Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turvekarsinan kuivitus

Lähettäjä: Cc 
Päivämäärä:   21.11.24 13:52:54

Miten paljon teillä on turvekarsinoissa turvetta? Mikä on riittävä määrä? Karsinoissa ei ole turvapatjaa.
Kuinka usein teillä kuivitetaan vai aina tarpeen mukaan?
Hevosissa toki eroja, tarhausaika n.8h/pvä.

Re: Turvekarsinan kuivitus

Lähettäjä: å 
Päivämäärä:   21.11.24 14:04:05

Miksei ole patjaa? Tottakai patja jos turve on käytössä, säästää kuivikkeita ja on mukavampi hevoselle. Vähintään 15 cm kuiviketta eli se patja. Ja lisääkö joku kuiviketta muka jotenkin muuten kuin tarpeen mukaan, eikö se ole itsestään selvää että kuiviketta lisätään silloin kun tarvii?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.11.24 15:37:09

Kunnon patja.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   21.11.24 16:28:41

Olen kokenut molemmat tyylit, ja kyllä se patja vaan toimii paljon paremmin! Turvetta kuluu silloin vähemmän ja karsina on myös paljon helpompi siivota. Minun hevonen sotki aiemmin karsinan ihan kamalaksi, joka kakkakikkareen sai erikseen metsästää. Kun muutti talliin jossa oli kunnon turvepatjat, niin kas, karsina olikin superhelppo siivota eikä sotkenut enää.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.11.24 16:50:06

Siirtotallissa puulattia ja sen päällä kumimatto. En ole siihen antanut tulla patjaa. Toimisikohan?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 18:13:28

Jos haluaa haaskata turvetta niin ei kannata patjaa laittaakaan. Voi sen rahansa niinkin käyttää. Jos taas haluaa elää vähän säästeliäämmin (ja säästää kaikkia kusenhajulta) niin teet sen patjan.

Ja joo, toimii siirtotallissa kumimaton päällä, meillä on

Lähettäjä: Ei omalla tätä 
Päivämäärä:   21.11.24 18:29:02

Kertokaa mulle että miten se turvepatjan ANNETAAN TULLA? Siis mitä pitää tehdä tai jättää tekemättä, että patjaantuu? :D en käytä turvetta, joten en ymmärrä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.11.24 18:30:35

Mä en myöskään siedä patjaa, tekee tosi tunkkaisen hajun ja pissa jää pintaturpeisiin ihan litsläts. Patjoittuu vaan vuorokaudessa jo sen verran, että kääntämällä saa kieltämättä turvetta hukkaan. N. 15cm pidän itse.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.