Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulutus seuran piikkiin, vain hallituksen jäsen

Lähettäjä: Sss 
Päivämäärä:   6.11.24 22:37:48

Miten teidän seurassa toimitaan, kun on joku SRL toimihenkilökurssi, niin tarjotaanko mahdollisuutta kaikille seuran jäsenille vai ainoastaan hallituksen jäsenille? Pieni seura, jonka lähes kaikki jäsenet ovat yhden tallin asiakkaita.
Tietysti osallistujalla on sitten velvollisuus toimia tässä tehtävässä kotoseuran kisoissa, ettei vaan ota ja lähde koulutuksen jälkeen.

Re: Koulutus seuran piikkiin, vain hallituksen jäsen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 22:44:34

Meillä käytäntönä, että lisenssi maksetaan kelle tahansa, mutta pitää olla seuran käytettävänä ilman täyttä palkkiota (suurin osa tarjoutuu ilmaisena talkoovoimana esim stewardit ja koulutuomari)

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   7.11.24 00:02:54

Meillä pitää kurssi maksaa ensin itse, sitten kun on suorittanut harjoittelut ja saanut lisenssin, seura maksaa kuittia vastaan kurssin, kun on ensin toiminut lisenssiä vastaavassa tehtävässä seuran kisoissa X kertaa.

Vuosittaisen lisenssikoulutuksen seura maksaa myös (kuittia vastaan), kun on ko. vuonna toiminut Y kertaa ko. lisenssiä vastaavassa tehtävässä seuran kisoissa.

Lähettäjä: Huu 
Päivämäärä:   7.11.24 00:03:26

^ Ja ylläoleva siis koskee kaikkia seuran jäseniä

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   7.11.24 08:50:46

Sama käytäntö kuin huu.n seurassa. Sillä erolla että peruskurssit maksetaan jo siinä vaiheessa kun lisenssi on hyppysissä.

Päivämäärä:   7.11.24 08:51:08

Toimiiko meidän seura siis väärin, kun vain hallituksessa istuvilla on oikeus osallistua/saada korvaus seuralta?

Lähettäjä: retu 
Päivämäärä:   7.11.24 09:16:02

Eikö se ole seuran sisäinen asia?
Oletko itse kiinnostunut seuratoiminnasta? Yleensä näihin hallituksiin joudutaan etsimään porukkaa joten nyt vaan kertomaan seuralle että olet kiinnostunut.

Itse en enää kuulu ratsastusseuraan, mutta koirapuolella olen mukana toiminnassa. Meillä koulutuksia tuetaan kyllä kaikille, jotka vain haluavat kouluttautua. Tekijöitä ei ole koskaan liikaa ja kun on useita jotka pystyy toimihenkilönä toimimaan niin ei tarvitse samojen olla joka kisoissa vaan voidaan kierrättää niin kukaan ei pala loppuun.

Meillä on suht iso seura, about 500 jäsentä. Silti vaan oli vaikea saada hallituskokoonpano täyteen nyt syyskokouksessa. Onneksi sentään varsinaisten jäsenten osalta oli helppo homma, mutta varajäseniä jouduttiin kokouksessa "värväämään" kaikista jotka olivat viitsineet tulla kokoukseen. Niitä ei monta ollut.

Lähettäjä: Ei mitään 
Päivämäärä:   7.11.24 09:36:55

Meillä ei seura maksa kenellekään mitään koulutuksia. Ei uusia eikä lisenssipäivitystä. Jos seuran jäsen toimii kisoissa esim. ratamestarina, seura maksaa km-korvaukset ja pv-rahan kuten seuran ulkopuolisellekin ratamestarille.

Päivämäärä:   7.11.24 09:48:48

Seurat voi itse päättää miten toimitaan, ja seuran hallitus varmaan ottaa ideoita vastaan, myös niitä hallitustyöstä ja muusta talkoilusta kiinnostuneita.

Päivämäärä:   7.11.24 09:50:17

Sss, seura päättää itse omat sääntönsä ja toimii sitten niiden mukaan. Sääntöjä voidaan muuttaa, joten jos joku asia tökkii niin eikun vaan mukaan toimintaan ja tekemään ehdotuksia.

Päivämäärä:   7.11.24 10:03:24

No haloo. Seurat päättää itse.
Kaikki kannustus seuratoimintaan tarvitaan, kun nykyään halutaan vain valmista katettua pöytää!!!

Päivämäärä:   7.11.24 12:07:30

Tietääkseni olen ollut hyvinkin vahvasti seuratoiminnassa mukana, joten mitä tarkoittaa että halutaan valmista pöytään?
Nyt olisin halunnut vielä enemmän panostaa, mutta tuki on vain hallituksessa istuville.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   7.11.24 12:32:03

Kuka on tehnyt päätöksen, että vain hallituksen jäseniä tuetaan? Jos hallitus on itse tehnyt päätöksen, että vain heitä itseään tuetaan tuollaisessa asiassa joka ei suoraan liity hallituksen jäsenen rooliin, voi tuota pitää hieman ongelmallisena päätöksenä. Siihen voi pyytää perusteluja ja asian voi myös nostaa esiin yhdistyksen syys- tai kevätkokouksessa ja pyrkiä saamaan painetta päätöksen muuttamiselle.
Jos taas päätös on yhdistyksen syys- tai kevätkokouksen tekemä, ei siihen liity samaa ongelmallisuutta, silloin muuttaminen vaatii sen että seuraava kokous päättää eri tavalla.

Päivämäärä:   7.11.24 12:35:07

Mitäpä jos menisit seuraavaan hallitukseen.

Olen ollut yhdistyksessä, jossa tehtiin vähän samalla tavalla koska hallitukseen oli liki mahdotonta saada ketään sitä ennen. Kai ihmisiä pelotti lähteä mukaan "vastuuasemaan" vaikka ei se nappikaupan pyöritys mikään suuryrityksen johtokunta ole. Etujen perässä saatiin uusia hallituslaisia vähän helpommin ja yhdistys on edelleen voimissaan. Kaatuminen oli lähellä kun muutama aktiivi oli siirtymässä pois alueelta.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   7.11.24 13:12:23

Entisessä seurassa olisi maksettu kenelle vaan, jos joku olisi johonkin halunnut osallistua. Ei ketään kuitenkaan kiinnostanut.

Lähettäjä: - - - 
Päivämäärä:   7.11.24 13:20:23

Ne seurat, jotka velvoittavat koulutuksen tai lisenssin maksua vastaan toimimaan x määrän seuran kisoissa niin oletteko miettineet, että koulutus tai lisenssin maksu on tällöin palkka seuran hyväksi tehdystä työstä, josta pitäisi maksaa verot? Päivärahat ja km korvaukset ovat verovapaata mutta käsitykseni mukaan jos seura maksaa palkkiota seuran hyväksi tehdystä työstä, joka tässä tapauksessa on seuran jäsenen saama maksullinen koulutus/lisenssi, tästä pitäisi maksaa verot?

Päivämäärä:   7.11.24 14:04:15

. Ei sinne kuule noin vaan mennä, että terve mä tulin nyt tänne :D

Päivämäärä:   7.11.24 14:09:30

Onnittelut, jos seura on niin hyvissä kantimissa että hallitukseen on ihan tunkua!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.11.24 14:18:17

"Onnittelut, jos seura on niin hyvissä kantimissa että hallitukseen on ihan tunkua!"
Samaa olin tulossa sanomaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.