Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun en ole tyytyväinen satulansovittajaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 15:08:57

Meillä kävi satulansovittaja sovittamassa useammalle hevoselle satuloita. Ihan ison firman ihminen, samasta firmasta ollaan aiemmin ollaan saatu hyvää palvelua eri ihmiseltä.

Minulle tuli olo, että hän ei ole täysin pätevä. Tarjosi mm. sellaisia penkkejä jotka tiesi, että eivät rungoltaan vastaa hevosen tarpeita. Koitti tarjota väliin monenlaista fylliä ja epäilin, että satulat ovat liian leveitä. Sanoi, että mieluummin leveä kuin kapea, vaikka tutkitustihan leveä satula tekee enemmän haittaa kuin kapea.

Ei oikein päästy juuta eikä jaata pidemmälle, koin ettei hän osannut sanoa uusiin satuloihin tai toppaustarpeisiin mitään. Kysymyksiin en saanut vastauksia, eikä satulatilanne parantunut - edelleen mielestäni satuloilla on toppauksen/muokkauksen tarvetta kun ne eivät ole tasapainossa hevosen selässä. Aikaa kolmen hevosen kanssa meni n. 1,5h sovituksissa ja tilanne oli sama kuin alussa, hän ei osannut auttaa toppaustarpeen arvioinnissa tai lähteä tarjoamaan muita vaihtoehtoja.

Oletin, että tältä käynniltä ei tule kuin lähinnä matkalasku ja yhden hevosen sovituslasku, koska käynnillä ei saatu mitään järkevää aikaan. Nyt sain laskun kk jälkeen, jossa tosiaankin laskutettiin jokainen hevonen erikseen.

Olenko kurja asiakas, jos otan yhteyttä ja soitan asiallisesti että miten meni noin niinkuin omasta mielestä? Enhän voi maksaa palvelusta, jota en saanut. Tai periaatteessa sai kyllä satulansovituksen, mutta en mitään palautetta siitä sopivatko ne vai ei.

Onko suosituksia hyvistä firmoista?

Re: Kun en ole tyytyväinen satulansovittajaan

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   6.11.24 15:10:02

Tietenkin reklamoit.

Päivämäärä:   6.11.24 15:10:38

Osaan itsekin laittaa satulan hevosen selkään ja näennäisesti arvioida, mutta en arvioida sen sopivuutta ja toppaustarvetta samalla tavalla kuin ammattilaisen pitäisi pystyä arvioimaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 15:11:16

Oon todennut, että yhtä hyvin sovittaa itse. Meille tän alueen nimekäs sovittaja sovitti niin järkyttävän leveän satulan, että valui about 15cm taakse ensimmäisen 10min aikana. Sitemmin olen sovittanut ja testannut itse...

Päivämäärä:   6.11.24 15:34:08

Kuka on oikeasti hyvä satulan sovittaja varsinais-suomessa? Sellainen joka sovittaa enemmällä taidolla ja ajatuksella kuin aiheessa suht näppärä omistaja. Ei paljon naurata maksaa palvelusta jossa sovittaja latelee kaikki ne itsestään selvät asiat mitkä osaan itsekin katsoa, tai vielä pahempaa: kommentoi jokaiseen että "tämä on ihan ok". Ihan ok ei siinä kohtaa kelpaa kun joku ongelma on jo minkä omistajakin huomaa, vaan haluaisin yksityiskohtien hienosäätöä siitä mikä voisi olla paremmin ja miksi. Enkä halua maksaa satasta siitä että joku sanoo "ihan ok" kun voin sen sitten sanoa itse itselleni ja vieläpä ihan ilmaiseksi.

Lähettäjä: Ert 
Päivämäärä:   6.11.24 15:39:04

Jos mulle kehtaisi satulansovittaja sössöttää, että mieluummin liian leveä satula kuin kapea, niin sanoisin siinä kohtaa että kiitos, tämä oli tässä. Jos perustaidot on hänellä tuota luokkaa, niin ei voi muuta kun olettaa, että häneltä saat epäsopivan satulan ja kohta aika @!#$ kipeän hevosen.

Päivämäärä:   6.11.24 16:11:55

Älä käytä satula.comia

Lähettäjä: …… 
Päivämäärä:   6.11.24 16:29:01

Kyllä minunkin mielestäni liian kapea aiheuttaa enemmän haitta kuin liian leveä. Leveään voi laittaa karvaa tms väliin. Kapeaa ei korjaa millään. Ei sillä, että tietysti satulan pitäisi olla sopiva ostohetkellä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.11.24 16:41:33

Leveä on ihan kaikista pahin. Vajoaa lavan kärkeen tosi kipeästi ja varmasti hajottaa hevosen. Kapea paljon pienempi paha.

Lähettäjä: Voi 
Päivämäärä:   6.11.24 17:26:04

Liian kapeassa painetta tulee suhteellisen pienellä alueella verrattuna liian leveään satulaan. Leveä satula uppoaa niin syvälle, että siinä tulee paine todella massiiviselle alueella, myös suoraan selkärangan päälle, ei sellaista satulaa korjata yhtään millään rievuilla välissä. Jessus.

Sitten ihmetellään, kun hevonen ei kehitä lihasta, on selän lihaksistoltaan toispuoleinen, epäpuhdas, ei halua liikkua tai pukittelee ja hyppii pystyyn, ja selkä on pahimmillaan avohaavoilla, kun leveä satula hakkaa paikat rikki. Yritäpä sellaiseen selkään löytää enää sopivaa satulaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.