Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten hyväksyä ettei opi ratsastamaan

Lähettäjä: Taitamaton 
Päivämäärä:   15.11.24 14:33:48

Tilanne on se, etten tällä hetkellä pysty panostamaan ratsastukseen ajallisesti tai rahallisesti juuri mitään, joten olen jäänyt tasolle puskaratsastaja. Haluaisin kuitenkin oppia ratsastamaan, mutta ilman rahaa tai ylimääräistä aikaa tuntuu yhtälö ihan mahdottomalta. Tällä hetkellä minulla on pari vuokrahevosta, joiden kanssa maastoilen, mutta jotka eivät kentällä osaa ihmeempiä. Olen niistä tosi kiitollinen, mutta takaraivossa silti on kokoajan halu kehittyä ja oppia ratsastamaan paremmin.

Millähän tällainen lähes keski-ikäinen, matalapalkka alalla oleva perheellinen täti oppisi parhaiten ratsastamaan vai tyytyäkö vaan "puskailuun"?

Re: Miten hyväksyä ettei opi ratsastamaan

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 14:37:39

Mihinkään ei tarvitse tyytyä, mutta joidenkin on vain ponnisteltava enemmän lajin eteen. Paljonko olet valmis tekemään asian eteen? Nimim. tavallinen +30v ihminen, joka osti hevosen, kilpailee ja valmentautuu tullakseen vielä taitavammaksi. Lisätöitä on otettava ja kaikesta muusta elämästä (paitsi lapsista) joustettava, mutta sen hinnan olen valmis maksamaan.

Haluatko tyytyä? Varmasti on kohdattava ne realiteetit, että joko sitä jatkaa näin ja yrittää käsitellä asian, tai sitten on vietävä itsensä epämukavuusalueelle ja hankittava lisää rahaa (ja otettava se aika jostain). Haluatko maastoilla parilla hevosella vai voisiko sen ajan käyttää tavoitteellisempaan tekemiseen yhdellä?

Re: Miten hyväksyä ettei opi ratsastamaan

Lähettäjä: Taitamaton 
Päivämäärä:   15.11.24 15:02:39

-, omaa hevosta en välttämättä ostaisi, mutta olen kyllä miettinyt vaihtaisinko vuokrahevosta vähän osaavampaan ja paremmilla puitteilla olevaan. Olisin kuitenkin kiinnostunut käymään valmennuksissa tai tunneilla. En tiedä olisiko sopivaa ratsastuskoulua täällä alueella. Toisaalta tykkään myös näistä puskailuhevosista ja niiden omistajista, mutta kyllä kieltämättä välillä käy mielessä, että olisiko harrastaminen mielekkäämpää muualla.

Olen ajatellut, että ehkä sen tavoitteellisemman harrastamisen aika on sitten, kun lapset ovat isompia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.