Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hei kengittäjä

Lähettäjä: Nappikenkä 
Päivämäärä:   19.11.24 14:35:44

Olen miettinyt alan vaihtoa & hevosihmisenä kengittäjä ammattina on herättänyt mielenkiintoni. Olen fyysesti ihan hyvässä kunnossa oleva kohta 30 v nainen, ja mietin, että kestäisiköhän oma fysiikka 😄 tässä olisi joka tapauksessa pari kysymystä, eikä kaikkiin ole pakko vastata.
Missä kouluttauduit?
Kengitätkö kokopäiväisesti vai oletko myös jossai muualla töissä?
Missä vaikutat?
Paljonko tienaat kuukaudessa?
Mikä on työssäsi parasta ja mikä pahinta?
Kiitos jo etukäteen vastauksista ❤️

Re: Hei kengittäjä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   19.11.24 14:42:09

Kannattaa ensinnäkin miettiä onko alueellasi millainen tilanne. Ihmisen luopuvat hevosista kovaa vauhtia. Tulevaisuus tämän ammatin kannalta ei näytä valoisalta siinä mielessä. Täyspäiväisenä kengittäjänä kroppa on kovilla. Ehkä harrastusmielessä kannattaa aloittaa koulu ja toki jos maailman tilanne helpottaa eli ihmisten rahatilanne niin sitten siitä voi saada kokopäivä työn.

Lähettäjä: Nappikenkä 
Päivämäärä:   19.11.24 14:45:13

Kiitos - vastauksesta, hyviä pointteja! 😊

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 14:54:27

Kengittäjistä on päin vastoin pulaa suurissa osin maata! Hyvälle kengittäjälle riittää aina asiakkaita,ainakin jos valitsee sellaisen alueen missä tekijöistä on pulaa.
(en ole kengittäjä niin en voi vastata aloituksen kyselyyn muuta)

Lähettäjä: zxc 
Päivämäärä:   19.11.24 15:18:32

Hyvistä kengittäjistä on kova pula, mutta harvan naisen tai edes miehen fysiikka kestää kokopäiväistä kengittämistä. Omista opiskelukavereista kaikilla on kroppa rikki muutaman vuoden jälkeen jostain kohtaa. Itsellä ei, mutta olen tehnyt sivutoimisena alun alkaenkin. Elannoksi en pystyisi tehdä, ei kestäisi paikat sitä määrää mikä siihen tarvitaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.