Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen myynti toi helpotuksen

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   15.11.24 11:37:37

Olen ihmeissäni etten itkenytkään itseäni kuoliaaksi. Toki lähtö päivänä/viikkona itketti, mutta sen jälkeen olen vain järjestellyt elämääni ja taloudellisia asioita jotka hevosen pidon takia oli huonossa jamassa. Hevonen oli ihana, mutten voinut tarjota sille tarpeeksi aktiivista elämää. Pakollisista ylläpitokuluista selvisi juuri ja juuri. Yllätyskäänteissä tuli lainattua tutuilta. Parisuhteet kärsi taloudellisen ahdingon takia. Oma vointini meni huonoksi. Myynnin jälkeen tuntui kuin harmaa masentava sumuverho olisi poistettu monen vuoden jälkeen ja olen viimeinkin vapaa taloudellisesta ahdingosta.

Re: Hevosen myynti toi helpotuksen

Lähettäjä: Yrtti 
Päivämäärä:   15.11.24 11:44:12

Hyvä, jos olet nyt onnellinen. Itsestäni taas tuntuu, että elämäni on tyhjää ja masennun tähän hevosettomaan eloon täysin, elämän ilon tuoja katosi hevosen menehtymisen myötä enkä keksi mitään täyttämään aukkoa. Ja mielessä on kamala stressi siitä, että päässäni itselleni asettamat kisatavoitteet jäi saavuttamatta. Olen etsimässä uutta, mutta tämä välivaihe on ihan tuskaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   15.11.24 12:03:35

Minullakin oli kovia treeni/kisatavoitteita muttei ne olisi voineet toteutua rahan puutteen vuoksi. Sen ymmärtäminen ehkä auttaa etten niin paljoa harmittele asiaa enää. Monia vuosia kuitenkin tuli harmiteltua, koska hevonenhan olisi ollut ihan kyvykäs täyttämään ne tavoitteet. Toki, jos voittaisin lotossa niin hevonen saattaisi tulla takaisin. Nyt kuitenkin hyvä näin ettei tarvitse kasvattaa velkoja yhtään suuremmiksi mitä ne on. Hevonenkin sai ansaitsemansa kodin jossa on mahdollisuudet pitää sitä hyvin.

Lähettäjä: Han 
Päivämäärä:   15.11.24 12:05:45

Minulla oli hevosen myytyäni samat helpotuksen ja autuuden fiilikset kuin aloittajalla, mutta sitten vähitellen elämä vajosi hitaasti tyhjyyteen ja merkityksettömyyteen. Kuulostaa dramaattiselta, mutta näin se oli :D

Vasta kun aloin ratsastaa uudelleen, huomasin missä alhossa olinkaan ollut. Ja nyt on taas uusi hevonen kehissä ja stressit tapissa sen myötä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.11.24 12:07:37

Mekin myytiin hevonen ja voi vitsi, aivan kuin olisi joka päivä lomalla! Eikä tarvitse jatkuvasti stressata raha-asioita. Elämä on ihanaa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   15.11.24 13:09:02

Mun mielestä parasta on se, ettei tarvitse huolehtia, että hevosella on kaikki hyvin. On ihan mahdoton tehtävä tarjota hevoselle Suomessa lajinmukaisesti hyväksyttävää elämää. Hevosia ei pitäisi Suomessa pitää ensinkään. Pihatossa pito Suomen olosuhteissa on ihan viho viimeistä. Nyt vielä susien ja muiden petojen määrä on kasvanut, niin karsinatalli on ihan must.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.