Lähettäjä: ry
Päivämäärä: 1.11.24 17:39:09
Kävin lapsena tallilla, jossa oli aivan ihania pikkujouluja! Kohderyhmäkin toki enimmäkseen meitä ratsastuskoululapsia, ehkä joidenkin vanhempia saattoi olla mukana. En muista montako meitä oli mutta ihan hyvä määrä ja osallistuttiin innokkaasti ohjelman suunnitteluun ja järjestelyyn itsekin (olin itse tuolla tallilla käydessä noin 9-14v eli tästä on jo yli 20v).
Meillä yleensä alkoi pikkujoulut aina katrilli-esityksellä jossa meitä taisi olla ehkä 6 ratsastajaa? En muista miten meidät siihen valittiin mutta muistan että mukana siinä olin.
Sitten muistan että ohjelmassa oli "aarteen etsintä" pitkin tallin tonttia. Näihin liittyi jotenkin aarrekarttaa ja ehkä tehtäviäkin? Ja palkintoja voittajille.
Sen jälkeen kokoonnuttiin kaikki kotaan jossa juotiin glögiä, paistettiin makkaraa ja vohveleita ja jaettiin lahjat joita jokainen oli pienellä rahalla ostanut. Eli kaikki lahjat säkkiin ja jokainen sai käydä sieltä nostamassa sellaisen itselleen. Näissä oli tyyliin karkkia, harjaa tai kaviokoukkua jne.
Ja vanhempana mieleen on jääneet yhdet ainoat pikkujoulut jotka oli ratsastusseuran pikkujoulut mutta meillä oli niin pieni seura että oikeastaan oltiin kaikki saman tallin hevosenomistajia. Ei hevosiin liittyvää vaan lähdettiin kolmen ruokalajin illalliselle ravintolaan. Kerrankin nähtiin toisiamme muissa kuin tallivaatteissa ja rennosti, hyvässä tunnelmassa.
|