Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos nyt on ostajan markkinat niin miksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.24 10:47:08

Jos nyt on ostajan markkinat niin miksi markkina palsta on täynnä hevosia joista ei kerrota oleellisia tietoja kuten hevosen nimi tai säkäkorkeus? Tai myydään siitokseen kertomatta mitään sukutietoja?

Monessa ilmoituksessa ei ole edes puhelinnumeroa, nimeä tai sähköpostia, mutta ostajan pitää ottaa yhteyttä omalla nimellä. Kuka jaksaa alkaa kirjeenvaihtoon hevosesta, josta puuttuu yllämainitut tiedot ja et tiedä edes kenelle lähetät näitä viestejä? Tälläiset ilmot haiskahtaa vähän siltä, että myyjällä on jotain salattavaa.

Re: Jos nyt on ostajan markkinat niin miksi

Lähettäjä: eva 
Päivämäärä:   16.11.24 11:03:53

Olen huomannut saman :D ..
Itsellä tapana selvittää hevosen nimestä mm. tulokset, suku yms. Sukupostista/Hepasta löytyvät oleelliset tiedot (varsinkin jos niitä ei ole ilmoituksessa). Nyt on tullut kuitenkin monia ilmoituksia vastaan jossa ei kerrota nimeä (mikä vielä ihan ok) mutta joissa ei ole edes myyjän nimeä tai välttämättä yhteystietojakaan. Skip skip...

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   16.11.24 11:05:53

Myyntipalstalla paljon kuvallisia ilmoituksia. Ompa siis tosi salaperäistä :D Nimi ei ole oleellinen. Ainahan joku kuvaton yhteystiedoton salaperäinen ilmoitus mahtuu joukkoon muttei kaikki nyt kuitenkaan tunnu edustavan sellaista.

Lähettäjä: Eikannata 
Päivämäärä:   16.11.24 11:14:16

Menin kerran laittamaan numeroni ilmoitukseen ja sen jälkeen on puheluita/viestejä tullut ympärimaailmaa huijaus tarkoituksessa. Yleensä Aasiasta. Ei auta estot kun numerot vaihtuu. Vastasin vahingossa ensimmäiseen. Onneksi nykyinen puhelin ilmoittaa mistä päin puhelu tulossa. En keksi mitään muuta kuin hevostallinetin sillä en sitä jaellut muuten missään julkisesti. Sama ongelma voi olla muillakin sivustoilla. Torissa varoitetaan.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   16.11.24 11:14:59

Ihmiset joutuvat luopumaan hevosista vasten tahtoaan ja ilmoitukset heikkenevät sitä mukaa.

Huonoja ilmoituksia on aina jonkun verran, mutta ei ne sillä parane, että myyjä ei oikeasti halua myydä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   16.11.24 11:25:19

Siitoskäytössä ehkä oleellinen. Suurimmaksi osaksi harrasteratsuja ei kilparatsuiksi tarjottavia niin mihin sitä nimeä silloin ilmoituksessa tarvitsee? Jos hevosta tarjotaan harrasteratsuna niin ei todellakaan ole mikään nimi oleellinen tieto ilmoituksessa. Eihän täällä enää monillakaan ole edes varaa harrastaa kilpahommia. Niiden kilparatsuiksi tarjottavien eli reilusti yli kympin hevosilla mielestäni ollut hevosen nimi näkyvissä.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   16.11.24 11:33:08

20-50t heppojen tuloksia voisi kiinnostaa vilkaista etukäteen. Nehän myydään kilpailukäyttöön. Montakohan sellaista nimetöntä löytyy?

Lähettäjä: AT 
Päivämäärä:   16.11.24 11:38:16

Salaliittoteorioita pelkäävän ei varmaan kannattaisi hankkia hevosta. Voi olla aika vaikeaa...

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   16.11.24 11:46:06

Jaa: kyllä mä haluan ennen yhteydenottoa myyjään tietää mitä myydään. Eli hevosen nimi on tärkeä. Vaikka mä olen hakemassa suokkiruunaa ravurista ratsuksi projektiksi pelkkä suku voi olla syy ottaa yhteyttä tai olla ottamatta. Mä olen myös kiinnostunut hevosen ravisuorituksista, onko se hevonen vain liian hidas vai onko raviura tyssännyt toimimattomuuteen. Sama homma rotuponien kohdalla, tai issikoiden. Suvulla on ruunaakin ostaessa nerkitystä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   16.11.24 12:01:19

Dark Jedi: Sitten sinä toimit näin jos se nimen/lisätietojen kysyminen viestillä on pois suljettua.

Lähettäjä: .. .. 
Päivämäärä:   16.11.24 12:05:48

Suokkiharrastajana minulle se hevosen nimi kertoo paljon. Ei tule myyjällekään turhia kyselyitä, kun ostajaehdokkaat voivat tutkia hevosen suvun ja mahdollisen raviuran jo ilmoituksen perusteella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.11.24 12:05:58

En myöskään ota yhteyttä myyjään, joka ei laita ilmoitukseen hevosen nimeä. Nimen perusteella voi selvittää jo monta asiaa. Onko rekisteröity Suomeen, onko vaihtanut omistajaa kahden viikon välein, löytyykö kuvia Sukupostista yms.

Lähettäjä: Nisu 
Päivämäärä:   16.11.24 13:03:55

Rtg löydöksiä mutta ei kerrota mitä.
Kun kysyy yv niin ei kerrota ellet esittele itseäsi js taustaasi ennen. Sit myyjä arvioi voiko kertoa.
Menee 2vkoa js edelleen myydään. Ihmetellään miksei mee kaupaksi ja kyselijöitä on kuitenkin mutta katsos kun ei vastaa kysymyksiin niin ei ne kyselijät voi ostaa ilman faktoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.