Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vuokraaminen on ihan parasta!

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   7.11.24 11:48:18

Tulin hehkuttamaan ihanaa tilannettani, kun mulla on monta vuotta ollut vuokraheppa. Meitä on pieni tätiratsastajien porukka, joka käy kotitallilla. Jaetaan samat periaatteet ja toimintatavat, ei oo mitään kyräilyä tai draamailua todellakaan vaan oon saanut tosi hyviä harrastuskavereita tuolta.

Ajattelin, että sitten kun vuokrahepan omistaja lopettaa hevosenpidon, niin hankin oman.. MUTTA järjellä ajateltuna vuokraaminen on paras diili. Pystyn keventämään hevosenomistajan taakkaa työmäärällisesti ja taloudellisesti, tarjoamaan hepalle liikuntaa, hepalle yksi turvallinen ja tuttu hoitaja lisää. Sit jos hevonen sairastuu, niin mä en joudu velkavankeuteen enkä oo samalla tavalla sidottu.

Sen sijaan että romahduttaisin oman talouteni, voin lisätä hevosenomistajan ja hänen hevosensa hyvinvointia olemalla hyvä, luotettava vuokraaja.

Pelottaa toki että mitä jos en löydä yhtä ihanaa uutta vuokrahevosdiiliä, kun vuokrahepan omistaja lopettaa hevosenpidon (hänellä alkaa olla ikää).

Mutta sit kuitenkin, oon itse mutkaton sosiaalinen tyyppi ja löytänyt nytkin ne omat hevosihmiset ja piirit. Siinä oppii myös paljon, kun keskustelee erilaisten hevosihmisten kanssa ja he opettaa hevosmiestaitoja mulle.

Re: Vuokraaminen on ihan parasta!

Lähettäjä: Dia 
Päivämäärä:   8.11.24 15:25:26

Samaa mieltä! Mulla ihana vuokraheppa jo viidettä vuotta, ja tässä tosiaan saa parhaat puolet lajista. Olen koittanut olla luotettava ja tehdä sovitut hommat aina huolellisesti, ja saankin harrastaa aika vapaasti vuokrapollen kanssa (kenttä/manesi/maastoilu, valmennukset, kisat).

Lähettäjä: zip 
Päivämäärä:   8.11.24 18:12:28

Ihan samaa mieltä :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.11.24 18:35:31

Mäkin haluan tuollaisen vuokraajan! Nyt olen koittanut kolmea tänä vuonna ja valitettavasti on vaikea löytää sitoutuvaa ihmistä, joka myös haluaisi opetella ratsastamaan niin että hevonen pysyy kuulolla ja maastoilisi myös. Tai lähinnä sekin riittäisi, että haluaa tutustua hevoseen ja edes joskus käydä tunneilla jotta säilyttäisi ratsastustaitonsa. Hevosta saa pitää kuin omaansa.

Kaksi ihan täykkyä oli, mutta muuttivat opiskelemaan muualle. <3

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   8.11.24 20:10:15

Aamen! Olen vuokrannut nyt neljä vuotta, hevosen kanssa synkkaa hyvin, saa valmentautua, tehdä vapaasti "mitä haluaa" ja tallilla on kiva käydä. Omistaja on asiallinen tolkun ihminen, muttei turhan kaverillinen. Meidän diili toimii hyvin, sovitusta pidetään kiinni ja tarpeen mukaan kumpikin osaa olla joustava. Tykkään tehdä tallihommia ja autella myös ylimääräistä. Rahatilanne ei sallisi omaa, mutta tämä polle on kuin oma<3 Käyn 2-4 kertaa viikossa ympäri vuoden satoi tai paistoi. Tottakai kaikki loppuu jos omistaja päättää luopua tai hepalle käy jotain. Siihen asti nautin tästä, en varmaan ikinä löydä vastaavaa kokonaisuutta jossa kaikki olisi näin kohdallaan. :)

Päivämäärä:   8.11.24 20:29:51

Meillä alkoi vuokrahevosen kanssa 8vuotispäivät! Huippu ihanaa ollut ja kisoissa edelleen alkuperäsellä kokoonpanolla,ratsastaja on vaan kasvanut mutta..parasta

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.11.24 01:57:52

Täällä kans yks iloinen yli 5 vuotta takana. Ihana heppa, talliporukka ja hevosen omistaja. Saan aika vapaasti tehdä kaikkea. Teen kaikkee pientä tallihommaa ja hepan hoidan kuin oman. Käytännössä saan mennä millon haluan. Ihan parasta. Tykkään kun saa puunata hevosta ilman kiirettä ja viettää aikaa hepan kanssa. Tallilla tulee käytyä säässä kuin säässä ja ei haittaa vaikka aina ei edes pystyis heppaa liikuttamaan. Ratsastuskoulussa ei ois mahdollista harrastaa näin. Lisäks oon oppinut niin paljon näinä vuosina. Ihana kun ymmärretään hepan kanssa toisiamme.

Päivämäärä:   9.11.24 15:16:39

Mulla oli myös ihania vuokrahevosia, tai lähinnä ihana omistaja. Puitteet myös aivan timanttiset. Sitten jouduin itse muuttamaan töiden perässä ja täältä ei sitten yhtä täydellistä vuokriskomboa löytynytkään.

Mulle tärkeintä on samalla aaltopituudella oleva omistaja, sen jälkeen puitteet ja vasta vikana tulee hevonen :D Yleensä hevosten kanssa tulen juttuun, mutta omistaja, joka pitää hevostaan samalla tyylillä kuin itse pitäisin, onkin vaikeampi löytää. Yhden ihanan omistaja+hevonen -kombon löysin, mutta hevonen asui ratsastuskoululla, joka puitteina haastava, kun en pääse tuntiaikojen ulkopuolella käymään.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   9.11.24 16:09:20

Oman laitoin 5vuotta sitten pois. Aattelin että oman.jälkeen vuokrahevonen on vähä nihkeetä. 3 vuotta nihkeen löydön kanssa tuli täyteen. Saan käydä 2kertaa viikossa ja tehdä mitä haluan. Nyt talvella opettelen kärryttelemään!

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   9.11.24 22:39:40

Totta kyllä, etenkin tässä taloustilanteessa tuossa on molemmilla se winwin tilanne, omistajakin saa vapaapäivän tai pari tallilta. Samalla vuokraajan elämästä tosiaan poistuu se "lopullinen vastuu" hevosesta 24/7 sekä stressi raha-asioista ym.

Päivämäärä:   10.11.24 23:56:41

Mietin juuri tänään, että mulla oli ihana vuokrahevosen omistaja ja vielä ihana toinen vuokraaja. Tultiin kaikki hyvin toimeen.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   11.11.24 08:55:07

No mihin kosahti?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.