Lähettäjä: Brella
Päivämäärä: 10.11.24 17:04:56
Olen käynyt aika monella Uudenmaan issikkatalleista, mutta osassa näistä kauan sitten, joten en tiedä, kuinka ajankohtaisia nämä kokemukset ovat.
Fagur oli sellainen ihan ok paikka, vaikka olin kuullut etukäteen kaikenlaisia juttuja. Hevoset aika perusmaastohevosia. Ainakaan silloin askellajeihin ei kiinnitetty mitään erityistä huomiota. Maastoreitti oli peruskiva, ei toki mikään ihmeellinen, kun kuitenkin noinkin kaupungissa. Olen ymmärtänyt, ettei Fagurissa taida ollakaan useampia reittejä kuin tuo yksi?
Jau Jau on ilmeisesti muuttunut siitä kun olen itse käynyt, nykyään kaiketi askellajeihin panostetaan enemmän. Ryhmäkoko oli aika iso (ja tallissa paljon porukkaa) ja silloin kyllä heti vaikuttaa, jos mukaan sattuukin arempi tai sellainen, joka vaikka ei saa hevostaan liikkumaan haluamassaan askellajissa. Hevosissa on monenlaisia, mukana laadukkaampiakin askellajiratsuja. Maastoreitti oli sellainen ihan peruskiva, ei maisemallisesti ihmeellisin, mutta ihan kiva.
Hersir oli sellainen ihanan maalaismainen paikka, hyvällä tavalla rento. Maastoreitti oli oikein kiva, joskin tuolta löytyisi ilmeisesti vieläkin maisemallisesti hienompia, ilmeisen monipuolisia kivoja maisemia. Hevoset ihan mukavan oloisia, en osaa muuten sanoa laadusta, kuin että itse sain alleni sellaisen, jolla on kilpailtukin askellajiratsastuksessa ja tällä ainakin oli laadukkaat, selkeät askellajit, mutta vaati ratsastajalta vähän osaamista niiden ratsastamiseen.
Brynhildr erottuu näistä muista ehdottomasti siinä, että siellä oikeasti panostetaan niihin askellajeihin ja tullaan vaikka vierestä neuvomaan, miten juuri sinun hevosen saa tölttäämään parhaiten. Maastot ovat kivat ja monipuoliset, hevoset superkivoja ja laadukkaan oloisia. Brönnin hevosista useampikin myös kilpaillut askellajiratsastuksessa.
Fagerängistä, Sydänkaviosta ja Mintzun tallista voi lukea ja kuulla monenlaisia mielipiteitä. Esimerkiksi Googlen arvosteluista löytyy monenlaisia kokemuksia monista näistä paikoista. Itse en ole näissä käynyt, joten en voi mitään mielipidettä näistä antaa.
|