Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hikoilu

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   15.11.24 12:15:04

Kuinka usein täällä ihmiset ratsastaa hevosia kunnolla jokeen. Puhutaan siis että oikein valuu ja pitää pestä. Meillä tavoitteena että n. Kerta 1-2 viikkoon olisi tämä tilanne että päätä myöten märkä mutta tuntuu omalla tallilla väki kauhistelee että se hikoilu on merkki että tehnyt liikaa kun taas itse olen valmentajalta saanut ohjeen että ei joka treenissä, mutta säännöllisesti tekee hyvääkin hevoselle

Re: Hikoilu

Lähettäjä: Puokki 
Päivämäärä:   15.11.24 12:19:12

Meillä kanssa saatu ohjeistus hikoiluttaa jotta kuona aineet liikkuu tehokkaammin. Meillä vedetään aktiivisessa kilpa treenissä olevalla hevosella kerta viikkoon läpimäräksi ja kerta ns kunnon kaula/lapahiki. Kyseessä klipattu hevonen, mutta tämä toteutuu silti ja itsehän olen näitä pesen talvellakin mallin ihmisiä, joita moni kauhistelee, että kuinka voin pestä, mutta eipä ole ikinä lämpimässä tallissa palelemaan jäänyt tuo hevonen, kun vaan ylimääräiset vedet pois ja huolehtii että vaihtaa vähän ajan päästä kuivan loimen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 12:19:23

Kerta pari viikkoon. Huomannut saman että ihmiset pelkää hikoilua mikä on terveelle aikuiselle hevoselle ihan ok

Lähettäjä: Emilia 
Päivämäärä:   15.11.24 12:20:37

No joo, joskus toki jokeenkin näin wannabe-kenttratsastajana ja silloin kyl tippuu vettä sekä ratsu että kuski, mutta hikeen…
1-3 kertaa viikossa, ahtiivisella treenikaudella ehkä jopa se kaks kertaa joka viikko, kolmen hikitreenin viikkoja ei peräkkäin. Myös lepo ja palautuminen tosi tärkeitä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   15.11.24 12:21:37

1-2krt joo aika perus. Sama hevonen ei hikoillut ennen juuri ollenkaan vaikka tehtiin rankkoja treenejä, niin olen todennut että aineenvaihdunta ollut tällä aivan tukossa... Hiki ei ole pahasta.

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   15.11.24 13:55:31

Meillä aktiivisessa treenissä oleva koulu hevonen hikoilee kevyesti vähän joka treenin jälkeen mutta klippaamaton joten johtuu siitä. Juurikin valuvana ehkä kerran pari viikossa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.