Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsiope opiskelijat!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.11.24 20:10:24

Opinnot kiinnostaa joten mielenkiinnosta kuulisin lisää. Millainen oli pääsykoe? Minkä tasoinen ratsastaja olit kun hait opettajaksi? Onko vanhoja kisatuloksia? Saa kertoa kaikkea mahdollista!

Re: Ratsiope opiskelijat!

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.11.24 21:58:30

Nimenomaan ope vai ohjaaja? Onks sulla joku tutkinto alla? Riippuu vähän oppilaitoksesta millä kriteereillä ottavat sisään

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   4.11.24 23:08:20

Mua kiinnostaisi myös nimenomaan ope, ohjaajan paperit löytyy. Ypäjän ohjeissa lukee että pääsykokeissa oltava ratsu(t) joilla tehdä VaB ja 115cm radat mutta nämähän ovat loppukoetasoa, mietityttää siis mitä pääsykokeissa tehdään?

Ohjaajalinjalle hakiessa (aikuispuoli) oli muistaakseni K.N special ja rata 2 (max 80cm muistaakseni) eli ensimmäiset ratsastuskokeissa vastaan tulevat radat. Toimiiko opepuoli samoin eli pääsykokeissa ensimmäiset radat?

Päivämäärä:   5.11.24 19:00:33

Opettajasta puhutaan eikä ohjaajasta. Ratsastuksenohjaaja opninnot olen suorittanut joten ope olisi looginen jatkumo.

Lähettäjä: Rok 
Päivämäärä:   5.11.24 21:59:14

Pääsykö on helppo. Rataharjoitus tyyppinen ratsastusosuus. Haastattelu oli mukava keskustelu. Opettaja koulutus on helpotettu muutama vuosi sitten ja sen pääsee läpi He B tasoinen ratsastaja.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   6.11.24 12:48:05

Ypäjälle opettajalinjalle piti tehdä koulupuolelta avot, sulut, väistöt, siirtymiset, keskiaskellajit ym. Katsotaan että löytyy jo oikeat palikat siihen, että voi tehdä sen vaativan B:n vuoden sisään. Sitten piti hypätä muutama este joista viimeinen este ehkä sen 110cm.

Lähettäjä: Amaretto 
Päivämäärä:   6.11.24 16:33:02

Ratsiope opiskelijat!
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 4.11.24 20:10:24

Opinnot kiinnostaa joten mielenkiinnosta kuulisin lisää. Millainen oli pääsykoe? Minkä tasoinen ratsastaja olit kun hait opettajaksi? Onko vanhoja kisatuloksia? Saa kertoa kaikkea mahdollista!

Piti olla tuloksia opekoulun valmistumistasosta 105cm ja HeA tai vahva opetustausta ja näyttöjä muuten ratsastuksesta. Valmistuminen vaatii max 2v. vanhan 2-tason HeA yli 62% ja 110cm max 8vp.

Näytöt suoritetaan 115cm, HeA ja VaB työskentely + nuorihevonen

Minä kävin ohjaajaksi 2010-2013, kisasin HeB-HeA ja 110cm, pari 120cm luokkaa välissä ja hain opeks, koulua kävin 2020-2022.

Päivämäärä:   7.11.24 20:05:12

Kiitos Amaretto vastauksesta!
Pitääkö opettajien pitää myös englanniksi tunteja jotta valmistuu? Näin olen kuullut.

Päivämäärä:   7.11.24 20:30:49

Muutama vuosi sitten opiskelin opeksi Ypäjällä. Olin aikaisemmin valmistunut ohjaajaksi, hain opelinjalle koronan aikoihin eikä erillistä pääsykoetta järjestetty, en tiedä mikä on tilanne nykyään. Silloin lähetin Anulle koulu- ja estevideot hevosesta, jolla näytötkin suoritin ja Anu keskusteli valmentajani kanssa. Tuntui että helposti pääsin sisään.

Yksi opetusnäyttö on englanniksi. Opetus oli oman kokemukseni mukaan enemmän kollegojen kanssa verkostoitumista ja ideoiden vaihtoa kuin itse opiskelua, ratsastus- ja opetustaidon kehittäminen jäi kotiin, Ypäjällä enemmän tarkasteltiin että missä nyt mennään. Mutta jokainen ratsastuksenopettajahan ymmärtää, että isoin työ ratsastuksen kohdalla tehdään aina siellä kotona kotivalmentajien kanssa, eikä kerran kuukaudessa koulussa :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.