Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uhippien mallit

Lähettäjä: hölmöläinen 
Päivämäärä:   28.10.24 19:06:13

Oon varmaan vaan äyssi mutta en yhtään hahmota mikä uhip on lämpimempi kuin toinen. Mihin järjestykseen laittaisitte? Saa myös avata mihin käyttöön mikäkin niistä on paras. Onko joku malli överisti yleisin ja paras?

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: dino 
Päivämäärä:   28.10.24 20:05:26

Tungen samaan topaan ja kysyisin myös kokomitoituksesta, ovatko reiluja tai nafteja?

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 20:36:48

Musta riippuu vähän mallista koko, mutta aika hyvin vastaavat omasta mielestäni kokoaan. Uhipilla on myös hyvä kokoarviointi ainakin ollut nettisivuilla.

Samoin kaikista takeista löytyy se taulukko, missä kerrotaan lämpimyys, veden- ja tuulenpitävyys jne. Mitä isompi arvo, sen enemmän on kyseistä ominaisuutta.

Igloo on lämpimin ja ainakin itselleni liian lämmin ratsastaa, mutta kiva muuten talvella kun ei tartte palella. Ulkomuistista heittäisin, että sen jälkeen on Nordic, Ice, 365 ja niitä kaikkia uusia malleja en osaa laittaa näihin väleihin. Ice alkaa olla paksuudeltaan sellainen, että voi ratsastaa viileässä maneesissa.

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:40:49

Mitoitus riippuu aika paljon mallista. Mulla on Urban Stretch Coat kokoa 36 ja se on sopiva, jopa vähän väljä. Myös Regular Sport Coat (liukas ja ”sileä” kangas) koossa 36 on sopiva/väljä. Sen sijaan Ice kinnasi koossa 36 rintakehältä (vaikka olen aika pikkutissi) ja hartioista. Samoin perus Regular-takki tuossa koossa ei varmaan edes mahdu mun päälle kunnolla.

Monissa muissa tavallisissa takeissa käytän yleensä kokoa 36 tai 38. 38 väljempänä ja 36 tyköistuvampana.

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 20:46:10

Riippuu tosiaan mallista. 365 kinnaa hitosti rintojen alta/kylkiluista/selästä, sitten taas Ice (vai nordic?) tosi kiva malli, ei niin "naiselliseksi" leikattu. Itsellä kun on kapea vyötärö ja leveät hartiat & selkä, ei oikein tuo perinteinen naisellinen leikkaus käy.

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 21:20:11

Mulla Nordic, vastaa kokoaan. Oon normaalisti 34/xs, otin tuosta koon 34 ja on juuri sopiva.

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   28.10.24 21:31:33

Millainen tuo Arctic Puffer on?

  Re: Uhippien mallit

Lähettäjä: Riippuu mallista 
Päivämäärä:   28.10.24 21:43:17

Jotkut mallit ovat todella pieniä ja osa taas normaaleja. Arctic on uusin takkimalli ja lämpimin, toisiksi lämpimin on Igloo. Uhipin sivuilla on tiedot takkien lämpimyydestä asteikolla 1-10.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.