Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hiukset ratsastaessa

Lähettäjä: Vanhanaikainenko? 
Päivämäärä:   10.11.24 11:13:13

Kyllä silmään pistää ratsastaja, jolla ratsastaessa hiukset auki tai on kiinni, mutta epäsiistististi törröttää kypärän alta. Antaa heti ammattilaisesta epäammattimaisen olemuksen. Tai lapsesta/nuoresta, etteikö kukaan opeta esim.ponikursseilla jo, että hiukset siististi kiinni ratsastaessa.

Re: Hiukset ratsastaessa

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   10.11.24 12:09:59

no entiiä. Mut onko kellään vinkkejä miten laittaa hiukset kivalle nutturalle joka pysyisi? Kun oidän hiuksia ponnarilla niin ne takkuuntuu ja letti tuntuu epämukavalta kun se ”lyö” selkään

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.11.24 12:11:49

m, tee matala ponnari, letitä se ja kiepauta ponnarin ympäri.

Lähettäjä: Ei pysy 
Päivämäärä:   10.11.24 13:08:44

Millä saatte hiukset pysymään ponnarilla/letillä? Minulla on hiukset n. lapaluiden puoliväliin. Joukossa lyhyempiäkin hiuksia. Jos teen letin, lyhyet hiukset karkaavat lähes heti ja ovat vapaana epäsiistin näköisesti. Tavallisesta ponnarista hiukset karkaavat myös, kun on kypärän reuna liikkuu ponnaria vasten. On kokeiltu puhelinlankaponnarit, letityskuminauhat, ihan tavalliset ponnarit (isot ja pienet). Kaikkien kanssa sama ongelma. Myös hiusverkon alta karkaavat.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   10.11.24 15:39:46

Jos jotain häiritsee nopeasti tehty nuttura, niin sais kyllä keksiä muuta tekemistä. Kisat ymmärrän kyllä ja valmennus, mutta se että omalla tallilla treenaan 3 hevosta päivässä niin ei kyllä hiukset pysy siistinä enkä edes ole ajsttellut sen jotain häiritsevän noin paljon.. vai pitäskö tulla selästä alas oikoon hiuksia takasin, jotta voisi katsojan fengshui olla sit kunnossa?

Päivämäärä:   10.11.24 16:07:37

Sit kun niiden hiusten takia rupee ratsastamaan paremmin niin mietin asiaa. Kun ratsastaa monta hevosta päivässä, laittaa kypärää päähän ja pois niin kyllä sitä välillä roikuu hiuksia siellä täällä ja ponnarit missä sattuu:)

Päivämäärä:   10.11.24 16:10:49

Olet kyllä vanhanaikainen

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   10.11.24 16:49:48

Mulla on lyhyt tukka, (ei koske olkapäihin) joten pidän sen auki. Jos se jotain häiritsee niin häiritköön. :D

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.11.24 19:41:37

Eiks kukaan laita hiuksia kypärän sisään enää?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.11.24 20:18:40

Mä laitan hiukset kypärän sisään ja jämät niskasta ponnarille, hyvin pysyy vaikka vaan olkapäihin hiukset. Tässä varmaan paljon väliä hiuslaadulla.

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   10.11.24 20:23:08

Minä teen niskaan ponnarin ja taitan kaksinkerroin (on suht pitkät) pään päälle ja kypärä päähän, kestävät kiltisti kypärän alla, eivätkä sotkeennu. Tämä siis kotona, kisoihin sit niskaan nuttura verkon kanssa niin pysyy siistinä.

Lähettäjä: *_* 
Päivämäärä:   10.11.24 21:43:41

Mulla on ärsyttävän mittainen lyhyt polkkatukka, joka ei yllä kiinni, mutta ratsastaessa se karkailee jonkin verran sojottamaan esim. korvien päältä. No, minä en kisaa, enkä usko, että kukaan muu kuin minä itse on tästä häiriintynyt.

Lähettäjä: Baijeri 
Päivämäärä:   10.11.24 22:20:44

Itselle merkitsee enemmän ammattilaisen ratsastustaito kuin hiustyyli, mutta kukin tavallaan.

Niskassa ponnarilla. Ei ole häirinnyt hevosia eikä asiakkaat ole ainakaan ääneen moittineet.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   11.11.24 01:42:14

Itsellä on hiukset aina nutturalla. Kaikkea kun pitää miettiä, ei välttämättä tule kivaa jälkeä jos putoamistilanteessa hiukset jäävät kiinni johonkin. Mieluummin pidän päänahkani.

Lähettäjä: Baijeri 
Päivämäärä:   11.11.24 09:00:36

Sitten ne hiukset kyllä kuuluu kypärän alle kokonaisuudessaan, jos kiinnijäämisen riskin tahtoo välttää.

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   11.11.24 09:07:34

Hitto että hevosihmiset on idiootteja:D:D who cares!!!
Aja kaljuks ja edusta itse ensiksi karvattomuutta ja ei varmasti hulmua ”häiritsevän ammattitaidottomasti”
Päivän naurut

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   11.11.24 09:09:26

Ja lisäys. Jos ny hiuksista jää kiinni ja delaa ni se on varmaa ment to be. Niin absurdia taas. Huomaa että lajiin hakeutuu foobikot, neuroottiset ja hullut

Lähettäjä: LEtti 
Päivämäärä:   11.11.24 09:21:20

Pidän pitkiä hiuksiani letillä aina ratsastaessa, ensinnäkin siksi etteivät lennä naamalle :D ja toiseksi menevät järkyttäväään takkuun jos eivät ole kiiinni. Eivät mitenkään mahtuisi kypärän alle ellei olisi kolmea numeroa liian suuri kypärä :D. Harvakseltaan kisaan ja silloin väännän megaison nutturan niskaan. Mutta joo, minusta on myös epäsiistin näköistä avoinna olevat pitkät hiukset kypärän alla.

Lähettäjä: Pulu 
Päivämäärä:   11.11.24 10:00:31

Aina hiukset ponnarilla tai letillä, vapaana liehuva tukka on ruma ja epäkäytännöllinen. Ihmettelen muidenkin lajien urheilijoita,,joilla tukka lentää naamalle ja sitten sitä hiuskitaan pois.. olisi helpompaa laittaa kiinni niin ettei siihen tarvitae kiinnittää huomiota.

Ne kenellä hiukset ei kestä ponnarilla tai letillä, käytättekö suolasuihketta, kuivashampoota, pinnejä ja/tai lakkaa? Jos ette, niin lähtekää nyt niistä liikkeelle.

Lähettäjä: Ruby 
Päivämäärä:   11.11.24 11:06:43

Minulla on aina ratsastaessa nutturalla, ihan koska kouluratsastajasieluna se miellyttää minua esteettisesti. Omaan alaselkään yltävät kiharahkot liukkaat hiukset, laitan ne ensin tiukalle letille niskaan, kieputan letin nutturaksi ja sinetöin sen kiinni ponnarilla + nätillä scrunchiella, jotta pysyy hyvin kiinni. Super helppo ja nopea :)

Lähettäjä: Emppu 
Päivämäärä:   11.11.24 11:38:48

Niin kauan, kun hiukset ei ratsastukseen vaikuta, niin olkoon kuten kukanenkin tahtoo. Mulla on yleensä nopeasti sutaistulla nutturalla niskassa ja kun ei kisoissa olla, niin sojottakoon satunnaiset suortuvat, jos sojottaa.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   11.11.24 11:38:59

Olet enemmän kuin vanhanaikainen

Päivämäärä:   11.11.24 13:37:56

Laitan yhdelle letille, kisoihin taitan letin kahtia ja se roikkuu niskassa vähän epämukavasti. Jos tungen kypärän alle, ei kypärä mahdu.

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   11.11.24 14:45:58

Just katselin yhtä videota, jossa alaselkään asti ulottuva letti heilui ja pomppi sinne ja tänne. Kamalan näköistä.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   11.11.24 16:29:39

Siis kyllä ratsastukseen kuuluu hiukset asiallisesti kiinni. Jännä kun maailmalla onnistuu kyllä, mutta suomalaisten lirutukat ei millään mene kiinni tai kypärän alle. Jollain Juuli Kontioll tai Jessica Springsteenilläkin paksut pitkät hiukset ja kummallakin menee kyllä kypärän alle.

Aivan ehdottomat eit ratsatuksessa hiukset auki, takki auki tai lepattavat lahkeet. Homssuinen lookki tai auki oleva tukka kypärä päässä antaa välittömästi amatöörimaisen kuvan. Jos ei edes hiuksia saa kiinni niin mitenkä oon muun laita.

Lähettäjä: Åp 
Päivämäärä:   11.11.24 19:32:46

Nuttura tiukalla ja aiva varmasti maneesin hiekkaa siellä ja syvällä tän ketjun likoilla. Missä vapaa mieliset rennommat inkkarihenkiset heppa tytöt.

Päivämäärä:   11.11.24 19:42:22

Hiukset kypärän alla ei kuulosta kovin turvalliselta, tai kypärä tuskin istuu ihan oikein, jos sinne alle mahtuu kaikki hiukset, ellei hiukset sitten ole tosi ohuet... Mulla on hiukset aina ihan vaan ponnarilla, kisoissa toki nutturalla. Hiukset ylettyy vähän alaselän yläpuolelle. Auki olevia hiuksia en ymmärrä missään lajissa, enkä ite pidä hiuksia auki ikinä muualla kun juhlissa, kun ne on aina tiellä jos jotain oikeesti yrittää tehä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.11.24 19:51:11

Saksassa ja Ruotsissa olessani, edes harjoituskisoissa ei näkynyt lentäviä hiuksia pelkällä ponihännällä. Kaikki tallin ratsuttajat, jotka ratsastivat 6-10 hevosta päivittäin onnistuivat jotenkin ihmeellisesti pitämään hiukset siististi kypärän alla tai muuten kurissa. Suomessa jos jossain näkee epäsiistejä ratsukoita oltiin sitten kotona tai kisoissa. Ei ole mikään teko syy ”ratsastan monta hevosta päivässä” sillä itsekkin olen niin ammatikseni tehnyt ja aina kyllä onnistunut pitämään itseni siistin näköisenä….

Päivämäärä:   11.11.24 19:51:39

Koko tukka kypärän alla on turvallisuusriski, kypärä ei ostu oikein eikä vasten päätä, sisälle jää "taskuja" ja iskun kohdistuessa päähän kypärä ei toimi ja suojaa niinkuin sen pitäisi.

Minulla on niin pitkä ja paksu tukka, että kotona ratsastan hiukset letillä. Jos ne olisi vaan ponnarilla, menisi niin pahaan takkuun ettei siihen auttaisi kuin sakset. Kisoihin laitan lettinutturan, joka tuurilla pysyy tai sitten ei, kymmenellä ponnarilla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.