Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  eläinlääkärikulujen maxmäärä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.11.24 12:43:07

lukeeko teillä tallipaikkasoppareissa joku maksimimäärä, jolla tallinitäjä saa hätätianteessa käyttää omistajan laskuun hepalla eläinlääkäriä? Paljonko teillä tuo summa on tai paljonko se yleensä on?

Re: eläinlääkärikulujen maxmäärä

Lähettäjä: nonni 
Päivämäärä:   19.11.24 12:46:26

Minkä ihmeen takia minun tallinpitäjä käyttäisi senttiäkään hevoseni ell hoitoihin????

EI KÄYTÄ!!!

Ihan itse tilaan paikalle ell jos tarvetta tai jos nyt olisi joku akuutti ähky tai jalka poikki niin päivystävä ell soitetaan paikalle ja omistaja tulee itse hoitamaan tilanteen loppuun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 12:46:37

Meillä taitaa olla maininta päivystävästä eli mitä päivystävä pystyy tekemään. Ähkyleikkauksesta kysytään erikseen, että saako leikata. Lähinnä se on tieto esim siitä, jos hevosta ei missään tapauksessa leikata, että hoito annetaan sen mukaan.

Parhaitenhan tästä selviää kun koittaa olla tavoitettavissa tai antaa jotkut "hätätiedot" joille soittaa mikäli omistajaa ei saa kiinni. Esim joku asiasta vähän ymmärtävä perheenjäsen pystyy kertomaan budjettia vaikkei muuta hevosten hoidosta ymmärtäisi.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.11.24 12:47:53

Miulla on aina ollut 1500e ja sitten saa lopettaa. Tuolla rahalla saa akuuteimmat letkutukset tehtyä yms. Ähkyä en lähtisi leikkaamaan muutenkaan. Isot luuvauriot, murtuvat ja äksidentit näkee aikalailla siitä onko järkevää lähteä parsimaan eläintä. Usein tällaiset kestää sitten myös klinikalle asti jos on parsittavissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 12:52:35

nonni,
Aloittajan kysymys varmaan viittaa tilanteisiin, joissa omistajaa ei tavoiteta. Meillä ainakin on kirjattu soppariin, että hevoselle saadaan soittaa tarvittaessa ell omistajan laskuun mikäli omistajaa ei saada kiinni. Jos omistaja on leffassa tai lentokoneessa, ei sitä ähkyistä hevosta jätetä tunneiksi odottamaan omistajan lupaa.

Että toivottavasti nonnilla ei ole hevosta.

Lähettäjä: .00. 
Päivämäärä:   19.11.24 12:56:51

nonni taitaa olla tyypillinen sisälukutaidoton ht-nettiläinen. Öyhöttää pitää, vaikka ei tiedä mistä öyhöttää eikä ole reppana edes ymmärtänyt mistä puhutaan.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   19.11.24 13:00:42

^ juuri näin kuten yllä, eli jos omistajaa ei tavoiteta.

Kiitos K sullekin vastauksesta, antaa osviittaa.
Itse ajattelin luokkaa 800-1000 euroa, mutta pohdin vielä, joten laittakaa vaan vielä vastauksia :)

Lähettäjä: Iida 
Päivämäärä:   19.11.24 14:20:51

Päivystävän lääkärin käynti meilläkin sovittu, siinä ei mitään maksimirajaa, eli hoidettu omalla ell mm. nivelongelmia piikittämällä 2000e yksi kevät. Paljon sen ylitse en itse enää laittaisi harrastehevoseen, etenkään jos ennuste huono. Harvemmin päivystäjänkään käynnit yli tuon maksaa. Leikkauksesta sovittu ettei tehdä, kun vanhemmat hevoset jo.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.