Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten ratsastaa hevosta joka pyrkii ylös?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.24 17:23:14

Kyseessä puoliverinen joka kulkisi mielellään pää pilvissä jos ei kunnolla ratsasta.
Itsellä ei ole mitään ongelmaa, hevonen menee nätisti mutta kun kaveri menee hevosen selkään niin pää nousee välittömästi ylös.

Miten voisin neuvoa kaveria? (Joo valmentaja olisi hyvä mutta nyt ei ole mahdollista)
En tiedä mitä itse teen erilailla kun hevonen ei pyri sinne ylös.

Kaveri suurinpiirtein saman kokoinen kuin minä, niin painoltaan ja pituudeltaan.

Ainut mitä olen keksinyt niin se että kaverini ei istu rennosti siellä mutta ja tätä olen yrittänyt sanoa. Mutta eihän se nyt sanomalla rennoksi muutu.

Re: Miten ratsastaa hevosta joka pyrkii ylös?

Lähettäjä: ABC 
Päivämäärä:   17.11.24 17:27:40

Jalka kiinni. Ratsasta paljon ympyröitä ja voltteja.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.11.24 17:45:41

Kuulostaa siltä että vastustaa alakaulalla pakottavaa kättä. Vaikea sanoa kun ei näe tilannetta.

Sellaisella hevosella olen mennyt jolle sopi paremmin kulkea pää pilvissä tai avoimessa muodossa. Sopi sen tyypille paremmin, sillä oli aina lähes tyhjä tuntumalla koska vaikea saada käyttämään takaosaa. Jos aloitti ratsastamsalla edestä pään alas, meni niin helposti etupainoiseksi ja lähti pakenemaan tuntumaa kuolaimen alle. Ratsastin kuten parhaaksi näin ja sain sitä kautta kyllä avuille. Alueen hyvä ja tunnettu hierojakin kehui, että lihakset kehittyneet kuten pitää.

Muutenkin kaikki tuijottavat liikaa sitä hevosen muotoa. Katsotaan hyviä esteratsastajia jotka menevät eri rakenteisilla hevosilla, ei ne mene pää alhaalla mutta ovat silti työssä ja läpi koko radan. Kannattaa siis katsoa oikeasti niitä hyviä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   17.11.24 17:51:20

Jalalla eteen ja tarjoan tasaisen tuntuman. Paljon voltteja, töihin. Oma on tällainen ja super vaikea oli opetella ratsastamaan. Takaa eteen ja hyvä tuntuma, lopputuloksena kivasti liikkuva hevonen ja tasainen muoto.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   17.11.24 17:59:15

Mitä kaveri tekee eri tavalla kuin sinä? Voisitko ohjata häntä tekemään sinun mallisi mukaan?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.