Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mistä aikuinen ja kokenutkin hevosenhoitaja löyt

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   7.11.24 11:31:39

Mistä aikuinen ja kokenutkin hevosenhoitaja löytäisi hoitohevosen / mahdollisesti liikutushevosen?

Useita vuosia olen hoitanut useita erilaisia kilpahevosia ( este,koulu sekä ravureita) sekä ihan tavis harrastehevosia sekä nuoria varsoista lähtien.
Kilpahevosten hoitaminen yleensä ollut sitä että hoitanut hevosen ratsastajalle/ omistajalle kuntoon ja hoitanut pois ratsastuksesta,käynyt taluttelemassa kentäl / maastossa ja pitänyt hevosesta ja hevosen hyvinvoinnista huolta muutenkin kuten he olen hoitamiseen kuuluu.
Nyt paljon hevosia hoitaneena aikuisena

sitä tietenkin kaipaa muutakin puuhastelua sen hevosen kanssa kuten maastakäsittelyä ja päästä välillä ratsastamaan,säännöllisesti ei tarvitse eikä hevosen tarvitse olla mikään osaavs kilpahevonen vaan ihan perus harrasteputte kelpaa myöskin joten olen etsinyt hoitohevosen lisäksi sitä liikutushevosta mutta ilman vastauksia.Facebookin ilmoitus-sivut käyty läpi ja vastauksia juu on tullut mutta: useasti hevonen asunut pääkaupunkiseudulta todella kaukana ,tai paikassa minne ei julkisilla pääse tai matka kestää 1,5 h/ suunta julkisilla.
Nyt kaksivuotta markkinoilla on ollut säännöllisestierilaisia ilmoituksia: vastauksia 0,eri talleille vienyt Ilmoituksia: vastauksia 0
Facebook käyty läpi: vastauksia juu tulee mutta hevoset asuvat sitten joko pääkaupunkiseudun ulkopuolella taikka sellaisessa paikassa että julkisilla 1,5 t/ suunta.
On jopa käynyt niin että omistaja on laittanut viestiä että kiinnostaisiko hoitaa tälläistä ja tälläistä hevosta ja sitten kun kertoo että tottakai niin seuraava viesti omistajalta että onkin saanut hoitajan hevoselle.
Eikö siis aikuisia hevosenhoitaja enää kaivata / arvosteta vai missä vika ?
Itse olen ollut erittäin avoin erilaisille diileille

Re: Mistä aikuinen ja kokenutkin hevosenhoitaja löyt

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   7.11.24 11:41:07

Ongelma lienee se, että haluat kulkea tallille julkisilla. Se karsii todella paljon hevosia pois.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 11:47:53

varmaan helpointa olisi tehdä itselle lista talleista, joihin pystyt kulkemaan ja sitten kontaktoida niitä suoraan. rusa, domi, cypis nyt tulee ensimmäisenä mieleen isommista paikoista, joihin pystyy kulkemaan melko kivuttomasti. riippuu toki, missä päin asut.

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   7.11.24 11:50:47

Kysyntä ja tarjonta ei kohtaa? Pääkaupunkiseudulla on enemmän ilmoituksia innokkaista vuokraajista ja pääkaupunkiseudun ulkopuolella enemmän vuokrattavista hevosista. Näin karkeasti ottaen. Etenkin jos vuokrattavan hevosen pitäisi olla noin helppojen kulkuyhteyksien päässä. Niille löytynee vuokraajia helposti ilman mitään isompaa etsimistäkään, kun ihmisiä per hevonen alueella niin paljon.

Oon jonkun verran seurannut vuokraus-/ylläpitoryhmiä, jos löytyisi aikuinen poni-ihminen puuhailemaan meidän kotitallille ponien kanssa, mutta eihän sellaista löydy tänne peräkylille... etenkään kun ei voi ratsastaa ellei satu olemaan melkein kääpiö :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.11.24 11:52:02

Vermoon pääsee hyvin julkisilla, eli kysele josko pääsisit apukädeksi sinne jollekin ratatallille? Toki tuo ratsastus- kohta ei välttämättä silloin täyty, mutta jos ensisijaisesti kiinnostaa hoito niin sitten. Ja kyllähän ravihevosia paljon liikutetaan myös selästä käsin nykyään.

Lähettäjä: Hupu II 
Päivämäärä:   7.11.24 11:52:06

Hauska sattuma, kirjoitin samalla nimimerkillä omista hyvistä kokemuksista vuokraajana.

Sanon tämän kaikille nuorille ja vanhoille, jotka haluvat harrastaa tätä lajia kunnolla: hanki ajokortti ja auto. Siitä ei vaan pääse yli tai ympäri, autottomuus karsii harrastusmahdollisuuksia todella paljon.

Jos haluat oikeasti olla suosittu hevospiireissä, niin sitten kannattaa harkita jopa sitä BE-kortin ajamista :D

Parhaat ja mukavimmat tallit löytyy syrjästä. Minulle tärkeää eettiseltä kannalta että hevosilla on kunnot tarhat (mielellään pihatto) ja harrastamisen kannalta hyvät maastot. Sellaisia ei löydy julkisten kulkuyhteyksien varrelta.

Lähettäjä: Nina 
Päivämäärä:   7.11.24 11:55:12

Ongelma on nimenomaan kulkeminen julkisilla.
Kaikilla niillä talleilla pääkaupunkiseudulla, jonne päästäkseen ei tarvitse autoa on kyllä edelleenkin innokkaita nuoria hoitajia paljon. Ja kun tulee uusi hevonen talliin, kaveriporukasta löytyy jo sille tuttu hoitaja ja ei ole omistajalla tarvetta vastata ilmoituksiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.