Lähettäjä: Help
Päivämäärä: 22.11.24 14:18:23
Parhaat vinkit nyt kehiin!!
Mulla herkkä, kuumuva hevonen. Kivun mahdollisuutta ei ole pois suljettu. Varusteet chekkiin.
Suht Tuore tuttavuus, Toiminut aikaisemmin ihan ok, esteillä ja koulussa, toki on aika herkkä ja menevä. Tämänkin ratsastuksen ollut ihan hyvä 45min.
Sitten lähti kuskaamana laukassa, vauhti kiihtyy ja lopulta monta minuuttia vain pyörittiin pienellä voltilla, itsellä täysi pakokauhun tunne ettei mulla ole minkäänlaista kontrollia tilanteeseen ja toivon vaan, ettei tässä kukaan kuole.
Lopulta hevonen pysähtyi. Seistiin paikoillamme hetki ja sitten pakotin itseni vielä ratsastamaan hetken (koska tiesin jos lopetan niin en tuskin saisi uudestaan itseäni ko hevosen selkään). Käynti seis käynti. Sitten ravi käynti seis käynti ravi seis molempiin suuntiin. Heppa rentoutui ja oli taas normaali itsensä, oikeastaan ihan hyvä ratsastaa.
En tiedä luovutanko suoraan, vai yritänkö löytää keinoja. Tykkään hevosesta todella paljon noin muuten, mutta en halua joutua tilanteeseen mitä en todellakaan hallitse tai koen olevan hengenvaarallinen.
Pahinta tilanteessa oli se, etten tiedä siihen syytä. Säikähtikö jotain (en usko), oliko vika mun ratsastuksessa/apujenkäytössä (liikaaa paineistusta, tasapaino petti/jäin kädellä kiinni, ja panikoitui siitä ja sitten ns vaan katosi täysin tästä maailmasta), varusteissa (meillä ollut nyt uusi satula testissä ollut pari päivää, aikaisemmin ollut ok sillä), oliko vain virtaa? (Meillä saa nyt enemmän ruokaa + väkkäriä kuin vanhassa kodissa, tuli aika hoikkana + ollut vapaata + pakkaset tuoneet lisää virtaa ?), jokin kiputila (…mistä sitä lähtisi ensimmäisenä tutkimaan…)
|