Lähettäjä: poks
Päivämäärä: 10.11.24 10:00:53
Pukittavalle hevoselle ensimmäinen ohje on eteenpäin, täydessä kiidossa hevonen ei pysty enää pukittamaan.
Eikä ryöstäjää kyllä käännetä voltille, vaikka olisi tilaakin. Se kun ei käänny.
Myös minä olen kokenut tuon ylläolevan pisteen tilanteen. Pari kilometriä takana, auto tulee vastaan ja edessä t-risteys.
Kaveri paahtaa niskassa lisää kierroksia, sen ratsastaja oli pudonnut jo kyydistä. Kuolemanpelko pistää kokeilemaan kaikki mahdolliset pysäytyskeinot, mistä ei lopulta ole mitään hyötyä, kun kuolaimetkin roikkuvat toisella poskella.
Ryöstäjä on täysin tunnoton suustaan, sama asia kun laitat ohjat betoniseinään kiinni ja kiskot. Siltä tuntuu oikean ryöstäjän selässä.
En minäkään sitä hevosta pysäyttänyt, se hiljensi itse, omasta halusta kun tiesi risteyksen kohdalta käännyttävän tallille. Se oli 10cm kiinni ettei olisi lööpeistä saanut lukea hevosten ja pakettiauton törmäyksestä.
Jos ennen selkään menoa joku varoittaa hevosen olevan ryöstäjä, niin kannattaa muistaa ettei se välttämättä ole pelkkää vinkupukkia ja pisauttelua, niitä oikeasti pahojakin on olemassa.
|