Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevoselle hoitajaa

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   5.11.24 20:35:52

Onko enää sellaisia vanhanajan hoitajia olemassa joka kävisi hoitamassa ja taluttelemassa hevosta?

Re: Hevoselle hoitajaa

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   5.11.24 20:46:38

Meillä on tälläinen. Nuori aikuinen, omasta toiveestaan ei ratsasta, taluttelee niin maastossa kuin kentällä/maneesissakin, siivoaa ja hoitaa hevosen huolella. Hevonen kiva ja sosiaalinen ja asuu keskisuuren kaupungin ympäryskunnassa ok-julkisten kulkuyhteyksien varrella. Ilmoitukseen facessa oli muitakin vastaajia mutta täysi-ikäinen meni tietysti nuorempien edelle. Oli ensimmäinen joka kävi heppaan tutustumassa, eikä ollut tarve ottaa enempää.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.11.24 21:14:23

Kyllä minä esimerkki olen 16v poika ja teen jokapäivä noin 4h talli töitä ja hoitelen hevosia ihan ilmaiseksi myös ratsastan hevosilla muutaman kerran viikossa

Lähettäjä: Check 
Päivämäärä:   5.11.24 22:07:20

On. Usein me ollaan vaan täti-ikäisiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.11.24 06:46:59

Juu täällä esim yksi jo kohta 50v kokoikänsä hevostellut. Oman hevosen myynnin jälkeen ei ole oikein ollut halua satulaan, niin käyn auttamassa kahden hevosen kanssa omalla tallilla. Käytännössä juurikin hoitamassa ja taluttelemassa / juoksuttamassa. :)

Lähettäjä: Lehtonen Maija 
Päivämäärä:   6.11.24 08:37:42

Itse olen tälläinen 50+ hoitaja. Hoidan hevosta joka on kummityttöni. Tapa harrastaa on kevyt minulle kun oma lapsi on luopunut hevosestaan. Nuorissa ei oikein ole enää innostusta hoitajaksi ainakaan tällä seudulla.

Lähettäjä: Aarre 
Päivämäärä:   6.11.24 21:43:18

Tuollaisen aarteen kun löytäisi, aikuisen ja pärjäävän ja ihan vain hevosen hoidosta ja taluttelusta nauttivan. Missä nämä kohtaa?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   7.11.24 01:31:27

Facebookista löytyy tähän sopivia ryhmiä, vuokrahevosryhmissä ehkä enemmän aikuisia kuin varsinaisissa ”hoitohevos”ryhmissä, niihinkin voi laittaa tarjouksia joihin ei kuulu ratsastusta tai raha vaihda omistajaa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.11.24 12:17:06

Ratsastuskouluista kyselemällä löytyy

Lähettäjä: Qwerty 
Päivämäärä:   7.11.24 13:47:46

Voi kun löytyisikin! Mutta ei tänne meille huonohkojen kulkuyhteyksien päähän ole löytynyt. Tosin etsin sellaista, jonka kanssa voisi myös porukalla puuhata. Kun on esim. nuorta ajo-opetettavaa jne. Ehkä siis se on tässä yhtälössä liikaa, että pitäisi omistajaakin kestää... :)

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   7.11.24 14:08:58

Kyllä meitä sennuhoitajia on jotka etsivät sitä hevosta mitä hoitaa
mutta ei niitä hoitohevosia löydy kylläkään mistään..
Sanotaan että apukäsille aina tarvetta
No missä ne apukäsiä tarvitsevat ovat ?
Kun ottaa omistajaan yhteyttä niin todella harvoin omistajat vastaavat mitään takaisin tai sitten usean kuukauden päästä ilmoituksen jättämisestä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.