Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miltä kuulostaisi omistajat vuokraaja äiti&tytär

Lähettäjä: Kyssäri 
Päivämäärä:   5.11.24 14:59:54

Hei omistajat. Miltä kuulostaisi omistajat vuokraajakombo äiti joka olisi se oikea ratsastaja, mutta välillä toisi mukanaan 6-v tyttären jonka kanssa talutuskävelyjä metsässä, harjailua, pientä ravailua yms.

Re: Miltä kuulostaisi omistajat vuokraaja äiti&tytär

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.11.24 15:03:22

Eihän tuo kerro vielä yhtään mitään. Äidin taso ja hevosenkäsittelytaito ratkaisee. Toisaalta jos äiti on hyvä ratsastaja, ei varmaan kelpuuta sellaista pystyynkuollutta jolla voi ravailuttaa 6veetä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.11.24 15:15:44

Itse en näkisi ongelmaa kunhan se lapsi osaa käyttätyä.. Näitä kullannuppuja on nähty liikaa härkkimässä hevosia, juoksemassa tallissa ja tunkemassa kepparia hevosen karsinaan. Noup.. Tämä sillä välin kun äiti hengailee, eikä puutu tähän käytökseen milläänlailla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.11.24 15:17:32

Onneksi meidän talli on K-18. Äitylikö ottaa vastuun, kun 6v vaikka karkuuttaa orin sillä välin kun äityli ratsastelee?

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   5.11.24 15:18:44

Kuka on vastuussa jos jotain käy? Toivottavasti ei ainakaan hevosen omistaja

Päivämäärä:   5.11.24 15:23:49

Onko lapsi joka kerta tallilla mukana "päivähoidossa" kentän reunalla silloin kun äiti ratsastaa? Ei, ei käy. Mutta jos joskus ottaa lapsen mukaan harjailemaan ja talutusratsastamaan eikä itse silloin ratsasta (=jätä lasta vahtimatta) niin ok.

Lähettäjä: quu 
Päivämäärä:   5.11.24 15:24:09

kuka sano että lapsi karkuuttais hevosia ja riehuis tallilla? XD oon pahoillani jos teidän lapsilla ei oo käytöstapoja mutta se ei tarkota etteikö jollain muilla olis <3 Plus alotuksessa sanottiin että " välillä toisi mukanaan 6-v tyttären jonka kanssa talutuskävelyjä metsässä, harjailua, pientä ravailua yms." eli silloin kuin lapsi olisi mukana tallilla, äiti olisi koko ajan vieressä. Haloo nyt ihmiset, järki käteen XD

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   5.11.24 15:24:26

Riippuu millä tasolla äiti ratsastaa ja osaako tyttö olla hevosten kanssa. Jos huutaa ja juoksee niin ei tarvitse tulla.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.11.24 15:26:33

quu: Ehkä me tiedetään mitä se oikeasti on, kun tuollaista väitetään. Siihen on ihan syynsä, miksi meidän talli on ihan oikeasti K-18.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   5.11.24 15:26:47

itse voisin hyvin antaa ison ponini tällaiselle diilille. jos äiti ratsastaa hyvin ja lapsen kanssa saa pikku lepopäiviä niin ihan winwin hommahan toi on

Päivämäärä:   5.11.24 15:28:33

*** : ai tunnet tän alottajan henkilökohtasesti ja tiedät että hänen lapsi on kauhukakara? tässä ei nyt puhuta sun tallista ja sun tallin säännöistä vaan alottajasta ja hänen vuokrakuvioistaan. ei varmasti ole tulossa sun tallille ei hätää

Lähettäjä: (tyhjä) 
Päivämäärä:   5.11.24 15:32:42

Minun hevosella käy kerran viikossa ratsastamassa nainen, joka silloin tällöin ottaa 8-vuotiaan poikansa mukaan. Poika yleensä harjaa hevosta, odottaa autossa silloin kun äiti ratsastaa, ja saa ratsastaa sen jälkeen loppukäynnit maastossa. Minulle tämä on täysin ok, hevoseni on kiltti ja poika osaa nätisti toimia tallilla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.11.24 15:33:59

quu: Toi parilla nimimerkillä leikkiminen on tosi noloa :D

Lähettäjä: Tii 
Päivämäärä:   5.11.24 15:38:02

Oma vuokraajani on käynyt hevosellani vuosia. Hänen tyttönsä on ollut tuota ikäluokkaa kun aloittivat ja tällä hetkellä on tosi näppärä junnuratsastaja. Äiti taitava ratsastaja ja hevosenkäsittelijä itse. Eli meillä toiminut oikein hyvin, ikinä ei ole ollut mitään ongelmaa lapsen tallikäyttäytymisensä tai muunkaan suhteen.

Lähettäjä: Mieshevonen 
Päivämäärä:   5.11.24 15:40:10

” Onneksi meidän talli on K-18.”

Teillähän on mukava talli! Varmasti myös koirat kielletty, ja jos kaveri tulee moikkaamaan tai katsomaan ratsastusta, vaaditaan pääsymaksu. Ja tallille ei jäädä turhaan ”notkumaan”.

Päivämäärä:   5.11.24 16:37:06

Omalle hevoselle en ottaisi koska se on iso pv joka tarvitsee päivittäisen liikuntansa. Joku jolla soveltuvampi hevonen voisi ehkä harkitakin mutta kyllähän se ensisijaisesti riippuu äidin taidoista. Jos on pätevä hevosnainen ja järki-ihminen ja muutenkin arvokas vuokraajana (eli pysyy sovitussa, maksaa ajallaan, ja on riittävän taitava hanskaamaan tilanteet ja ratsastamaan) niin varmasti jotain tällaista voi joskus siihen kylkeen sopia. Säännöllisesti on vähän hankalampi tapaus. Tuollaisesta hoitamisesta ja taluttelusta kun ihminen ei yleensä halua mitään maksaa. Joutohevoselle ehkä mutta siinäkin on sitoutuminen ongelmana. Tosiasia on että harjailut ja talutukset tuppaa tapahtumaan kerran pari kesällä kun aurinko paistaa.

Päivämäärä:   5.11.24 16:48:22

Mulla on ollut isolla ponilla äiti ja fiksu tytär, ja ponin mielestä se oli mukavaa ihan selvästi. Eivät liioiksi rasittaneet, enemmän se oli hoitoa ja tyttären keventelyä. Ei ollut valittamista, poni oli siihen sopiva ja äiti oli järkevä vaikka ei mahdottoman kokenut tai taitava. Tytär kävi tunneilla myös.

Päivämäärä:   5.11.24 16:54:36

- : rakas oon kasvanut leikkimisiän yli, vaikuttais siltä että sä oot tässä se kuka tota nimee vaihtelee :DDD mut antaa palaa vaan, whatever makes you happy!

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   5.11.24 17:02:56

Missä päin ja minkä tasoinen aloittaja olet?
Meillä on 11-vuotiaan tyttäreni kanssa yhteinen hevonen, ja sitä saisi hyvinkin vuokrata lapsen kanssa, hevonen on tosi turvallinen. Samalla tallilla on aktiivisesti ratsastava 10-vuotias poika ja hänen perheensä poni.

Näin kasvaa uusia hevostyttöjä ja -poikia, mitä tämä laji tarvitsee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 17:09:54

En ottaisi tällaista vuokraajaa. Olisi vaikea sovittaa lapsen talutusratsastuksia hevosen liikutussuunnitelmaan.
Vähän epäilen myös että homma menisi siihen että lapsi roikkuu vastentahtoisesti äidin mukana ja jäisi tallikavereiden vahdittavaksi tai haahuilemaan ilman valvontaa kun äiti ratsastelee, tai sitten hommat tehdään kiireessä tai osa niistä jää kokonaan tekemättä kun lapsi vinkuu oven pielessä että koska lähdetään.
En myöskään usko että äiti ihan mukisematta maksaisi normaalia vuokraushintaa niiltä kerroilta kun lapsi läy vaan vähän taluttelemassa tai harjailemassa.

Omien havaintojeni mukaan lapset ei lähtökohtaisesti viihdy tallilla vanhempiensa kanssa niin hyvin että tällainen toimisi. Ratsastuskoulu on lapselle parempi paikka, on muiden lasten seuraa, tallihommat on ammattilaisten vastuulla ja lapset voi tehdä sen mitä jaksavat ja haluavat omalle ikätasolleen sopivalla tavalla.

Lähettäjä: mii 
Päivämäärä:   5.11.24 17:49:17

Minulle sopisi, ponillani käy aikuinen, fiksu vuokraaja joka ottaa välillä kummityttönsä mukaan, ja silloin esim. pitää ponilla hänelle tunnin ( tosin tyttö on jo 10- vuotias), ja noin yleisesti harrastehevosille sopii hyvin myös kevyemmät liikutuspäivät. Vuokraushinta meillä on kk- hinta, ja vuokraaja kysyi tietenkin etukäteen, sopiiko hänen ottaa kummityttö mukaan hevostelemaan silloin tällöin.

Meidän tallilla on onneksi niin hyvä tilanne että sinne tuodaan vain fiksuja, harrastuksesta kiinnostuneita lapsia, ei ihan pieniä, pl. joskus vähän hevosia katsomaan, mutta silloinkin on lapsenvahti mukana.

Päivämäärä:   5.11.24 17:56:01

Aikamoiset liikutussuunnitelmat näillä joiden hevosten aikatauluun ei mahdu 20 min lisää kävelytystä.

Jos äiti on taitava hevosihminen niin ottaisin ilomielin tuollaisen parivaljakon hevostani vuokraamaan. Hevonen saa liikettä, minä saan kaivattua vapaa-aikaa, ja lapsi pääsee opettelemaan hevosten hoitoa ja ratsastusta paljon laadukkaammin kuin vaikka ratsastuskoulussa. Ihan kenen tahansa käsiteltävissä omani ei ole, nuori ori kun on, mutta sitä suuremmalla syyllä jos äidin taidot ja ajatukset natsaa, niin on lapsikin tervetullut oppimaan!

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   5.11.24 18:24:22

Onneksi meidän lapset ovat pienestä pitäen olleet tallilla mukana/saaneet käydä eri tallilla, oppivat miten tallilla käyttäydytään miten hevosia käsitellään.
Vaarallisempia ovat aikuiset joilla ei käsitystä talli käytöksestä. Missähän k-18 tallin ihmkset ovat oppineet hevoen käsittelyä ja ratsastusta.

Lähettäjä: lknsff 
Päivämäärä:   5.11.24 18:24:36

"paljon laadukkaammin kuin vaikka ratsastuskoulussa" - ai se 20 min talutus?

Mulla on ollut todella hyviä vuokraajia jo 15 vuotta, ei muuta kuin hyvää sanottavaa.
Mutta kun etsin vuokraajaa, nämä äiti-tytär combot on ihan ehdoton nounou. Aina, aina niiden kanssa tulee ongelmia. Sivusta olen seurannut ja päättänyt jo vuosia sitten että ei mun hevoselle.

Lähettäjä: Kipinä 
Päivämäärä:   5.11.24 18:34:35

Antaisin omani heti. Kirjalliset sopimukset on tavattu tehdä, oli vuokraaja sitten täysi-ikäinen tai lapsi. Sinnehän sen saa kirjattua kuka on vastuussa mistäkin.

Onni on hevonen, joka toimii normaaleissa toimenpiteissä kenen kanssa tahansa. Ei tarvitse aina stressata onko mami pitämässä "kädestä".

Lähettäjä: miuccu 
Päivämäärä:   5.11.24 18:39:26

Mun hevonen on superkiltti kaikille, sen puolesta uskaltaisin. Mutta meillekään ei haluta oikein lapsia pyörimään.
Ja pahimpia on nää äit-teini yhdistelmät jotka riitelee ja rähjää keskenään tallilla, ja äiti on kuitenkin sitä mieltä että hänen lapsi on poikkeuslahjakkuus ja tämän täytyy ehdottomasti päästä kisaamaan sillä heidän vuokrahevosella.

Tai äiti joka on "kokenut" hevosihminen ja joka alkaa säätämään ja kommentoimaan hevosen hoitoa, ruokintaa, ratsastusta jne.

Tarkkana saa olla kun vuokralaista hakee.

Päivämäärä:   5.11.24 18:41:00

Lähettäjälknsff
Päivämäärä5.11.24 18:24:36

"paljon laadukkaammin kuin vaikka ratsastuskoulussa" - ai se 20 min talutus?

Sekin. Harvassa ratsastuskoulussa on joka lapselle ohjaajaa tallissa kun opetellaan hoitamaan hevosta, saati osaavaa opettajaa sillä talutustunnilla neuvomaan kädestä pitäen koko sen 20min. Yleensä niitä lapsia on 6-10 kerralla, siinä ei yksi ope paljon ehdi neuvomaan totaalialoittelijaa, joka 6-vuotiaa vielä pitkälti on.

Päivämäärä:   5.11.24 18:58:59

Silloin kun tyttäreni oli 6 aloitimme vuokraamaan kilttiä isoa ponia, maksoin ihan koko vuokraushinnan ja tyttö pääsi hoitamaan ja ratsastamaan ja olipa kivaa muutenkin yhdessä viettää aikaa tallilla. Olisin voinut itsekin ponilla ratsastaa ns. kunnolla, jos omistaja olisi tarvinnut, mutta meidän päivät oli sovitusti ponin palauttelupäiviä. Muutama vuosi tätä jatkettiin ja sitten tyttö aloitti ratsastuskoulussa ja pääsi jo ratsastamaan myös minun hevosellani. Oma lapseni on ainakin pienestä pitäen tiennyt miten tallilla käyttäydytään ja että hevoset hoidetaan kokonaan ja rauhassa ja kotiin ei vinguta ennenkuin hommat on valmiit. En olettaisi, että etenkään jonkun hevosihmisen lapsi ei olisi saanut riittävää ohjeistusta tallikäytökseen. Voisin hyvin harkita tällaista vuokrausdiiliä omalle kiltille hevoselleni.

Lähettäjä: Miksei 
Päivämäärä:   5.11.24 19:58:50

Meillä käy hevostamme vuokraamassa henkilö, joka silloin tällöin ottaa lapsensa mukaan vähän aloituksen tapaan. Lapsia on mukana välillä enemmän kuin yksi. Lupa on meiltä etukäteen kysytty. Lisäksi kertoo aina etukäteen, milloin on lapsiaan mukaan ottamassa, vaikka tätä ei olla vaadittu. Jos ottaa lapsistaan enemmän kuin yhden mukaansa, on puolisokin aina mukana lapsia vahtimassa. Pääsääntöisesti käy itsekseen, saaden näin ihan ikiomaa aikaa itselleen.

Hevosemme käy aina silloin tällöin erilaisissa tapahtumissa talutusratsuna, joten en näe mitään syytä, mikseivät vuokraajankin lapset välillä voisi käydä hevostelemassa.

Päivämäärä:   5.11.24 20:50:28

Mulla on ollut just tuollainen vuokraajapari. Ei valittamista. Oma hevoseni vanha ratsastuskouluhevonen ja tiedän että toimii vaikka taaperolla.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   5.11.24 21:04:01

Onpa ihanan kuuloisia tällaiset k-18 tallit. Niillä kasvaakin kivasti uusi ratsastajasukupolvi. Onneksi olen osunut talleille joille lapset ovat tervetulleita. Olen ratsastanut vuokrahevosia niin että lapsi nukkuu vaunuissa kentän reunalla, vähän isompana se on päässyt keikkumaan talutusratsastukseen ja nyt, edelleen alaikäisenä kiertää Eurooppaa kilpailemassa. Ja on ollut aina tervetullut talleille ensin äidin mukana, ja jossain kohtaa se vaihtui niin että äiti tuli vähän kaupanpäälle lapsen mukana.

JOS vuokraisin omaani, lapsi ei olisi esteenä jos äiti sopisi tiimiin.

Lähettäjä: nnnn 
Päivämäärä:   5.11.24 22:13:00

"alaikäisenä kiertää Eurooppaa kilpailemassa". Eipä kuulosta hyvältä toi...

Päivämäärä:   5.11.24 22:43:53

Pitäisi tietää hieman enemmän ennen kuin voi sanoa juuta tai jaata.

Päivämäärä:   6.11.24 06:58:03

Mielenkiinnolla lukenut näkemyksiänne, kiitos niistä kaikist! Selkeästi joillekin ei sovi ja joillekin sopii, hyvä näin. Ja huomaan selkeästi senkin että mun pitää kertoa lapseni käytöstavoista tallilla kun vuokrahevosta haen. (Tyttö siis käynyt ratsastuskoululla jo nelivuotiaasta, tietää täysin ettei nosteta ääntä, liikutaan rauhallisesti, miten läheltä hevosta voi mennä ja miten varustusprosessi menee). Lähinnä pelkään sitä että jos en ota tyttöä millään lailla vuokrakuvioon mukaan niin tytöllle tulee suru. Lisäksi nautin todella tallikäynneistä hänen kanssaan. Haluan keskittyä itse harrastamaan useimmiten mutta haluaisin tytön mukaan kerran pari kuussa, tai varsinkin jos heppa toipilaana ja voi vain talutella niin tyttö olisi kivaa seuraa. En halua lähestyä asiaa niinkään että vuokraan hepan vain itselle ja sitten kuukauden päästä alan kysellä miten lapsi sopisi kuvioon, vaan haluan että omistaja miettii tämän kuvion sopivuuden jo vuokralaista hakiessaan.

Päivämäärä:   6.11.24 07:01:32

Ja samaa mieltä nettiraadin kanssa siitä, että 6-v paikka ei ole olla itsekseen tallilla silloin kun äiti ratsastaa.

Lähettäjä: Tjaa 
Päivämäärä:   6.11.24 08:16:20

” Onneksi meidän talli on K-18.”

Teillähän on mukava talli! Varmasti myös koirat kielletty, ja jos kaveri tulee moikkaamaan tai katsomaan ratsastusta, vaaditaan pääsymaksu. Ja tallille ei jäädä turhaan ”notkumaan”.

Meillä myös K-18. Kivoja koiria saa tuoda vaikka miten paljon <3 Ja meillä on mukava porukka, kiitos vaan. Ihan notkutaan koska huvittaa.

Lähettäjä: Moikka 
Päivämäärä:   6.11.24 08:31:56

Mitä hirviöitä ihmiset kuvittelee lasten olevan. Meillä oma 3 vee on joka päivä tallilla mukana. Mihin ne pitäs sit hukata. Jättää autoon???
Hän harjaa, auttaa siivoamisessa, haluaa kantaa vesiä ja säkittää heiniä ja hän saa tehdä näitä kaikkia jos haluaa. Hän on KOLME ja hän ymmärtää että hevonen on iso. Hän osaa odottaa kun hevoset kulkevat pihalla. Hevoset ovat myös tottuneet lapseen, se saa kiukutella, nauraa, hyppiä ja juosta, ei hevosia kiinnosta. Lapsi kuitenkin osaa pysytellä riittävällä etäisyydellä.

Eli kuusi vuotias on jo vallan iso lapsi jonka hyvin voi ottaa mukaan <3

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.11.24 08:38:18

^juuri näin, ihme käsityksiä ihmisillä lapsista. Meillä on oma talli niin lapsi ollut mukana koko ikänsä, nyt on jo parempi ratsastaja kuin minä, käsittelee oikein pätevästi myös varsoja, tietämys todella laajaa.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   6.11.24 09:11:00

Lähettäjä: nnnn
Päivämäärä: 5.11.24 22:13:00

"alaikäisenä kiertää Eurooppaa kilpailemassa". Eipä kuulosta hyvältä toi...

No eipä todellakaan ole ainoa, ja sanoinko että yksin? Noita päteviä junnuja on tässäkin maassa enemmän kuin yhden tai kahden käden sormilla laskien.

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   6.11.24 10:02:09

Mun ruunalla käy äiti, jolla 7v poika ja 3v tyttö. Lapset ovat välillä mukana ja silloin heillä hoitajakin mukana, yleensä naisen äiti. Pojan kanssa käyvät välillä kahdestaan ja poika hoitelee hevosta ja ratsastaa.
Ovat oikein mukavia lapsia, jotka ovat hyvin kasvatettuja ja olen itsekin ollut lasten kanssa, jotta mun ei tarvi ratsastaa ja äiti saa mennä :D Enkä todellakaan ole mikään kanaemo...

Päivämäärä:   6.11.24 10:13:09

Tosi kiva, jos äiti hyvä hevosenkäsittelijä. Ja hevonen soveltuva.

Lähettäjä: Mie 
Päivämäärä:   6.11.24 10:41:06

"Noita päteviä junnuja on tässäkin maassa enemmän kuin yhden tai kahden käden sormilla laskien."
"päteviä junnuja" LOL!

Junnujen pitäis olla koulussa!

Päivämäärä:   6.11.24 10:54:23

"Junnujen pitäis olla koulussa!"

Jone Illikin heti pois satulasta ja koulunpenkille. Hyi, kehtaakin käydä ratsastamassa alaikäisenä.

Lähettäjä: Fakt 
Päivämäärä:   6.11.24 11:10:42

Lapsivihamieliset lapsettomat ilmeisesti täällä kiukuttelee. 6-vuotiashan on yleensä varsin kykenevä noudattamaan ohjeita eikä juokse ja huuda pitkin tallia. Aloittaja ei missään sanonut, että lapsi olisi joka kerta mukana ja joutuisi odottelemaan yksinään kun äiti ratsastaa.

K-18-talli on varmaan ihan kiva, ainakin jos kaikki asiakkaat ovat 40+ vuotiaita lapsettomia aikuisia, tai sellaisia joiden lapset on jo isoja. Sitä nuorempi voi saada lapsen, ja sitten onkin vaihdettava tallia, koska jokainen hevosihminen haluaa joskus ottaa jälkikasvunsa tallille mukaan.

Meidän tallilla teinit ja lapset tuovat iloa, reippautta ja apuja. Heistä kasvaa tomeria hevosihmisiä ja he saavat tallilta arvokasta oppia muuhunkin elämään.

Päivämäärä:   6.11.24 11:22:04

Meillä asiakkuus ja vastuu on vain täysi-ikäisille. Jos haluaa ottaa lapsen mukaan, se käy kunhan lapsen vahtii ITSE ja noudattaa sääntöjä. Potentiaalisia vaaratilanteita on ollut kun vuokraajien lapsia on ollut tarhoissa missä vuokraajarouva itse ei saa hevosia käyttäytymään ja lauma riehuu lasten lähellä. Kun on sanottu että lasten ei ole turvallista olla leikkivien hevosten lähellä on loukkaannuttu: "olen kyllä ihan hyvä äiti" ja "kyllä minä äitinä tiedän" - kyse ei olekaan ettei olisi äitinä pätevä, mutta ilmeisesti hevosymmärrys on tosi puutteellista eikä auktoriteettiakaan ole. Toiset jättää lapset keskenään illoiksi tallille palelemaan ja riehumaan, tai lähtevät maastoon ja kehottaa lapsen tallinpitäjän pihaan leikkimään=vahdittavaksi. Eli ovat selkeästi todella huonoja vanhempia, kadun etten tehnyt lastensuojeluun ilmoitusta heistä aikanaan... Jotkut taas vaatii etuajo-oikeutta kaikkeen lapsen takia. Se ei ole ok muita kohtaan. Useimmat kyllä ovat täysin 10+ eikä ole aikomusta lapsia/nuoria kieltää tallilta ikinä.

Vieraat koirat sen sijaan on poikkeuksetta vain ja ainoastaan ongelma. Niissä ei ole mitään positiivista, piristävä, kivaa, hyödyllistä tai hyvää kun ovat toisen tontilla puutteellisesti valvottuina hylkiöinä. Paskantavat pihalle ja omistaja HUPS ei huomaa tätä ikinä siivota, kusevat myös sisälle esim ovissa roikkuviin loimiin, haukkuvat, häiritsevät ja vahingoittavat myös tallin omia eläimiä. Koirille ei silti ole täyskieltoa, mutta jos koira on mukana jostain poikkeuksellisesta syystä, tulee sen olla sekä hihnassa että jatkuvasti valvottu koko ajan. Sitä ei siis saa pitää vapaana hetkeäkään, ei sitoa tolppaan, ei jättää karsinaan (kuin hätätilanteessa). En halua että koiraa kohdellaan kaltoin, mutta en myöskään halua oman elämäni tai muiden asiakkaiden häiriintyvän kohtuuttomasti. Lisäksi toivon että hevosta hoidetaan huolella ja siihen keskittyen - tämäkin vähentää vaaratilanteita tallilla.

Kun vielä olin muiden lukuisilla talleilla töissä ja asiakkaana, en ollut koskaan (!) törmännyt tähän ilmiöön että otetaan vieraita koiria toisten talleille mukaan ja jopa päästetään ne irti. Kyseessä on joko paikallinen tai uusi ilmiö, ja todella sairas sellainen. Vähintään se on äärimmäisen huonoa käytöstä ja myös huonoa hevosenhoitoa sekä huonoa koiranhoitoa.

Lähettäjä: Fakt 
Päivämäärä:   6.11.24 11:45:26

- onpa ikävää, että teillä on ollut noin huonotapaisia ja välinpitämättömiä aikuisia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.