Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laadukas issikkavaellus?

Lähettäjä: Lily 
Päivämäärä:   31.10.24 12:37:47

Kaipaisin suosituksia issikkavaelluksista Uudellamaalla, noin 1h ajomatkan päästä Helsingistä. Tärkein hevosten hyvinvointi ja kohtelu, laadukas paikka hakusessa kokeneille sennuratsastajille.

Re: Laadukas issikkavaellus?

Lähettäjä: Polio 
Päivämäärä:   31.10.24 17:10:53

Kotitalli Hersir! Tosi kiva paikka, ihanat maastot ja hevoset.

Lähettäjä: karvat 
Päivämäärä:   31.10.24 19:23:45

Jos laaduskasta haluat niin lähde islantiin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   31.10.24 20:31:41

Fageräng

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   31.10.24 21:52:18

Kunhan ei Hestbakki! Siellä hevoset ovat ylityöllistettyjä ja aikalailla kaikki enemmän tai vähemmän vaivaisia tai ongelmakäytöksisiä! Henk.koht tietämys, olen siellä ollut jonkun aikaa töissä ja hoitanut näitä kyseisiä asiakaskäyttö hevosia…

Lähettäjä: På 
Päivämäärä:   31.10.24 22:06:38

Suuntaisin Vihdin suuntaan. Useampikin kehuttu paikka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.10.24 22:26:12

Minä kyllä kehun Hestbakkia- parhaita talleja, missä olen käynyt. Aloittajan kannattaa kokeilla itse eri paikkoja ja jättää netissä nimettömänä haukkujat omaan arvoonsa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   1.11.24 08:59:09

Missä muualla . olet käynyt?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.11.24 10:07:42

Fagerängissä on hienot autottomat maastot. Ehkä pääkaupunkiseudun parhaat.
Ankis Stall on sekin mukava, mutta maastot vaatimattomammat kuin edellisessä.
Sydänkavion kanssa viestittely kuihtui ennenkuin pääsimme ajanvaraukseen asti.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   1.11.24 10:08:19

Fageräng muuten oikein kiva, mutta ryhmäkoot reissuilla aika isoja. Näin syksyllä en myöskään tiedä millaisia reittejä mennään, kun metsäpoluille ei voi kosteuden vuoksi mennä.

Lähettäjä: Sari 
Päivämäärä:   1.11.24 10:08:33

Ovatko ankis stall ja sydänkavio enemmän lapsille suunnattuja ja hevoset sen mukaisia? Ankis taitaa myös olla muita aika paljon kalliimpi.

Päivämäärä:   1.11.24 10:23:29

Sydänkaviosta vähän vaihtelevia kokemuksia. Ehkä enemmän lapsille suunnattu paikka. Muutamia maastoja siellä käyneenä, riippuu tosi paljon maaston vetäjästä millainen meno. Maastot itsessään ihan kivat ja hevosetkin mukavia (ainakin ne millä itse olen mennyt).

Päivämäärä:   1.11.24 18:24:08

Entäs Ofeigur tai Fludabaer Vihdissä?

Päivämäärä:   1.11.24 20:02:36

Up

Päivämäärä:   2.11.24 11:55:25

Minkälainen paikka on yllä mainittu Kotitalli Hersir?

Päivämäärä:   7.11.24 15:56:05

Vielä jos jollain kokemuksia otan mielelläni vastaan :)

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   7.11.24 16:13:36

Hersirissä on tosi hienot ja monipuoliset maastot, mutta jos haussa laadukas islanninhevosvaellus, niin siellä ei hevoset mitenkään erityisen laadukkaita ole. Kivoja vaellusheppoja joo, mutta kaikki tosi passitahtisia. Siihen en oikein osaa kommentoida mikä sitten olisi laadukkain vaelluspaikka. Lemppari oli monta vuotta Tiurantalli, mutta se on lopettanut. Ainakaan Etelä-Suomen talleista ei mikään mielestäni ole erityisen laadukas siinä mielessä, että jos haluat hulppeat maastot, hyvät fasiliteetit tallissa ja laadukkaat hevosetkin. Näistä kaikkea ei oikein ole missään.

Päivämäärä:   7.11.24 17:44:18

Kiitos J kommentistasi! Sellaista tallia mitä ollaan hakemassa ei näyttäisi olevan, jossa olisi juuri mainitsemasi hienot maastot, laadukkaat fasiliteetit ja hyvin hoidetut, mukavat hevoset :) Mutta saa siis ehdottomasti ehdottaa mikäli tietää sopivan tallin!

Tällä hetkellä suosiossa on Hesir ja Fageräng!

Onko kellään tiedossa missä hinnoissa liikkuu vaellukset Ankilla? Sekin voisi olla varteen otettava vaihtoehto.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   7.11.24 18:06:48

Kauniston tila Orimattilassa.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   7.11.24 19:09:17

Brynhildur

Lähettäjä: ponny 
Päivämäärä:   7.11.24 19:32:29

Ankis stall ei ole hyvä. Ei kiva henkilökunta, ja osa hevosista pukittelee. Ehkä Fagur voisi toimia.

Päivämäärä:   7.11.24 22:03:07

Fagur ei ole hyvä. Välillä on näkynyt hevosilla esim. rikkinäistä ihoa kainaloissa. Maastotkaan kummoisia kun niin "kaupungissa" ovat. Uusi talli ja maneesi on hienot, mutta tuntihevoset ei siinä tallissa asu.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   7.11.24 23:04:36

Mielestäni Brynhildristä löytyy kaikki, vaikka talli nyt on ihan tavanomainen, toimiva talli. Ei hulppea, vaan ennemmin idyllinen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.11.24 01:26:09

Mites Mintzun talli Tuusulassa?

Päivämäärä:   8.11.24 07:33:10

Jau jau Järvenpäässä, kivat hevoset ja maastot.

Päivämäärä:   10.11.24 13:12:53

Up

Lähettäjä: Brella 
Päivämäärä:   10.11.24 17:04:56

Olen käynyt aika monella Uudenmaan issikkatalleista, mutta osassa näistä kauan sitten, joten en tiedä, kuinka ajankohtaisia nämä kokemukset ovat.

Fagur oli sellainen ihan ok paikka, vaikka olin kuullut etukäteen kaikenlaisia juttuja. Hevoset aika perusmaastohevosia. Ainakaan silloin askellajeihin ei kiinnitetty mitään erityistä huomiota. Maastoreitti oli peruskiva, ei toki mikään ihmeellinen, kun kuitenkin noinkin kaupungissa. Olen ymmärtänyt, ettei Fagurissa taida ollakaan useampia reittejä kuin tuo yksi?

Jau Jau on ilmeisesti muuttunut siitä kun olen itse käynyt, nykyään kaiketi askellajeihin panostetaan enemmän. Ryhmäkoko oli aika iso (ja tallissa paljon porukkaa) ja silloin kyllä heti vaikuttaa, jos mukaan sattuukin arempi tai sellainen, joka vaikka ei saa hevostaan liikkumaan haluamassaan askellajissa. Hevosissa on monenlaisia, mukana laadukkaampiakin askellajiratsuja. Maastoreitti oli sellainen ihan peruskiva, ei maisemallisesti ihmeellisin, mutta ihan kiva.

Hersir oli sellainen ihanan maalaismainen paikka, hyvällä tavalla rento. Maastoreitti oli oikein kiva, joskin tuolta löytyisi ilmeisesti vieläkin maisemallisesti hienompia, ilmeisen monipuolisia kivoja maisemia. Hevoset ihan mukavan oloisia, en osaa muuten sanoa laadusta, kuin että itse sain alleni sellaisen, jolla on kilpailtukin askellajiratsastuksessa ja tällä ainakin oli laadukkaat, selkeät askellajit, mutta vaati ratsastajalta vähän osaamista niiden ratsastamiseen.

Brynhildr erottuu näistä muista ehdottomasti siinä, että siellä oikeasti panostetaan niihin askellajeihin ja tullaan vaikka vierestä neuvomaan, miten juuri sinun hevosen saa tölttäämään parhaiten. Maastot ovat kivat ja monipuoliset, hevoset superkivoja ja laadukkaan oloisia. Brönnin hevosista useampikin myös kilpaillut askellajiratsastuksessa.

Fagerängistä, Sydänkaviosta ja Mintzun tallista voi lukea ja kuulla monenlaisia mielipiteitä. Esimerkiksi Googlen arvosteluista löytyy monenlaisia kokemuksia monista näistä paikoista. Itse en ole näissä käynyt, joten en voi mitään mielipidettä näistä antaa.

Päivämäärä:   10.11.24 18:40:02

Jaujaulla on monenlaisia hevosia, joista osa on ihan laadukkaitakin. Maastoilla pääsee reippaasti useita kivoja pätkiä, vaikka näin syksyisin yleensä on jokunen vähän märempi metsäpolku matkan varrella. Talli on kuitenkin ikävän ahdas ja tarhat kovin mutaiset.

Ryttylässä Iso-Tuomistolla on tosi kivoja ja rentoja maastoja. Hevosia moneen lähtöön, suurin osa aika perus vaellusratsuja, maastoilla vaihtelevia maisemia ja metsäteitäkin. Talli on kiva ja tilava palvelu ystävällistä ja evästauko ihanalla kodalla.

Sitten olikohan täällä vielä mainittukaan Fludabaeria Vihdissä? Siellä on ehdottomasti laadukkain tilava ja kaunis talli, maneesikin löytyy. Hevoset on perus tuntihevosia, eikä se taida profiloitua vaellustalliksi, mutta maastojakin järjestävät. Itse en siellä ole maastoilla käynyt, mutta muutama tuttu on ja ilmeisesti ihan mukavaa on ollut.

Mintzun tallista kannattaa esim googlailla arvosteluita. Jos laadukasta haetaan niin se paikka ei täytä laadukkuuden määritelmää millään osa-alueella. Enemmänkin olisi asiasta sanottavaa, mutta sitten menee koko keskustelu poistoon niin jätänpä sanomatta.

Lähettäjä: xxx 
Päivämäärä:   10.11.24 18:43:25

Oho olen siis tuo edellinen piste, kun en tajunnut että puolella kommentoijista on sama nimimerkki..

Halusin vaan lisätä, että netistä kun luette arvosteluja niin jos useat kommentoi aika isoja negatiivisia asioita talleista, niitä kannattaa uskoa siitäkin huolimatta, että tallin omat nuoret tytöt tietysti yrittävät ahkerasti paikkaa puolustella..

Lähettäjä: Vaihtoehto 
Päivämäärä:   11.11.24 07:25:24

Mites Hestbakki, joka muutti Siuntion ja Lohjan rajalle? Onko joku jo käynyt siellä?

Lähettäjä: *//* 
Päivämäärä:   11.11.24 09:29:38

Iso-Tuomisto Ryttylässä ihan paras. Hevoset ihania ja turvallisia. Maastot ja vetäjät super. so pekku paikalleM

Päivämäärä:   11.11.24 12:30:44

Onko kokemuksia kärkelän tallista?

Lähettäjä: i 
Päivämäärä:   11.11.24 16:11:32

Kärkelässä kivoja maastoja ihan perus kivoilla hepoilla. Tunneista ei kokemusta

Hestbakin uudessa sijainnissa kivat maastot mutta en paikkaa kuvailisi sanalla laadukas. Satu pitää hyviä tunteja mutta ei pidä kaikkia tunteja itse.

Päivämäärä:   11.11.24 16:20:34

Fludabaer on ainakin laadukas issikkatallina, mutta heillä ei ehkä vaelluksissa ole pääpaino?

Ofeigurilla on taas upeat maastot.

Molemmissa henkilökunta mukavaa.

Lähettäjä: Ona 
Päivämäärä:   11.11.24 21:41:05

Hersirissä on kyllä mutkaton ilmapiiri ja hevoset vaikuttavat tyytyväisiltä ja hyvinvoivilta. Hienot reitit ja ohjaajat ovat tosi ihania! Hestbakin uudesta tilasta ei kokemuksia mutta vanhassa paikassa oli myös tosi kivat maastot.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.