Lähettäjä: Pippa
Päivämäärä: 11.11.24 12:50:08
Oon ihan loppu harrastamiseen ja samalla taas on vaikea tehdä päätös. Tiedän että itse se on tehtävä, mutta haluaisin hiukan vertaistukea.
Hevonen on treenikunnossa, osaava. Meillä on pitkä historia. Nyt kuitenkin olen itse menettänyt mielenkiintoni ratsastamiseen. Liikutan hevosta kyllä maastoillen ja höntsäillen, mutta motia ei nää ole eikä kiinnostusta pitkäjänteiseen valmentautumiseen. Olen vain ihan loppu koko lajiin, ei vaan innosta. En kuitenkaan halua hevosesta luopua, ja olen sitten hoitanut asian niin että olen hankkinut vuokraajia jotka liikuttavat hevosta laadukkaasti ja itse höntsäilen mitä höntsäilen. Hevosen terveydentila vaatii liikutusta, plus ymmärrän itsekin että hevonen tarvitsee runsaasti hyvälaatuista liikuntaa pysyäkseen terveenä ja elinvoimaisena. Vuokraajien kanssa homma toimii tai ei toimi, jonain viikkoina kaikki pääsee sovitusti, usein on jotain esteitä/koulua/töitä/kipeenä ja taas yritän itse motivoida itseäni tallille tai sumplia muita kuvioita. Tuntuu myös niin älyttömältä maksaa kauheita summia siitä että harrastamisesta on kadonnut ilo ja suurimman osan ajasta stressaan että miten saadaan kaikki toimimaan ja kuka pääsee milloinkin ja huhhuh. Edelleen joo löydän iloa niistä hetkistä kun hengailen hevoseni kanssa, mutta ei se kyllä mitenkään oo rahan väärti. Ei tässä vaa oo mitään järkeä tässä kuviossa.
Olen miettinyt vaihtoehtoja. Ylläpitoon en uskalla antaa. Myydä joo, mutta kenelle? En halua pitkäaikaista ystävääni kelle tahansa myydä, ja siihen sitten loppuu oma vastuu/päätösvalta ja olisi ihan kauheaa nähdä hevoselle käyvän jotain ikävää... Suhteellisen terveen hevosen lopettaminenkaan ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Tuntuu että on pelkkiä huonoja vaihtoehtoja enkä vaan osaa päättää mitä tekisin. Miten te olette päätyneet ratkaisuihinne? joitain hyviä vinkkejä mitä pohtia?
|