Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Housujen gripeistä vähemmän tarttuvat?

Lähettäjä: amma 
Päivämäärä:   3.11.24 11:29:36

Omistan useammat housut, jotka istuvat tosi hyvin mutta gripit on liian tarttuvia. Onko niille mitään tehtävissä? Pesuissa ja käytössä eivät ole kuluneet…

Re: Housujen gripeistä vähemmän tarttuvat?

Lähettäjä: Napero 
Päivämäärä:   3.11.24 13:22:36

Itse kaipaisin samoja neuvoja, yritin pakastaa. Ei vaikutusta, nyt hieron niihin talkkia, mutta joku pysyvämpi ratkaisu olisi hyvä.

Onko joku keksinyt vielä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 13:53:52

Itse ostin lopulta suosiolla uudet housut. Gripit on persiistä, huonontaa istuntaa kun tarraavat liikaa kiinni satulaan.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   3.11.24 14:12:13

Pese tiheämmin, pesukin kuluttaa grippejä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.11.24 15:54:20

Pikeurin gripit ei liimaa satulaan, vastaavat suunnilleen keinomokkapaikkaa, mutta ovat mukavammat. Mulla on ollut useampaa mallia, tosin pariin vuoteen en ole ostanut uusia.

Lähettäjä: vinkki 
Päivämäärä:   3.11.24 15:58:37

Scarpatin housuissa ne pilkun malliset koko gripit myös tosi kevyet ja huomaamattomat, ei tosiaan ainakaan liimaa!

Lähettäjä: Napero 
Päivämäärä:   3.11.24 16:33:33

Lähettäjä: Hmm
Päivämäärä: 3.11.24 14:12:13

Pese tiheämmin, pesukin kuluttaa grippejä.

--

Pesen jatkuvasti eivätkä kulu, ennemmin kangas ympäriltä kuluu.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.11.24 17:36:13

Tämähän ei ole vastaus sinun kysymykseen mutta minulla on tapana ostaa grippihousut käytettynä. Ne on usein jo sen verran kuluneet, että ei liikaa junttaa kiinni penkkiin. Tykkään kuitenkin gripeistä enemmän kuin perus mokkapaikoista, kun koko housu on joustavampi.

Lähettäjä: amma 
Päivämäärä:   3.11.24 22:05:28

Tiedän, että toisten housujen gripit ei tarraa niin paljon mutta kun nämä mitä on, istuvat just hyvin, enkä haluaisi vaihtaa merkkiä. Talkkia vois koittaa mutta mustissa housuissa valkoinen talkki voi näyttää ehkä vähän hassulta…

Lähettäjä: ) ( 
Päivämäärä:   4.11.24 02:00:36

Ihan mielenkiinnosta, mitä housuja käytät? 😅

Mulla on yhdet montarit ja Cavallot sekä kolmet equilinet ja eivät kyllä ole lainkaan häiritsevästi tarraavia. Ennemmin melkein kaipaisi vähän lisää grippiä.

Ainoat, joissa grippi on tuntunut tosi tarraavalta on Maya delorez compressionit.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   4.11.24 07:40:11

Itse käytän vain MD:n housuja ja näissä ei ainakaan gripit tarraa liikaa. Enkä oikein muutenkaan ymmärrä miten gripit voisivat liikaa tarrata. Eihän siellä satulassa pidä huojui ja seilata. Paikoillaan istuttava…

Lähettäjä: Moi 
Päivämäärä:   4.11.24 10:48:41

Mä en kertakaikkiaan voinut käyttää Maya Delorezin housuja juuri liian tarraavien grippien takia. Haluan pystyä muokkaamaan asentoani satulassa enkä jämähtää paikalle. Housut jäivät jumppahousuiksi. Minkään muun merkin kanssa ei ole ollut samoja ongelmia ja ratsastusvuosia takana kymmeniä ja kymmeniä, niihin mahtuu yhtä sun toista housua ja merkkiä.

Lähettäjä: Lissu 
Päivämäärä:   4.11.24 11:21:48

Mayat on myös mulle liian tarraavia. Vähän väliä koluan kauppoja läpi että löytäisin hyvin istuvia housuja ilman grippejä (mokkapaikat myös ehdoton ei), mutta tuntuu olevan myyjille tärkeää että saa kirjoittaa tuotteen alle että on todella hyvä pito. Muutenkaan en netistä tykkää ostaa vaatteita niin tarjonta on aika kehnoa kivijalkaliikkeissä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.