Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä oikeutat huonon ratsastuksesi?

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   8.11.24 08:37:47

Kun näen kärsivän hevosen (95% ns harrastehevosiata eli pientä kansallista tai heikompi), sillä on yleensä kaikki nämä
- kengitys päin pyllyä
- huonosti istuva huono satula ja liian takana
- ei liiku oikein eikä kengityksen ja satulan takia edes voisi liikkua
- on ep monestakin kohtaa
- ratsastaja ottaa enemmän tai vähemmän tukea suusta ja yrittää saada hevosen liikkumaan paremmin vaikuttamalla aktiivisesti suuhun
- ratsastaja paukuttaa kaivaa tai hiertää kylkiä jalallaan ja tai kannuksellaan
- ratsastaja ei ole tasapainossa keskellä hevosta
vaan könöttää ja kököttää sekä eteen tai taa ja sivulle
- ratsastaja tömähtelee ja heilahtelee
- ratsastaja on "aktiivinen" istunnalla ja jopa niin kutsutun valmentajan määräyksestä, pahimmat pumppaavat tai heiluvat tai työntävät lantiolla kuin hurjassa eroottisessa tilanteessa
- hypyssä avataan takaa eli suoli suoraksi ja reikä auki.
- ratsastetaan kelvottomalla kovalla pehmeällä pettävällä rullaavalla raskaalla tai koppuraisella pohjalla
- näytetään hyvin nuorelta heikosti ravitulta pojalta ja se näkyy suoraan suorituskyvyssä

Nämä ovat yleensä pahimpia parkumaan painosta, vaikka liki kaikki omat asiat painoa pahempia..

Re: Millä oikeutat huonon ratsastuksesi?

Lähettäjä: Pata 
Päivämäärä:   8.11.24 09:03:05

Hienoa että olet tutkinut

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   8.11.24 09:17:29

;D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 09:19:57

näytetään hyvin nuorelta heikosti ravitulta pojalta ja se näkyy suoraan suorituskyvyssä

Just kattelin somessa storya kuin aikuinen nainen näyttää 10-vuotiaalta pojalta. Syömishäiriöiden jatkuva esillä olo ei auta nuoria yhtään.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 09:24:13

Miten niin satula liian takana? Enemmän olen nähnyt satuloita lapojen päällä niin ettei pääse lavat kunnolla liikkumaan.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.11.24 09:27:26

Onneksi sinä Haha olet pienestä pitäen ratsastanut täydellisessä tasapainossa, täydellisillä pohjilla kaikin puolin täydellisesti. Kadehdittavaa kyllä.

Lähettäjä: Deisi 
Päivämäärä:   8.11.24 09:31:24

”Miten niin satula liian takana? Enemmän olen nähnyt satuloita lapojen päällä niin ettei pääse lavat kunnolla liikkumaan.”

Sama pisti silmään.

Ja oikeutan huonon ratsastukseni sillä, että vasta harjoittelen. Kuten valtaosa meistä. Aika pieni prosentti Suomesta ja ehkä koko maailmasta voi sanoa ratsastavansa hyvin. Omaa hevosta minulla ei tosi ole ja jos olisikin, sen kengityksen katsoisi ihan joku muu (ammattilainen) kuin minä itse.

Lähes kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän vinoja, aivan kuten hevosetkin. Sitä voi yrittää parantaa, mutta se ei tapahdu nopeasti eikä välttämättä pysyvästi, riippuen vinouden syistä. Tämäkin on asia, jonka kanssa vaan on elettävä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   8.11.24 09:34:31

Minä ainakin olen vino ja välillä pompinkin siellä satulassa, mutta ei kai taitavammaksi voi tulla, kuin harjoittelemalla. Harva meistä on syntynyt satulaan.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   8.11.24 09:44:21

Kai täällä ihmiset sarkasmia ymmärtävät.

Lähettäjä: M2 
Päivämäärä:   8.11.24 09:51:35

”Kai täällä ihmiset sarkasmia ymmärtävät.”

En minä ainakaan!

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.11.24 09:58:26

Harrastan itsekin sarkasmia ja ymmärrän sitä vallan hyvin, mutta vtuttaa nämä tällaiset provosoivat pskat aloitukset, joiden tarkoitus on vain ärsyttää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 10:29:48

Samaa mieltä L

Joskus kärjistäen saa pointin esille, mutta ap:lla tuntuu nyt olevan jotain omaa traumaa.

Lähettäjä: Mama 
Päivämäärä:   8.11.24 10:32:32

Harjoittelemalla, pyrkimällä parantamaan, joka päivä. Oheisliikunnalla, pitämällä hyvästä fyysisestä kunnosta huolta treenaamalla niin lihas- kuin kestävyyskuntoa, tasapainoa että istuntaa ilman hevosta.
Mitä sä aloittaja oot tehnyt sun ylipainolle? Muuta kuin listannut mitä ongelmia näet ympärilläsi? Peiliiin sit jätit ainakin katsomatta?

Lähettäjä: joop 
Päivämäärä:   8.11.24 10:33:23

Noi kaikki on vaan ihmisten tietämättömyyttä eikä mitään oikeutettua asiaa vaan silkkaaa puhdasta tietämättömyyttä ja osaamattomuutta, ei se niinkään voi olla että vain huiput osaajat saavat oikeuden harrastaa tätä lajia? Jotkut osaa enemmän ja jotkut vähemmän ja jotkut vasta opettelee... Elämä ei ole täydellistä

Lähettäjä: Ah 
Päivämäärä:   8.11.24 10:42:56

Samalla kun sinä oikeutat typerän kirjoittelusi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.