Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi yhden naisen puulaakit kutsuu

Lähettäjä: itseään meiksi? 
Päivämäärä:   13.11.24 17:02:57

Meille saapui tänään uusi unelmien estetykki. Meiltä saatavilla nyt sen ja sen merkin rehut. Meiltä saatavilla kattavat ratsutus ja lihashuoltopalvelut. Yksi henkilö pitää puljua jossain rivariyksiössä...

Re: Miksi yhden naisen puulaakit kutsuu

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.11.24 17:12:57

Se vaan kuulostaa ammattimaisemmalta. Itselläkin on yhden naisen firma ja kirjoitan joskus noin koska sopii paremmin yritysmäiseen tyyliin. Jos kirjoittaisin että minä, minulla, minulta niin profiloituisi liikaa sellaiseksi henkilöbrändiksi millaista en halua. Toki suurimman osan ajasta kirjoitan ihan firman nimellä, tyyliin "Heppapalvelusta saatavilla nyt...". Mutta joskus noilla "meillä" -jutuilla on paikkansa.

Lähettäjä: mm 
Päivämäärä:   13.11.24 19:26:57

Jos on kyseessä osakeyhtiö tai kommandiitti, niin kyseessä on aina "me". Toiminimi voi olla minä

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   13.11.24 22:03:53

Mulla ei oo mitään puulaakia tms, mutta olen asunut miltei 20v yksin. Jos minulle on tulossa vieraita tai kerron jotain oman kotini asioita niin käytän ”me” ilmaisua. Meille tulee vieraita illalla. Meillä on robotti ruohonleikkuri.. jne.. se vaan on jotenkin luontevampaa. En tiedä miltä se kuulostaa kuulijasta, kun toki kaikki tietävät, että me = minä

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   13.11.24 22:08:33

Vaikkei ole yritystä, jää joskus me/ meidän jne päälle kun yleensä touhuan ponin tai koirien kanssa ja ollaan ”me” :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   13.11.24 22:14:17

Miksi ei?

Lähettäjä: Ky 
Päivämäärä:   13.11.24 23:20:16

Oy on me, perhe on me ja ky on me. Tmi voi olla kumpi vaan

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.