Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uhippien mallit

Lähettäjä: hölmöläinen 
Päivämäärä:   28.10.24 19:06:13

Oon varmaan vaan äyssi mutta en yhtään hahmota mikä uhip on lämpimempi kuin toinen. Mihin järjestykseen laittaisitte? Saa myös avata mihin käyttöön mikäkin niistä on paras. Onko joku malli överisti yleisin ja paras?

Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: dino 
Päivämäärä:   28.10.24 20:05:26

Tungen samaan topaan ja kysyisin myös kokomitoituksesta, ovatko reiluja tai nafteja?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 20:36:48

Musta riippuu vähän mallista koko, mutta aika hyvin vastaavat omasta mielestäni kokoaan. Uhipilla on myös hyvä kokoarviointi ainakin ollut nettisivuilla.

Samoin kaikista takeista löytyy se taulukko, missä kerrotaan lämpimyys, veden- ja tuulenpitävyys jne. Mitä isompi arvo, sen enemmän on kyseistä ominaisuutta.

Igloo on lämpimin ja ainakin itselleni liian lämmin ratsastaa, mutta kiva muuten talvella kun ei tartte palella. Ulkomuistista heittäisin, että sen jälkeen on Nordic, Ice, 365 ja niitä kaikkia uusia malleja en osaa laittaa näihin väleihin. Ice alkaa olla paksuudeltaan sellainen, että voi ratsastaa viileässä maneesissa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:40:49

Mitoitus riippuu aika paljon mallista. Mulla on Urban Stretch Coat kokoa 36 ja se on sopiva, jopa vähän väljä. Myös Regular Sport Coat (liukas ja ”sileä” kangas) koossa 36 on sopiva/väljä. Sen sijaan Ice kinnasi koossa 36 rintakehältä (vaikka olen aika pikkutissi) ja hartioista. Samoin perus Regular-takki tuossa koossa ei varmaan edes mahdu mun päälle kunnolla.

Monissa muissa tavallisissa takeissa käytän yleensä kokoa 36 tai 38. 38 väljempänä ja 36 tyköistuvampana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:46:10

Riippuu tosiaan mallista. 365 kinnaa hitosti rintojen alta/kylkiluista/selästä, sitten taas Ice (vai nordic?) tosi kiva malli, ei niin "naiselliseksi" leikattu. Itsellä kun on kapea vyötärö ja leveät hartiat & selkä, ei oikein tuo perinteinen naisellinen leikkaus käy.

Päivämäärä:   28.10.24 21:20:11

Mulla Nordic, vastaa kokoaan. Oon normaalisti 34/xs, otin tuosta koon 34 ja on juuri sopiva.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   28.10.24 21:31:33

Millainen tuo Arctic Puffer on?

Lähettäjä: Riippuu mallista 
Päivämäärä:   28.10.24 21:43:17

Jotkut mallit ovat todella pieniä ja osa taas normaaleja. Arctic on uusin takkimalli ja lämpimin, toisiksi lämpimin on Igloo. Uhipin sivuilla on tiedot takkien lämpimyydestä asteikolla 1-10.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   29.10.24 09:17:20

Minulla on nordic ja 365 molemmat kokoa 38 ja molempiin mahtuu hyvin alle vaatetusta. Normaalisti kokoni on 36 tai 38, niin että 36 on niukka ja 38 väljä. Minulla siis koot vastaavat normaalia.

Päivämäärä:   30.10.24 00:40:28

Mulla on se igloo koossa 38 ja on sopivan reilu, mahtuu vaatetta alle tarpeeksi, mutta on kyllä niin lämmin että ratsastaa sillä ei voi kun käyntimaastossa. Sit mulla on se 3 in 1 jossa siis alustakki+ ohuella vuorella kuoritakki ja tämä koossa 36. Alustakki menee päälle ohuen paidan kanssa ja kuori hupparinkin kanssa. Olisin ottanut isomman koon mutta oli alessa ja tuo oli ainoa jäljellä oleva koko,mutta menee hyvin kuitenkin päälle.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   30.10.24 09:16:28

Onko kellään vielä kokemusta Reflective Coat mitoituksesta tai takista ylipäätänsä?

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   30.10.24 09:25:57

Nordic kiristi tissien kohdalta 42 koossa ja igloo on 40 koossa jopa väljä eli sovita ja tilaa useampi koko...

Lähettäjä: ; 
Päivämäärä:   30.10.24 14:09:05

Minulla on Uhip Ice pitkänä. Olen käyttänyt sekä pikkupakkasilla että -30 pakkasilla, en ole palellut ja olen ollut oikein tyytyväinen. Otin yhden koon isomman kuin normaalisti, jotta alle mahtuu paksumpikin fleece tms.

Päivämäärä:   30.10.24 14:48:49

Onko uhipeissa perseelle ja hauikselle tilaa? Itselläni yleensä kinnaa noista, tissejä tai mahaa ei ole.

Päivämäärä:   31.10.24 10:06:06

Onks nämä hintansa arvoisia?

Päivämäärä:   2.11.24 20:31:00

Up

Päivämäärä:   4.11.24 18:33:12

Paksu pitkä toppatakki Frost, se ensimmäinen versio, on väljä. 365 kinnaa kylkiluista ja mahasta. Trench coatissa sama vika, mahasta kinnaa, mutta rinnanympärys hyvä. Käytän kokoa 42 ja harteikas. Jos on turpoileva maha niin ehdottomasti isompi koko.

Lähettäjä: L. 
Päivämäärä:   5.11.24 20:32:01

Onko kellään lyhyttä Ally takkia?millainen istuvuus,kiinnostaisi...

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   6.11.24 11:41:00

Minulla Ally! Kokoa isompi piti ottaa, mitä yleensä muuten käyttäisi. On hieman naftimpaa mallia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.11.24 19:43:49

Tuleeko Uhipeihin yleensä BF tarjouksia?

Päivämäärä:   6.11.24 20:55:33

Onko kellään pitkää hybrid lineria, millaiset koot, tiukat vai väljät?

Päivämäärä:   6.11.24 21:12:14

Mulla tuli tuo hybrid liner mukaan 3in1 takkiin. Jouduin ottaa 36 koon kun muita ei enää alessa ollut ja on just sopiva. Alle mahtuu muutama ohut pitkähihainen paita, mutta ei paksumpaa. Normisti käytän 36/38 kokoja. Ehkä useammin nykyään 38. Melko leveä selkäinen olen, mutta tissit olemattomat

Päivämäärä:   6.11.24 21:20:30

Kiitos piste. Lukeeko linerin sekä kuoren koossa molemmissa siis 36, ilmeisesti? Onko vyötäröltä tiukka malli?

Päivämäärä:   7.11.24 01:27:42

Joo, molemmissa 36,mutta päällimmäinen takki tietty vähän reilu et mahtuu kaikki alle. Toi liner on aika tyköistuva, mutta joustaa hyvin, päälliosa on ehkä vähän väljempi vyötäröstä verrattuna muutamaan muuhun malliin. Siitä ice mallista mulle tais 36 olla vähän kapea just vyötärön kohdalta

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   7.11.24 04:49:57

Tilaamallako netistä näitä ostatte/kokeilette?vai onko jossain jälleenmyyjä takeille...

Päivämäärä:   7.11.24 09:48:19

Tilaamalla. Hööksillä ollut muutamia malleja myynnissä muttei mitään laajaa valikoimaa.
Väärän koon palautus Uhipille sujunut ihan hyvin.

Lähettäjä: ˆ^ˆ 
Päivämäärä:   7.11.24 11:44:55

Onko kenelläkään kokemusta, minkälainen Ice on mitoitukseltaan Nordiciin verrattuna?

Lähettäjä: en osaa päättää 
Päivämäärä:   8.11.24 23:25:31

Kaipaisin Uhipin sivulle takeista kuvat ratsailta, sama ihminen, samat jalkkarit ja eri takit.

Yltääkö nuo Mid -mittaiset reiden päälle? Mua pelottaa että olen kauhean kömpelö pitkässä Coat -pituuden takissa.

Mutta haluaisin suojaa ja lämpöä polveen asti takilta. Huoh.

Päivämäärä:   10.11.24 00:29:05

Olen sovittanut Urban strechistä sekä pitkän että mid mallin. Mid malli yhtä isommassa koossa oli melko pitkä mutta valitsin pitkän ja istuvamman mallin, kosta tarvitsin ennemminkin tallikäytöön. Mid olisi tuosta ehkä riittänyt ratsastuskäyttöön. Paljon omasta pituudesta kiinni. Alle 160cm tallikaverille mid kävi "pitkästä takista" ja pitkä versio olisi varmasti ollut liian pitkä.
Itse olen himpun vajaa 170cm ja pitkä on sopivan pitkä :)
Tilaa molemmat sovitukseen?

Lähettäjä: en osaa päättää 
Päivämäärä:   10.11.24 12:04:47

Kiitos ?
hyviä huomioita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.