Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosihmiset on melkoisia pummeja

Lähettäjä: Jaahas 
Päivämäärä:   11.11.24 05:10:20

Mulle oikeasti ehdotettiin, että maksan siitä, että annan kisahevosen jonkun lapsen käyttöön, jonka äiti ei viitsi käydä töissä. Eikä tämä nyt ollut ainoa esimerkki.

Re: Hevosihmiset on melkoisia pummeja

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   11.11.24 06:36:00

Avaa ny vähä enemmän minkälainen diili? Etkö jaksa itte hoitaa kopukkaas?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.11.24 06:55:56

Näitä riittää näitä käsiojossa olevia tyhjästä pitäisi aina olla maksamassa, eikä mikään raha riitä.....tallinpitäjät, wanna be ratsuttajat jne..

Päivämäärä:   11.11.24 07:06:06

Juuri näin jokainen kyläkisojen sankari on matkalla olympialiasiin ja heille pitäisi olla hevosia tarjolla. Näitä kun on seurannut on lopputulos iso joukko ontuvia ja pysyvästi käyttökunnottomia hevosia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.11.24 08:08:54

Niinhän ne on. Omistakaapa traikku. Kyselijöitä riittää voisitko heittää kisoihin/klinikalle/muuttaa hevosen tonne 40km päähän niin vippaan sulle 20e?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   11.11.24 08:22:04

Olan kanssa muutaman klinikkareissun ja hevosen muuton tehnyt , kestäneet useamman tunnin ja sitten maksetaan 20e ja toivotaan että siihen tyytyy kuski. Ei tarvi näille lähteä toista kertaa apuun.

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   11.11.24 08:27:02

No miksi sitä hevosta ei voi jättää sinne klinikalle ja hakee myöhemmin toista 20€ vastaan? Mitä järkeä odotella. Tai muuttokuormassa jättää hevosen sinne ja palaa takaisin. Ei kai siinä montaa keikkaa tehdä, omistaja voi viedä kamat miten haluaa.

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   11.11.24 08:29:23

Ritu: Koska niin tehden tulisi vielä enemmän persnettoa :D 20e lla eivät nämä pummit saisi edes pelkkää koppia vuokralle, joten jatkossa saavat käyttää jonkun muun apua hyväkseen, itse en enää lähde

Lähettäjä: dc 
Päivämäärä:   11.11.24 08:36:22

Onneksi on moneen junaan mutta tunnistan ongelman....
Huomaa myös, että jos FB:ssä on hevosesta myynti-ilmoitus, siinä ollaan kommenteissa jonossa ottamassa sitä ylläpitoon.

Sama yrittäjänä. Kaikesta pitäisi antaa alennusta "koska hevoseen menee just nyt niin paljon". Niin. Mitäpä sillä väliä että omilla tämän hetkisillä tuloilla ei ole varaa edes harrastaa enää hevosia ja alennusta antaessa pitää jo luistaa omista ruokamenoista.

Päivämäärä:   11.11.24 08:49:14

No joo, on näitä kyllä muissakin ihmisissä nykyään: valmistan käsityönä pienimuotoisesti erästä artikkelia. Sain kyselyn eräältä ihmiseltä: mikä on hinta? Vastaan: 60€. Kysyy: voiko tingata? Minkä ihmeen takia antaisin alennusta ventovieraalle, joka ostaa 1 kpl. En kyllä yhtään ymmärrä.
Mutta joo, hevonen on kisakunnossa ja alle 10v. Terve ja huollettu. Olisi saanut sen ylläpitoon omalle tallille, kun kisahevosta tarvittiin, mutta alettiin satuilla jostain kuluista, mitä minun pitäisi maksaa. Seisköön vaikka pihassa tyhjän panttina, en maksa! On näitä haluajia ollut kaikki tähän asti.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   11.11.24 08:57:46

Mitä ne kulut oli, mistä olisi pitänyt maksaa?

Päivämäärä:   11.11.24 09:00:33

Jaahas: eli sinä ennemmin maksat hevosen täydet kulut kuin että maksaisit vain pienen osan ja joku vielä hoitaa ja liikuttaa sinun hevosen?! Tämä on just tätä perus suomalaista ajattelutapaa että ennemmin maksetaa 100e ettei naapuri saa 50e.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.11.24 09:10:32

EI kyllä se kertoo paljon asenteesta. Ymmärrän aloittajaa hyvin. Terveen hevosen antaminen toiselle käyttöön on valtava teko.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.11.24 09:37:42

Mitä jos Jaahas haluaa itse hoitaa ja liikuttaa hevosensa?

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.11.24 09:58:15

No jos pitäisi jollekin aloittelevalle junnulle tarjota kisahevonen ja vielä maksaa siitä jotain niin en minäkään suostuisi, senkun kaivavat itse kuvettaan ja ostavat sen kisatykin ja hoitavat kustannukset. Jaahas tekee juuri kuten itsekin olisin tehnyt.

Päivämäärä:   11.11.24 10:12:00

Eipä tuo hevonen sitä kisastressiä kaipaa. Mielellään pötköttää kotosalla. Saahan näitä halutessaan ostella kuka vaan ja pyytää vaikka joku sponsoriksi.

Lähettäjä: Ritu 
Päivämäärä:   11.11.24 10:21:38

Tai sitten ihan vaan nostaa sitä pyyntihintaa asiasta. Mutta ihan samalla tavalla tinkaamista tehdään muuallakin, ei vaan hevosihmiset.

Lähettäjä: Kasvattaja 
Päivämäärä:   11.11.24 10:58:11

Laita Jaahas ilmoitus ja kuukausivuokra, esim 350e liisingmaksua kuussa ja kulut päälle liisaajalle. Liian köyhän ei tarvitse liisata hevosta.
Ymmärrän jos eläkeputen saa ylläpitoon.
En ymmärrä jos kisahevosen saa ilman liisingmaksua omistajalle.

Lähettäjä: Määää 
Päivämäärä:   11.11.24 11:07:42

Näitä lokkeja on nykyään joka nurkan takana. Kaikki 12 v ovat tulevia olympiaratsastajia, joille kuuluu ilmainen kilpahevonen jonkun muun maksamana. Äiti on ollut wannabe kilparatsastaja ja tietää nyt kaiken, rahaa vaan ei ole yhtään. Ei kuljetuskalustoa, ja kilpahevonen pitäisi antaa johonkin kotipihan vajaan kuratarhaan " pihattoon". Tietysti osallistua kuluihinkin, koska tämä maailman lahjakkain ratsastaja kouluttaa sitä maanisen äitinsä avustuksella, Jes!

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   11.11.24 11:39:14

No aika tyhmä pitää olla jos ei etukäteen sovi paljon kuskaus klinikalle tai muualle maksaa ja itkeä jälkikäteen kun sai liian vähän. Etukäteen sovitte hinnan, jos on liikaa niin pyytäjä etsii toisen kyydin. Jos epäilyttää maksaako, pyydä raha lähtiessä. Eikä siihen 20€ tarvitse tyytyä vaikka maksaisi vasta palattua, kerrot hinnan ja pysyt siinä

Lähettäjä: /hauskaa 
Päivämäärä:   11.11.24 11:59:17

Ilmoitan traikkukyydin hinnan heti kättelyssä ja muulla ei yhdistelmä liiku. Koppivuokra 50e ja kilometrit 1e/km. Minulla on hyvä uusi koppi ja iso hyvä vetoauto. Jos menee pidempään ja joutuu odottelemaan kauemmin niin lisäksi myös vaivanpalkkaa kuskille kuten ruoat tai jokin muu sovittu summa. Mikäli ei maistu tähän hintaan niin vapaasti etsii sitten toisen joka jaksaa aikaansa ja hyvyyttään käyttää kuskailuun tai hankkii vetokalustonsa ihan itse.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.11.24 12:04:11

Omistakaapa pakettiauto. Sais ilmasiin muuttaa random ihmisiä joka viikonloppu.

Lähettäjä: pp 
Päivämäärä:   11.11.24 12:05:29

Mulla tuliterä 2 hevosen auto, jota en lainaa enkä vuokraa, mutta sinnikkäimmille olen sanonut, että vuokra 100 e/pv + kilometrit. Kaikki rahat haluan ennakkomaksuna. Eipä ole enää kyselijöitä ollut.

Päivämäärä:   11.11.24 12:23:57

"Mulla tuliterä 2 hevosen auto, jota en lainaa enkä vuokraa, mutta sinnikkäimmille olen sanonut, että vuokra 100 e/pv + kilometrit. Kaikki rahat haluan ennakkomaksuna. Eipä ole enää kyselijöitä ollut."

Mutta eläinsuojelu ilmoitus saattaa kostoksi tulla.

Lähettäjä: Oliivi 
Päivämäärä:   11.11.24 12:24:27

Ammattilaiset pitää toisinaan myös täysin idioottina asiakkaita ja yrittävät kokeilla rajojaan, esim olin ostamassa satulakauppiaalta satulaa, vaihdossa entinen satula. Kauppias arvioi oman satulani arvoksi 1400 ja ehdotti kauppaa, että antaa minulle satulan X ja maksan "vain" pari tonttua väliä. Muuten hyvä, mutta tämä vaihdossa annettavaksi ajatellun synteettisatulan arvo tuliteränäkään ei ollut silloin kuin alle tonnin. Eli olisin lahjoittanut 1400e plus pari tonttua ja saanut synteettisen räyskän joka ei mitenkään sopinut hevoseni selkään, kun väkisin sitä piti sovittaa.
Toinen hyvä yritys oli hevosvälittäjän ehdotus, että myyn vaativan tason nuoren kilpaponin hänen asiakkaalleen, saan siitä vaihdossa vanhan, rikkinäisen estehevosen (teuraskuntoisen) ja ehkä vähän rahaa päälle...
Yksityisistä ehkä hulluin ehdotus oli pyytää samaista vaativan tason kisaponia perheen pikkutytölle kisaponiksi diilillä, että maksan ainoastaan tallivuokran 500e heidän omalle kotitallille. Sanoin, että otan siitä 500e liising maksua kuussa jolloin olin sysipaska ja hirveä ihminen.
Ei pysty käsittämään.

Päivämäärä:   11.11.24 13:17:16

Onhan näitä joka lähtöön. Pienimmät pummit on sitä että jokainen aine, lääke, ja tavara kysytään lainaksi. No niitä ei sitten enää näykään, eikä rahaa tilillä. Vielä olen ollut niin kiltti etten osaa sanoa ei, mutta raja tuli vastaan ja aloin siirtämään kamat muualle. Nyt olen nipo, vaikka haluan vain että hevoseni saa itse ne lisäravinteet ja vitamiinit joita ostan, eikä olisi ollut hullua pitää itse varalla kipulääkkeet. Rahallisesti muutama kymppi sinnetänne joka kuukausi.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.11.24 13:25:28

Kaikki lääkkeet, pliisterit, kuolaimet kelpaavat aina " lainaksi", puhumattakaan teipeistä, loimivöistä, pintelinalusista kärpäsmyrkyistä, rasvoista,kavioterva...., kerran kun lupaat, niin mennään jo itse hakemaan omistajan tavaroista.

Lähettäjä: Riutta 
Päivämäärä:   11.11.24 13:49:30

Voitko nimim. "." vähän perustella väittämäsi eläinsuojelu ilmoitusesta? Eli jos ei vuokraa autoaan niin elsu tiedossa. Tämä on kyllä päivän paras. Lol!

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 11.11.24 12:23:57

"Mulla tuliterä 2 hevosen auto, jota en lainaa enkä vuokraa, mutta sinnikkäimmille olen sanonut, että vuokra 100 e/pv + kilometrit. Kaikki rahat haluan ennakkomaksuna. Eipä ole enää kyselijöitä ollut."

Mutta eläinsuojelu ilmoitus saattaa kostoksi tulla."

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   11.11.24 14:55:13

Riutta: kyllä mä tiedän useamman tapauksen tässä vuosien varrella jossa on tehty tallinpitäjästä ihan keksityillä syillä elsu kun on vedetty palkokasvi sieraimeen mm. siksi että tallinpitäjä on potkinut pois tallilta sopimattoman käytöksen tai maksamattoman tallivuokran takia, tallinpitäjä on alkanut seurustella niin kumppanin ex tekee elsun ja ompa yhdestä tutusta tehtailtu elsuja kun osti tallin ja samaa paikkaa oli havitellut toinenkin henkilö joka sitten "kostoksi" alkoi tehdä perättömiä elsuja.

Hauskaa: mulla ei ole koppia tai autoa koska viimeksi mun hevosta on kuskattu tota, 14 vuotta sitten. Jos nyt tarvitsisin kyytiä niin sun ehdot on kohtuulliset. Tottakai jos joku lähtee kuskiksi esimerkiksi kisoihin kuskille tarjotaan ruoka. Mä maksan ennemmin osaavalle kuskille jolla on kunnon vetoauto kun lähden kikkailemaan vieraalla autolla ilman mainittavaa kokemusta kopin vedosta.

Lähettäjä: /hauskaa 
Päivämäärä:   11.11.24 15:10:52

"Hauskaa: mulla ei ole koppia tai autoa koska viimeksi mun hevosta on kuskattu tota, 14 vuotta sitten. Jos nyt tarvitsisin kyytiä niin sun ehdot on kohtuulliset. Tottakai jos joku lähtee kuskiksi esimerkiksi kisoihin kuskille tarjotaan ruoka. Mä maksan ennemmin osaavalle kuskille jolla on kunnon vetoauto kun lähden kikkailemaan vieraalla autolla ilman mainittavaa kokemusta kopin vedosta."

Kyllä ne tosiaan on hyvinkin kohtuulliset versus lähtisi itse hankkimaan samanlaista kalustoa kuin mulla, mutta ihmisten oletus on saada puoli-ilmaiseksi tai "mehän ollaan kavereita niin jos nyt tän kerran..." Jotkut ovat tällä hinnalla kyllä kyydin ottaneetkin olleet tyytyväisiä, kun homma järjestyy helposti ja saavat kokeneen hyvän kuskin hyvällä kalustolla. Hinnan olen miettinyt siten että sillä minuakaan ei vtuta ketään kuskailla ja autan mielelläni jos vaan omiin menoihin sopii aikataulut.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 15:21:20

Saa kai ihmiset kysellä, suostua ei tarvitse. Mitä sitä mieltänsä pahoittamaan. Mielelläni teen kuitenkin hyville tyypille palveluksia vaikka ilmaiseksi. Mutta paljon juttuja myös, joita en tee ilman kunnollista korvausta, mutta voin tämän rehdisti kertoa ihmisille. Ei tämä mikään hevosiin liittyvä ilmiö ole, ihan kaikkialla on pihejä ihmisiä, jotka odottavat palveluksia.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   11.11.24 16:14:17

Meilläkin kävi vuokraajakokelas jolle olisi pitänyt hevonen maneesitallille viedä ja toki niin ettei hän ole maksuneitinä...

Lähettäjä: Tällaistakin 
Päivämäärä:   11.11.24 18:33:25

Mulla oli joskus jykevä suomenhevonen, jolla harrasti työajoa. Olin kerran ostamassa sille läskiä, ja perämetsän puttepapalta löytyikin sopivat. Kun kysyin hintaa, ni vastaus oli, että mitä jos vaihdat siihen hevoseen...

Lähettäjä: Tällaistakin 
Päivämäärä:   11.11.24 18:34:48

Siis länkiä ostamassa, fuckin tekstinkorjaus..

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   11.11.24 18:41:52

"kyllä mä tiedän useamman tapauksen tässä vuosien varrella jossa on tehty tallinpitäjästä ihan keksityillä syillä elsu kun on vedetty palkokasvi sieraimeen mm. siksi että tallinpitäjä on potkinut pois tallilta sopimattoman käytöksen tai maksamattoman tallivuokran takia, tallinpitäjä on alkanut seurustella niin kumppanin ex tekee elsun ja ompa yhdestä tutusta tehtailtu elsuja kun osti tallin ja samaa paikkaa oli havitellut toinenkin henkilö joka sitten "kostoksi" alkoi tehdä perättömiä elsuja."

Mitä sitten vaikka tehtäisiin sata elsua? Jos hoitaa eläimet kunnolla ja tilat ovat asialliset, ei ole mitään hätää.

Lähettäjä: Akka 
Päivämäärä:   11.11.24 19:01:09

Nämä kostoelsut vain kuormittavat valvontaellejä suotta, ja ovat pois valvontaresursseista siellä missä asiat ei ehkä olekaan ihan kunnossa

Päivämäärä:   11.11.24 19:07:17

"Mitä sitten vaikka tehtäisiin sata elsua? Jos hoitaa eläimet kunnolla ja tilat ovat asialliset, ei ole mitään hätää"

Kyllä mulla @!#$ on melkoinen hätä kun tässä maassa joudun tuloistani yli puolet maksamaan veroja että tämmöseen paskaan voidaan niitä rahoja käyttää. Lisäksi siihen menee minun työaikaa ja tulee vitun kalliiksi. Lisäksi kun sattuu sopivan tyhmä valvonta ell paikalle niin siitä saa ikuisen riesan ja joutuu oikeasti hoitamaan hevosia huonommin tai valehtelemaan tai keräämään todistusaineistoa oikeuteen ihan vaan siksi että jollain valvonta ellillä on omia mielipiteitä vaikka siitä milloin hevonen saa olla ulkona.

Lähettäjä: Sumppu 
Päivämäärä:   11.11.24 19:15:40

Onkohan tällä äidillä ja tyttärellä jo olemassa oleva kisahevonen?

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   11.11.24 19:34:41

Kostoelsut kuormittaa niitä valvontaeläinlääkäreitä turhaan kuten edellä on mainittu. Täälläpäin yhdellä ellillä on useampi kunta "valvottavana" ja toimenkuvaan kuuluu muutakin kuin vain tarkastukset. Osassa kunnista valvontaa hoitaa kunnaneläinlääkäri jolla on kädet täynnä töitä ilman että turhia tarkastuskäyntejä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.