Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä maksatte vuokrahevosesta?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.11.24 14:08:57

Lisäksi minkä tasoinen ja mitä muuta teette vuokrauspäivinä?

Re: Mitä maksatte vuokrahevosesta?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   2.11.24 14:23:03

15e kerta. heppa peruspuksutin heB-heA.
lisäksi kuuluu ruokien laitto valmiiksi ja varusteiden puhtaana pitäminen (eli noin parin viikon välein pesu)

Lähettäjä: sh 
Päivämäärä:   2.11.24 15:07:42

15e/kerta. Maneesiton talli. Itsenäisesti voin mennä kentällä koulua tai puomeja sekä maastoilla. Hyppääminen joko valmennuksessa tai omistajan ollessa paikalla. Kouluvalmennuksissa käyn 2-4 krt/kk, riippuen siitä, saadaanko tarpeeksi osallistujia.

Vuokrauspäivänä teen normaalin varustehuollon, lisäjuotan hevosen (mash) ja siivoan tarhan. Hevonen tarhaa yksin ja sillä on vessanurkka, joten tarhan siivoukseen menee plussakeleillä 5 min. Talvella sitten n. 10 min, kun lanta on jäätynyt.

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   2.11.24 19:07:20

25e kerta, pk seutu
ei tallihommia, maneesitalli ja kaksi kenttää. hoitaa hevosen kuntoon ja pois hyvin, tunnin ratsastus

Lähettäjä: muikku 
Päivämäärä:   3.11.24 00:15:09

40e kerta, ja valkku 35e joka toisella kerralla siihen päälle. Superkiva ja kiltti VaB hevonen laadukkaalla maneesitallilla pk seudulla.
Hevonen kuntoon ja pois, ja teen ämpäriin iltaruuan.
Voin halutessani pestä hevosen, siistiä sen harjan, pestä suitset ja satulan ja käydä taluttemassa. (asun lähellä tallia) Mikään näistä ei kuulu mulle, mutta tykkään puuhailla välillä hevosen kanssa.
Kilpailla saan omakustanteisesti lähialueella.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.11.24 09:51:27

250 e kk, pidän niinkuin omaa, lisäksi valkun maksut

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   3.11.24 09:55:28

Särähti korvaan tuo parin viikon välein pesu varusteille. Suojille? Kyllä suitset vaatii useammin pesua mielestäni.
Me pyyhkäistään joka päivä vähintään nopeasti.

Mutta itse olen sopinut, että teen n. 30min- 1h edestä työtä käydessäni, koska käyn vain vara-apuna ja nykyään se on n, kerran viikkoon

Lähettäjä: lillis 
Päivämäärä:   3.11.24 15:06:04

Kyllä sutset ja suojat pestään ihan joka ratsastuksen jälkeen, satula ehkä parin kk
välein. satulahuopa vaihdetaan 2 ratsastuskerran jälkeen. Ihan normia mun mielestä.

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   3.11.24 17:44:19

12,5€ kerta, käyn yleensä 3 tai 4 kertaa viikossa riippuen omista ja omistajan menoista. Ei maneesia, itsehoitotalli, eli siivoan karsinan ja tarhan, pussitan heinät, laitan ruuat, juotan, ruokin ja huollan varusteet. Ihana noin heB tasoinen hevonen jota saan pitää kuin omaani ja kaikki omistajan reissut yms hoidan hepan ilman lisämaksua. Saan valmentautua ja kilpailla.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   3.11.24 23:12:21

35e kerta ja valkku 30e. Pk seudulla laadukkaassa maneesitallissa. HeA-VaB hevonen.

Päivämäärä:   4.11.24 01:02:55

15€ kerta mut jos käyn useammin vähempi. Siivoan pihaton ja teen safkan lisäks välillä laitan vesiä sun muuta. Varusteet huolehdin tietty joka ratsastuksen jälkeen et ois ok kunnossa. Valkut ja tunnit maksan sit erikseen ilman hevosvuokraa. Meen kentällä, maastossa ja valmennuksissa. Löytyy kenttä ja hyvät maastot. Teen tallilla vähän kaikkee jos aikaa on eli saatan pussittaa heinää sun muuta. Lisäks käyn vaikka hevonen ois saikulla tai ei vois ratsastaa kelistä johtuen vaikka. Musta se nyt vaan on vuokraajan homma niinkun ois omistajanakin. Niin ja hepan hoidan aina superhyvin koska se on se tärkein jutttu eli käytän hyvin aikaa harjaamiseen ja hevosen hoitoon. Eli en harrasta 10min heppa kunnossa käyntejä.

Lähettäjä: aegpn 
Päivämäärä:   4.11.24 18:09:32

35e pk seudulla, kiva vähän vanhempi eläkeläiskisahevonen, osaa vaikka mitä, paljon enemmän kuin mä!

Lähettäjä: Dia 
Päivämäärä:   4.11.24 19:32:52

175 €/kk, käyn kaksi kertaa viikossa. Maneesitalli, teen tallityöt (karsinan siivous, ruokien laitto valmiiksi ja heinien pussitus, ulkotarhan siivous, vedet). Valmennuksissa ja kisoissa saa käydä, ja niitä onkin hyvin tarjolla omalla tallilla.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.11.24 21:33:55

80€/kk, olen ainoa liikuttaja tällä hetkellä hevosella, käyn 4X viikossa. Kerran viikkoon valmennus. Hevonen yli mun osaamistason, itte heA. Tilanteista johtuen tämmönen diili. Toki laitan ruoat valmiiksi, putsaan varusteet, vesi- ja ruokakupit, kuin omaani pidän.

Lähettäjä: tytsy 
Päivämäärä:   4.11.24 21:36:45

Pk seudulla 40e erittäin kivasta hevosesta Suomen parhaalla tallilla. GP tason valkku kerran vkossa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.11.24 08:06:05

100e/kk kerran viikossa tai 150e/kk kahdesti viikossa. Varusteista huolehtiminen ja vähän tarhan siivousta kuuluu. Sen päivän saan käyttää kuin omaani. Pääasiassa maastoilua, mutta saan mennä kentällä halutessani. Hevonen osaa enemmän kuin itsellä tarvetta pyytää.
Uusimaa.

Lähettäjä: mimmo 
Päivämäärä:   5.11.24 08:17:04

20 e kerta ja kaikki tallityöt kuuluu. Siivoan karsinan ja tarhan, laitan seuraavan päivän rehut ja pussitan heinät. Siihen päälle hevosen normihoito ja jalkojen kylmäys (hevosella hieman jalkavaivoja ollut, niin kylmätään aina ratsastuksen jälkeen) ja varusteiden puhdistus. Suitset ja nahkainen satulavyö pestään joka kerta, satula silloin tällöin. Suojat joko harjataan tai pestään riippuen kuinka likaiset ovat. Hevonen on tasoltaan helppo A - Vaativa B -tasoa. Tallilla on hyvät puitteet harrastaa, On maneesi ja ulkoratsastusalueet, siistit, valoisat ja toimivat tilat. Valmentajia käy säännöllisesti ja valmennuksissa saan vuokrahevosellani käydä.

Tehdään molemmat hevosen omistajan kanssa vuorotyötä, joten käyntikerrat vaihtelevat viikosta ja kukaudesta toiseen. Siksi on sovittu kuukausimaksun sijasta kertamaksu.

Päivämäärä:   5.11.24 08:17:31

20e/kerta. Karsinan ja tarhan siivous, ruokien laitto, vesi ulos ja sisään. Varusteista puhdistan suojat ja satulavyön jokaisen kerran jälkeen, satulan ja suitset pesen silloin tällöin.

HeB-heA tason hevonen, maneesitallilla.

Päivämäärä:   5.11.24 11:37:54

5e/kerta, siivoan karsinan, tarkistan vedet ja annan iltaheinät. Hevonen on osaava, mutta ei minulla ole kiinnostusta enää pylpertää, maastoillaan ja kesäisin vähän hypellään.

Aiemmasta en maksanut mitään eikä kuulunut mitään tallitöitä. Oli ihan kiva hevonenkin, mutta omistaja raskauden myötä pimahti täysin päästään. Minulta on kolme kertaa lähtenyt vuokrahevonen sillä, että raskaana oleva omistaja sekoaa, ei enää ikinä. :D Kaksi näistä kaipasi vielä nimenomaan liikuttajaa raskauden ja vauva-ajan ajalle. En kyllä tiedä miten on edes mahdollista, että kolmessa eri kotitallissa omistaja keksii aina jonkun ihan absurdin asian minun tekemäseni minkä perusteella raivotaan ja sanotaan ettei tontille ole enää asiaa. Yhdenkin hevosen ontuman aiheutin kuulemma, olin ollut kaksi viikkoa sairaana ja pois tallilta siinä kohtaa kun alkoi ontumaan. :D

Lähettäjä: miuccu 
Päivämäärä:   5.11.24 18:52:23

Kyllä jos vuokraaja on kolmesta tallista saanut lähdöt niin pitäiskö katsoa peiliin. Raskaana olevat naiset ei noin pääsääntöisesti "pimahda". Saattaa olla että aloittaja onkin itse vuokralainen from Hell...

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.11.24 18:56:20

500€ kk 3 kertaa viikossa

Lähettäjä: Älli 
Päivämäärä:   5.11.24 21:15:04

Puoliylläpidossa. Estehevonen. Maksan 200e.Keväällä olisi haaveissa päästä metrinluokkiin!
Minä käyn 4kertaa viikossa omistaja 2kertaa.yksi vapaapäivä.2kertaa viikossa hikituska treeni ja kerran viikossa esteitä.välillä kavaletteja,välillä metriä. Hevonen asuu perus kotitallilla jossa on ihana kenttä. Upeat maastot,300 metrin päässä maneesi. Puolenkilsan päässä on uittopaikka.
Kerranviikossa purkaan suitset osiin ja pesen kunnolla. Muuten aina pyyhkästään hiet pois.
Panssari pyyhitään jokakäytön jälkeen. Karvavyö sen mukaan miltä näyttää.suojat pestään tarpeenmukaan..hypätessä käytetään suojia sileellä ei.
Laitan hepan viikon ruuat valmiiksi ja täytän ulkoheinälaatikon.vaikkei tarviikkaan nki teen silti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.