Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  negatiivisuus htnetissä

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   3.11.24 21:13:10

miks about jokaseen alotukseen tulee aina jotain jengiä huutamaan ihan turhan päiväsistä asioista ja AINA joku haluaa ymmärtää sen alotuksen tahallaan väärin ja alkaa gaslightaa ja haukkuu alottajaa asiasta mitä se ei ees oo tarkottanu :') siis oikeesti ihmettelen aina miten jollain tulee ees mieleen kirjottaa jotain negatiivista nettiin ja täällä sitä on vie extra paljon jotenki muihin alustoihin verrattuna

Re: negatiivisuus htnetissä

Lähettäjä: Moro! 
Päivämäärä:   3.11.24 21:16:47

Juuuuuh siis isosti toi että tahallaan ymmärretään alotus väärin XDD Muistan joskus kun joku kysy vinkkejä parhaista toppaloimista ja joku vastas että on eläinrääkkäystä pitää hevosta ilman toppaloimea ulkona ja sit se koko ketju muuttu siihen että alottajaa haukuttiin rääkkääjäjs vaikka se kirjaimellisesti kysy vaan loimivinkkejä :DDDDDDDDDDDD

Lähettäjä: quu 
Päivämäärä:   3.11.24 21:21:14

omg hahahaa mä kerran laitoin läpällä että pitäskö purasta hevosta takas seuraavan kerran ku se puree mua (oletin että kaikki tajuaa et toi on läppä) ja sit se vaan täytty kaikista kukkahattutädeistä ketkä huus mulle kurkku suorana että oon ihan kauhee hevosihminen ja munlaisille "pikkuteineille" ei sais antaa hevosia :) huumorintajua täältä ei siis ainakaan löydy sen oon todennu

Lähettäjä: Ihhhahhaaa 
Päivämäärä:   3.11.24 21:26:10

Mie kerran ilmaisin turhautumistani täällä ja sannoin että seuraavasta ponin vittuilusta lähtee kaakki teuraaksi ja miulle uhkattiin soittaa elsut perrään

Päivämäärä:   3.11.24 21:40:18

LOPETTAKAA NAURATTAA

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   3.11.24 21:59:17

alkaa gaslightaa… voi jeesus teidän lapsien kielenkäyttöä.

Lähettäjä: jees näin se on 
Päivämäärä:   3.11.24 22:03:36

Maailma on täynnä ihmisiä joiden hupia on provosoida anonyymisti muita hermostumaan. Yksi tyyppi jopa myönsi mulle tekevänsä juurikin tätä eri keskustelupalstoilla, eli meni just nälvimään toisten ihan asiallisiin kysymyksiin ja sitten poppareitten kanssa nautiskeli kun jengi kuumeni linjoilla :D että ihan kaikkiin vääntöihin ei kantsi lähteä mukaan.

Lähettäjä: Qwe 
Päivämäärä:   3.11.24 22:29:32

Ok. Siis yksi tyyppi myönsi provosoivansa ja johtopäätöksesi on, että maailma on täynnä sellaisia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 23:00:35

Mun mielestä aika paljon meno siisteytynyt vuoden takaiseen.

Lähettäjä: Töks 
Päivämäärä:   4.11.24 08:13:13

Negatiivisuus tarttuu. Itse luen aloituksia sillä asenteella että pääsee kirjoittamaan ilkeästi takaisin.

Päivämäärä:   4.11.24 09:00:43

Ö vastaus:
oon 25 vuotias niin hetki jo vierähtänyt lapsi ajoista XD Ja jos oikein aletaan pilkkua nussimaan, niin sanaa gaslightaus saa käyttää ihan virallisissakin teksteissä esimerkiksi yliopistossa, sillä sille suomenkielelle käännettyä sanaa "kaasuvaloa" eivät edes yliopiston proffat ymmärrä! siinä pieni tietoisku tähän aamuun you're welcomeee!

Lähettäjä: Luimu 
Päivämäärä:   4.11.24 09:27:30

Mitä toi gaslightaa tarkoittaa?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   4.11.24 09:34:32

Gaslightaa?? mitä se on?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   4.11.24 09:43:35

Hei mä voitin vedon, JEE!!! Porukalla arvottiin että monesko viesti on se joka alkaa viemään jollain aloituksesta sivuun ja jollain asteella dissaa muita, tässä ketjussa päästiin jopa viestiin numero 6.

Päivämäärä:   4.11.24 09:46:46

Hahahhahah mäki olin iha varma että jossain vaiheessa se tähänkin tulee XDDD gaslightaus tarkottaa sitä että tarkoituksella ymmärretään asia väärin ja hyökätään sillä toisen kimppuun, ja käytetään sitä itse luomaa asiaa toista vastaan :)

Lähettäjä: Google 
Päivämäärä:   4.11.24 11:03:13

" Gaslighting on hienovarainen lähisuhdeväkivallan muoto, jossa kontrolloiva kumppani tarkoituksella vääristelee tai manipuloi tilanteita, toisen tunteita ja kokemusmaailmaa, jotta puoliso alkaisi epäillä omaa muistiaan ja mielenterveyttään."

Päivämäärä:   4.11.24 11:14:50

Ei hyvää päivää. Onko ikätovereideni oikeinkirjoitus oikeasti tällä tasolla..

Aihe sinänsä ihan tärkeä, mutta uskottavuus katoaa, kun edes alkeellisimpia kielioppiasioita ei osata.

Lähettäjä: invidia 
Päivämäärä:   4.11.24 11:25:55

Ihmiset purkavat pahaa oloaan ja harmittaa niin pirusti kun toisilla on oma hevonen, kiva ulkonäkö, varakkaat vanhemmat, paljon kavereita, menestystä koulussa - näistä jotain tai kaikkia.

Näin se vaan menee, ei osata iloita siitä että toisilla on asiat hyvin ja itsellä ei. Joo, on toi Maija ihan kiva MUTTA ärsyttää kun sillä on asiat niin hyvin, mulla ei. Taas uusi poikaystävä, kouluin tavotelluin jätkä. On se Maija vähän lortto! Sitten toi Tiina, joo ollaanhan me kavereita mutta on sillä helppoa kun on tuollaiset vanhemmat jotka voi kustantaa hänelle ihan mitä vaan. Mun vanhemmat on vaan ihan tavallisia eikä me koskaan millekään laskettelulomalle lähdetä kun ei ole varaa. On se niin VÄÄRIN, siksi mä salaa oikeesti inhoon heitä vaikka ovatkin mun kavereita.

Päivämäärä:   4.11.24 12:09:40

Vuodesta 99! Jonnet ei muista

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   4.11.24 12:32:28

Siksi kun hötölä on täynnä +40v katkeria talliemäntiä joilla elämä täynnä katkeruutta ja huonoa itsetuntoa. Kenenkään muun onnistumisista ei voi koskaan tietenkään iloita.

Päivämäärä:   4.11.24 12:44:10

Gaslightaaminen kääntyy ihan yksinkertaisesti henkiseksi väkivallaksi. Ja yliopistolla ainakin meidän tiedekunnassamme kannetaan niska-perseotteella pihalle, jos kirjoittaa tuollaisen ääliömäisen sanan.

Päivämäärä:   4.11.24 12:47:42

Ja siis pisterivi ei itsekään ymmärrä, mitä se gaslightaus tarkoittaa. Sai muuten alkunsa samannimisestä elokuvasta. Mutta tietävätkö lapset, mikä on elokuva?

Lähettäjä: Saappapap 
Päivämäärä:   4.11.24 12:56:02

Kokeilkaas tätä pellä:
Trollitehdas.yle.fi/

Ihan fiktiivinen, mutta kuinka paljon saat klikkauksia?

Lähettäjä: Ansku 
Päivämäärä:   4.11.24 13:16:36

Elokuva Gas light, yllätys yllätys

Päivämäärä:   4.11.24 13:54:43

Joskus koulussa kokeiltiin tota peliä ja on kyllä avartava! Ja vinkkinä näille ketkä täällä alko mulle mouhoo, jos sua ärsyttää miten joku kirjottaa nii voi esim huokaista syvään ja lähteä lenkille, ei sun maailma siihen kaadu jos mä käytän finglishiä :DD todistitte vaan ton mun alkuperäsen pointin jälleen kerran oikeeks XD

Päivämäärä:   4.11.24 14:00:43

^ On aika vaikeaa saada selkoa siitä, mitä yritit kirjoittaa. Kirjallinen ilmaisusi on nimittäin niin kehnoa.

Päivämäärä:   4.11.24 14:04:36

Jos on sen verran huono lukutaito että ei ymmärrä kysymystä, niin silloin se ei ole sinulle tarkoitettu! :) Näköjään monet muut ymmärsi ja vastasi samalla huumorilla, kato somessa ei kannata kaikkea ottaa henkilökohtasesti <3

Lähettäjä: quu 
Päivämäärä:   4.11.24 14:06:44

mitä vittuu jengi skitsoo täällä tos alotukses oli yks englanninkielen sana ja jengi ihan huuruna XD news flash: somessa on paljon enkuks sanoja mitä ei jaksa tällee normi arjessa kääntää suomeks ja se on nykypäivää. the world is changing cry about it

Päivämäärä:   4.11.24 14:10:31

Ei, ongelma ei ole ainostaan finglish. Se on pieni murhe tässä.

Lähettäjä: oi 
Päivämäärä:   4.11.24 14:17:55

Lähettäjä: quu
Päivämäärä: 4.11.24 14:06:44

mitä vittuu jengi skitsoo täällä ""

Antaa skitsota, tehköön tästä kiukku topicci johon purkaa ärtymyksen =D

Päivämäärä:   4.11.24 14:27:21

. =

okay miss karen whatever you say big boss

Päivämäärä:   4.11.24 14:56:15

quu opettelee laskemaan. Montako sanaa tässä on?
about
Gaslightaa
extra
Silmät vuotaa verta, kun suomea raiskataan. Eikä sillä teidän englannillakaan kuuhun mennä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.11.24 15:32:52

Tälle palstalle ei käsittääkseni kirjoiteta yliopistotason kirjallisuusesseitä, joten jos et ymmärrä käytettyä kieltä, voinet siirtyä seuraavaan topikkiin. Kukaan ei tule sinun nettipahkeksuntasi takia muuttamaan kirjoitustyyliään. Jokaisesta täällä olleesta viestistä saa vallan mainiosti selvää, vaikkei kielioppi olisi ihan 100%. Gaslightaus on uudissana. Niin ne vaan kielet elää ja kehittyy. Jos et pidä siitä, voit vapaasti itse puhua vaikka kirjakielellä:)

Päivämäärä:   4.11.24 15:59:39

^ Ei tarvitse käydä yliopistoa ymmärtääkseen, että kirjoitettu ja puhuttu kieli ovat erilaisia. Nykynuorten ongelma on, että kirjallinen ilmaisu on niin kehnoa, että viesti tulee vaillinaisesti ymmärretyksi tai sen ydinajatukset jäävät kokonaan ymmärtämättä. Sitä ei kehnojen englannista lainattujen sanojen käyttö muuta yhtään miksikään.
Ja mitä tulee kielen muutokseen, olet oikeassa. Mutta jos ihminen kirjoittaa kuin nelivuotias, en ymmärrä, mitä se kehittyminen on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.11.24 16:25:27

Voi ystävä hyvä, kun ei täällä ole muilla ollut mitään ongelmaa ymmärtää viestejä. Ikävä kyllä näyttäisi siis siltä, että ainoa, jolla on ongelma olet sinä, Qwe. Jos huono kielioppi herättää noin vahvoja negatiivisia tunteita, että tarvitsee ht.netin keskusteluun, jossa puhutaan negatiivisista asenteista, tulla todistamaan viestiketjun aihe todeksi ihan käytännössä, niin kannattaisi ehkä harkita jotain muuta vapaa-ajan harrastusta?

Päivämäärä:   4.11.24 18:19:35

Ei täällä kannata pyöriä jos kielenlaatu tai negatiivisuus häiritsee :D perustakaa ihmeessä oma positiivinen foorumi ja huomaatte ettei siellä ole keskustelua

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.