Lähettäjä: Ope
Päivämäärä: 6.11.24 13:23:00
Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun olen ratsastuskoulua pyörittäessä saanut suuttunutta palautetta, kun yritän vain parhaani mukaan auttaa asiakasta.
Tässä muutama skenaario:
- Lapsi on käynyt vain jonkun tutun pitämillä "yksityistunneilla" jossain perämetsän rämeikössä, mutta ratsastuskoulussa ei ole ikinä käynyt. Ehdotan ryhmää x, mutta asiakas haluaa lapsensa ryhmään ö koska on jo kuulemma niin osaava, vaikka perustelen oman kantani.
Saan haukut ja asiakas ei ikinä saavu tallilleni.
- Asiakas ilmoittautuu tunnille x kertoen, että on tämän tasoinen ja tehnyt näitä asioita jo jonkin verran. Muutaman tunnin jälkeen totean, että hetkellisesti ryhmä z voisi olla sopivampi että vaihdetaan siihen.
Ei käy, asiakas loukkaantuu syvästi ja kertoo olevansa erittäin pettynyt saamaansa palveluun. Ei käy enää tunneilla tämän jälkeen.
Ja näitä tulee kerran pari muutaman vuoden välein. Olen miettinyt näitä kanssakäymisiä jonkun verran. Jutellut niistä luotettavien ihmisten kanssa pitäen asiakkaat anonyymeinä, enkä vain mitenkään keksi miten olisin voinut toimia tilanteessa enää yhtään paremmin.
Ymmärrän kyllä, jos kyseessä on vain harrastus minkä on tarkoitus rentouttaa arjen keskellä, mutta kyse on kuitenkin isoista eläimistä. Niiden hyvinvointi sekä asiakkaiden turvallisuus menee kaiken edelle.
Nostattaako nämä ehdotukset epävarmuudet esiin jolloin hyökätään?
- Asiakasta jännittää, ehkä huonommuuden tunnetta - ehdotan toista ryhmää - omassa mielessä oleva oma huonommuus käy selväksi ja tähän ei osata suhtautua.
|