Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parhaat ohjat kouluratsastukseen

Lähettäjä: Mjh 
Päivämäärä:   13.11.24 19:09:18

Suositelkaa, mitkä olisivat parhaat ohjat koulu ratsastuksessa? Nykyiset eivät pysy käsissä kunnolla.

Re: Parhaat ohjat kouluratsastukseen

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   13.11.24 20:33:03

Mikäs sun käsissä on vikana?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   13.11.24 21:17:25

Jos et osaa pitää nahkaohjista kiinni niin kangasohjat tai sellaiset missä on kuminen näppyläpinta,

Lähettäjä: pjsadinijv 
Päivämäärä:   13.11.24 23:22:18

Tai sitten vaan harjoittelet pitämään ohjat kädessä. Kai sulla on kunnolliset ratsastushanskat? Jos sulla on ohjat koko ajan hyvin tuntumalla, ei ne minnekään valu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.11.24 02:57:21

Ei kai sillä lajilla väliä ole? Dyon Working collection stoppareilla. On iso ero, onko jotkut sileät nahkaohjat vai nuo

Lähettäjä: Mjh 
Päivämäärä:   14.11.24 07:52:09

Varmasti on käsissäkin vikaa. Nykyiset on kangasohjat, joissa on kyllä stoppareita, mutta vähän liian harvassa.

Lähettäjä: @ 
Päivämäärä:   14.11.24 07:59:11

Nahkaohjat, joihin suutari ompelee stopparit just sun haluamin välein. Nää on sit hyvät myös kankisuitsituksen bridongohjina.

Lähettäjä: meillä 
Päivämäärä:   14.11.24 09:21:00

nahkaohjat ja muita ei tule! yksi vuokraaja välttämättä halusi kangasohjat ja hän sai niitä käyttää kun ne aina tulee mukana kun ostaa uudet suitset. Itse sitten vaihtelin ohjat aina takaisin nahkaisiin, nää on varmaan ihan makuasioita. Mutta miksi sinulla ei pysy ohjat kädessä on ongelma ei se millaiset ohjat on. :)

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   14.11.24 10:48:28

Minulla on nahkaiset letitetyt ohjat. Koen, että näistä saan paremman otteen kuin mistään nappulaohjista. Ja ymmärrän kyllä, että haaste (tai kuten täällä aina huudetaan) vika on ratsastajassa mutta kyllä saa niitä apukonstejakin miettiä.

Toinen vaihtoehto voisi olla sileät nahkaohjat ja niihin omiin kohtiin stopparit mutta tämä vaatii vähän työstämistä eli merkkaat kohdat vaikka letityskuminauhoilla (siirtämällä ohjaa pitkin oikeaan kohtaan) ratsastaessa.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   14.11.24 12:02:49

Samaa mieltä edellisen kanssa, sirot letitetyt nahkaohjat on ihan parhaat. Mulla on tosi pieni käsi, sekin vaikuttanee. Hanskakoko 6 on monesti vähän iso.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   14.11.24 12:12:17

Grippiohjat on hyvät niin kauan kun ei sada. Sateella kangasohjat tiheillä näppylöillä.

Lähettäjä: viiva 
Päivämäärä:   14.11.24 12:15:55

Jos sulla on oikea tuntuma, on ihan sama mitkä ohjat.

Lähettäjä: DK 
Päivämäärä:   14.11.24 13:38:06

Mun sormet on kylmällä huonot, eli tarvitsee isot topparit ainakin hitaisiin maastoihin

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   15.11.24 07:43:01

Mun omaan käteen kivoin on kumiohjat ilman stoppareita!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.