Lähettäjä: *
Päivämäärä: 15.11.24 18:19:26
Tallinpitäjiä on tietysti monenlaisia, ja jotkut tituleeraavat tallinpitäjiksi myös tallin omistajia, jotka eivät tee tallitöitä tai korkeintaan joskus vähän. Jos kuitenkin ajatellaan sitä, mitä itse miellän tallinpitäjäksi - eli henkilöä, joka oikeasti itse "pitää" sitä talliaan - niin en oikein ymmärrä, miten hän voisi olla osaamatta asettua työntekijän asemaan? Hänhän on siinä asemassa itse suurimman osan ajasta.
Samahan se on tallinpitäjällä, että käytännössä koko illan olet kiinni tallihommissa sen tunnin parin takia, mitään järkevää tai ainakaan mitään kivaa et pysty tekemään arkena etkä viikonloppuna eikä mitään vapautta ole. Ai niin, ja bonuksena on vielä se, että työntekijälle tarjottu päätä huimaava 20 euron tuntiliksa voi olla tuplasti sen, mitä tallinpitäjä itse tienaa iltatallin teosta.
Samaa mieltä olen siitä, ettei ole kovin suuri ihme, ettei tekijää löydy, koska ihan koiran virkahan tuo on. :) Sitä voi kuitenkin miettiä, että kukahan ei osaa asettua ja kenen asemaan, jos se saa puhisemaan kiukkuisena, kun tallinpitäjä kehtaa tarjota muille samaa hommaa, jota itse tekee kaikki loput illat... :)
|