kisaamiseen). Nyt olen vähentänyt oman valmentajan valkut noin 1 kertaan viikossa ja toisella nimivalkulla en enää käy ollenkaan. Toisella käyn edelleen mutta en välttämättä enää ihan joka kerta, kun tänne tulee. Nimivalkkujen viikolla en käy oman valmentajan valmennuksessa.

Kustannussyistä näin. Myös moni samoilla valmentajilla käynyt tuttuni on joutunut vähentämään valmentautumista.

Lähettäjä: a 
Päivämäärä:   3.12.24 12:38:15

Olen vähentänyt ja tiedän montakin tuttua jotka lopettaneet kokonaan valmennuksissa käymisen rahan puutteen vuoksi

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   3.12.24 13:01:31

Selkeästi on. Käytän tuttua ratsastuksenopettajaa, ja hän on osoittautunut paremmaksi hevoselleni kuin se kiireinen nimivalkku.
Ratsastuksenopettaja esimerkiksi vaihtoi satulaan toisen padin ja vyön, ja hevonen liikkuu nyt paremmin.
Nimivalkku antoi mennä ja käski komentamaan hevosta vuoden valkut mutkavyöllä jonka mutkat olivat väärissä kohdissa ja hankasivat, koska en ymmärtänyt hevosen olevan niin kapea sieltä rintalastasta. Vyö oli hangannut känsät kainalon sisäpuoliin. Kiltti hevonen. Onneksi käytin sitä hienoa vyötä vaan valkuissa ja tavallisesti erästi rupsahtanutta kangasvyötä jonka pystyi pestä pesukoneessa.

Lähettäjä: Ei tule 
Päivämäärä:   3.12.24 13:17:29

Käyn kerran viikossa kouluvalmennuksessa ja joka toinen viikko estevalmennuksessa. Kouluvalmentaja on koulutukseltaan masteropettaja ja kisaa itse kansallisella tasolla. Ei mikään koko Suomen tuntema nimivalmentaja, mutta tällä alueella tunnettu. Estevalmentajalla on rats.ohjaajan koulutus ja on toiminut mm. ratsuttajana mutta sitten opiskeli ”oikeita töitä” varten ja on nykyään päivätöissä ei-hevosalalla. Kisaa esteitä kansallisella tasolla. Ei myöskään mikään valtakunnallisesti tunnettu, mutta yksi parhaista meidän alueella.

Täällä kävi myös nimivalmentaja Etelä-Suomesta 2 kk välein (poislukien kisakausi). Nykyään ei enää käy. Kalenteri hänellä aina täynnä, ei pääse viikonlopuksi tänne. Näiden valmennusten tilalle en ole uutta etsinyt.

Lähettäjä: Kia 
Päivämäärä:   3.12.24 14:08:03

Näyttää vähentyneen ainakin kun meidän maneesikalenteri varauksia katsoin.

Lähettäjä: ^_^ 
Päivämäärä:   3.12.24 15:35:00

Olen joutunut vähentämään valmennuksia, juurikin kustannussyistä. N.kerran kuussa pyrin pääsemään silmien alle, vaikka mielelläni kävisin useammin. No tällä mennään nyt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 15:56:30

Joudun ensi vuonna vähentämään. Mietin myös tallipaikan vaihtamista edullisempaan. Nykyisellä tallilla hinnat nousseet samalla kun hoidon laatu huonontunut ja paikat alkavat repsottaa.

Lähettäjä: Juuh 
Päivämäärä:   3.12.24 17:44:06

On niin hitokseen kallista ihan kaikki, että itse ainakin olen vähentänyt kuluja juuri valmentautumisesta (ja kisaamisesta). Ennen kävin viikoittain kouluvalkuissa ja 2x/kl estevalkuissa, nyt on hyvä jos valmentaudun muutaman kerran kuussa. Talvella vähemmän, koska kulut nousee taas kun pitää matkustaa valkkuihin maneesille ja maksaa maneesivuokra.

Lähettäjä: FIM 
Päivämäärä:   3.12.24 17:56:42

Estevalmennuksessa kävin ennen kerran viikossa. Hinta 80 e + maneesivuokra 15 e. Tänä syksynä ei ole kiinnostanut samalla tavalla, ja olen jotenkin jälkijärkyttyneenä miettinyt tuota hintaa. Melkein 400 euroa kuussa n. 45 min. kertavalmennuksesta, jossa parhaimmillaan sai pari, kolme palautetta. Esteet sai itse kantaa ja purkaa tuohon hintaan. Ihan hullua. Olen nyt laittanut säästyneet rahat osakkeisiin :D

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   5.12.24 09:06:34

Haluaisin käydä mutta kustannussyistä en käy. Tallivuokrat nousseet ja muutenkin hevosen ylläpitokustannukset joten jostain täytyy tinkiä...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.