Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Turvaliivien koot

Lähettäjä: Turvis 
Päivämäärä:   20.11.24 12:10:47

Olen etsimässä elämäni ensimmäistä turvaliiviä - kyllä, vaikka ikää ja ratsastustaustaa on vuosikymmeniä. Asun jumalanselän takana, ja ajatus oli tilata verkkokaupasta, jos vain löytyy sopiva. (Lähin järkevä kauppa on yli 120km päässä, eikä siellä ole kummoinen valikoima).

Mutta noihin kokoihin: käytän yleensä M-L-kokoa, ja sen mukaan aloin liivien mittojakin katselemaan. Mutta huomaan että useissa keskihintaisissa malleissa on M-koon vyötärönympärys pienimmilläänkin selvästi yli 80cm, ja rinnanympärys myös aika iso. Vaikuttaa tosi isolta, kun harvemmin mitään kahta untuvatakkia sinne alle laitan.

Valistakaa tyhmää: ovatko nuo mitat esim. takkeihin tai paitoihin verrattuna tosiaan niin hirmuisen isoja, vai jääkö minulta jotain ymmärtämättä näissä luokituksissa? Jos teillä on yleensä takkikoko vaikkapa 40-42, ostatteko lähtökohtaisesti M - L-kokoisen turvaliivin? Vai kenties pienemmän?

Re: Turvaliivien koot

Päivämäärä:   20.11.24 12:14:32

Ja lisäkysymys edelliseen; onko näistä "selkäpanssareista" suojaa muulle kuin nimensä mukaisesti selälle?

Lähettäjä: Tipperary 
Päivämäärä:   20.11.24 12:19:36

Kun olin ostamassa Tipperaryn liiviä tilaamalla (meillä päin niitä ei myydä) katsoin Youtubesta Tipperaryn julkaisemia ”näin mittaat itsesi” videoita. Kaikissa videoissa otettiin mitat, todettiin mittojen mukainen liivi liian isoksi, otettiin pari numeroa pienempi liivi, joka sopi hyvin ja sitten näytettiin, miten liivi säädetään päälle.

Tipperaryn mittataulukon mukaan olin kokojen aikuisten M ja aikuisten L välissä. Tilasin aikusten M:n, mutta se oli aivan liian suuri. Lasten XL oli minulle oikea koko.

Joten vinkkinä: kysele paikallisten tallien ja/tai ratsastusseurojen somekanavilla, olisiko jollain miettimääsi liiviä ja saisitko sitä sovittaa. Mun liiviä on muutama sovittanut, kun ovat laittaneet faceen kyselyä, olisiko jollain Tipperarya, jota saisi sovittaa.

Päivämäärä:   20.11.24 12:22:24

Kiitos Tipperary vinkistä! Eli olin oikeilla jäljillä, jos koot saattavat olla "mitä vaan".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.