Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 21:59:09

Miksi usein etenkin esteratsastajat ratsastavat ilman hanskoja? Mulle ainakin tulee heti rakot käsiin jos hanskat joskus unohtuu kun menee ratsastamaan...

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 22:01:36

Ei niistä ohjista ole tarkoitus kiskoa niin, että käsiin tulee rakot. Itse ratsastan omalla hevosella (suitsissa pehmeät sileät nahkaohjat) aina ilman hanskoja, jos se vain on mahdollista lämpötilan puolesta.

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 22:04:07

Ihmettelen aina samaa. Hanskat paljon mukavempi. Etenkin jotkut kangasohjat on ihan viimeisen päälle epämukavat. Tietty omalle hepalle saa ostettua, mitä haluaa.

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.10.24 22:04:11

”Ei niistä ohjista ole tarkoitus kiskoa niin, että käsiin tulee rakot.”

Ei niistä tarvitse itse kiskoa tai edes pitää tuntumalla, riittää että hevonen nyppäisee kerran tai vaikka kompastuu. (Toki itse ratsastan ratsastuskoulussa, joissa monilla karheat ohjat ja moni hevosista oppinut vaatimaan pitkää ohjaa nyppimällä, kun ennakoivat tehtävän tai tunnin loppumista.)

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: Ninnu 
Päivämäärä:   28.10.24 22:05:37

Mä tykkään mennä ilman. Ohuimmatkin hanskat saa otteen tuntumaan kömpelöltä, paljaskäsin kiva tuntuma ohjista. Kisoissa ei pysty, kun kädet hikoaa ja siten liukuu kumiohjista :D

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   28.10.24 22:06:32

Katsohan millä tuntumalla ratsastavat. Osa hevosista on höyhenenkevyitä.

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.24 22:21:51

Jyrällä ei pysty, omalla menen aina ilman, paitsi toki talvella. Saa herkemmän tuntuman.

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 22:31:29

En minäkään ohjista vedä, mutta lähes aina lähtee pikkusormen ja nimettömän välistä ihoa kun hanskat jää kotiin. Siksi aina ihmettelen, miten monet ratsastavat aina ilman :D

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 22:53:25

Minäkin menen aina ilman jos vaan tarkenee. Olen kyllä muutenkin sellainen, että haluan tehdä paljain käsin, esim. pihahommia ja kädet on sitten sen näköiset. Ihan harmittaa, kun kohta hanskat on taas pakko kaivaa naftaliinista. Jotenkin hanskat vaan häiritsevät, eikä minulla kyllä koskaan ole käsille mitään käynyt. Joskus voi hevonen nykäistä, mutta kyllä siinä saisi olla jo aika lailla voimaa että mitään kävisi.

  Re: Ilman hanskoja ratsastus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 23:00:49

ratsastan ja kisaan aina ilman hanskoja koska saan helpommin tehtyä esim sormilla pidätteitä ja pieniä otteita kun tuntee ohjat iholla, etenkin kahdella ohjalla hypätessä on helpompi säädellä. talvellakin siis kisaan ilman ja kotona laitan vaan jos on oikeasti kovat pakkaset

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.