Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 15:18:47

Myytiin halvalla meiän suokki hyvään loppuelämän kotiin ihan kirjallisella sopparilla et eteenpäin myynti ei mahdollista. Heppa kevyeen käyttöön ja myyty tädille köpöön. Nyt onki jo seuraavassa paikassa myynnissä täysin terveenä ja hintalappu 5ktt enemmän

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 15:22:19

Ei ole sitova sopimus lain mukaan. Moraalitonta toki ja väärin, jos rikkinäistä myydään terveenä

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: b 
Päivämäärä:   28.10.24 15:22:41

Ainoa keino välttää hevosen eteenpäin myynti on itse laittaa se pois eikä myydä eteenpäin. Tuollainen lause kauppakirjassa ei ole pitävä vaan jokainen tekee omallaan mitä haluaa, valitettavasti.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 15:23:35

Mikset itse tarjonnut loppuelämän kotia?

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 15:25:33

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.10.24 15:23:35

Mikset itse tarjonnut loppuelämän kotia?

Tämäpä juuri. Mielestäni on hauskaa, että aiempi omistaja pahoittaa mielensä siitä että uusi omistaja ei tarjoa hevoselle loppuelämän kotia tai laittaa sen kiertoon. Hän oli itse se, joka hevosen laittoi kiertoon, eikä hän itsekään tarjonnut sille loppuelämän kotia.

Lapsellista vastuunpakoilua - ei uskalleta itse tehdä sitä lopullista päätöstä, vaan sälytetään vastuu siitä uudelle omistajalle.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: Ll 
Päivämäärä:   28.10.24 15:29:44

Aloittaja katso peiliin. Pidä itse loppuelämän kodissa tai lopeta hevonen jos et halua jatkossa nähdä sitä muilla. Eipä se moraalitontakaan ole. Ihmisten elämäntilanteet muuttuu ja nykyään etenkin kaikki on todella kallista.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 15:55:16

Mikä siinä sopimuksessa esti eteenpäin myymisen ja miksi ette ole jo oikeudessa sen nojalla?

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   28.10.24 16:09:54

Aloittajan olisi pitänyt myydä niin että jää itse omistajaksi ja uusi omsitaja merkitään omistusoikeuden vuokraajana/haltijana. Näitä tiedän jokusen tehdyn.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 16:11:57

Siis tämmöinenhän on ihan pätevä sopimus jos ehtoa vastaan on saanut tuntuvan alennuksen hinnasta. Onko näin tehty?

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 16:20:33

Ei tuollainen ole laillisesti pätevä. Harmillista. Mutta myös minusta moraalitonta syyttää myynnistä ketään, jos itse on myynyt eteenpäin. Elämäntilanteet muuttuu, ainoa myyntiä estävä keino on laittaa pois.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   28.10.24 16:35:01

Lähettäjä: -
Päivämäärä: 28.10.24 15:25:33

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 28.10.24 15:23:35

Mikset itse tarjonnut loppuelämän kotia?

Tämäpä juuri. Mielestäni on hauskaa, että aiempi omistaja pahoittaa mielensä siitä että uusi omistaja ei tarjoa hevoselle loppuelämän kotia tai laittaa sen kiertoon. Hän oli itse se, joka hevosen laittoi kiertoon, eikä hän itsekään tarjonnut sille loppuelämän kotia.

Lapsellista vastuunpakoilua - ei uskalleta itse tehdä sitä lopullista päätöstä, vaan sälytetään vastuu siitä uudelle omistajalle.

JA VIELÄ KERRAN TÄMÄ!!!

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: Ärrä 
Päivämäärä:   28.10.24 16:51:50

Siilinjärvellä asuva?

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   28.10.24 17:00:29

Mikä siinä sopimuksessa esti eteenpäin myymisen ja miksi ette ole jo oikeudessa sen nojalla?

Voi voi kun ihmisillä ei mene jakeluun että tällainen ehto myyntisopimuksessa ei ole pätevä. Kun myyt "tavaran" eteenpäin katkeaa määräysvaltasi tähän kokonaan. Hevosen myynti on irtaimen kauppaa, myyty mikä myyty ja omistajan asia mitä sen jälkeen tekee omaisuudelleen. Turha itkeä jälkikäteen, olisin aloittaja pitänyt hevosen itse tai laittanut kuoppaan.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 17:03:03

Edelleen tämä ehto on pätevä jos ehtoa vastaan ostaja on saanut tuntuvan alennuksen hinnasta pois.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: Neppu 
Päivämäärä:   28.10.24 17:14:46

.

Tuskinpa on saanut. Harrastehevosten arvo on muutenkin kehno, joten on vaikea näyttää, että hevosen arvo olisi ollut 5000e, mutta myytiin 1500e syyn x takia ja siksi sitä ei saisi myydä eteenpäin.
Mikäli hinta olisi ainut ongelma niin siitä ehkä voisi käräjöidä, mutta ei siitä, että hevosen myy eteenpäin. Kun tavara on maksettu ja paperit allekirjoitettu niin tavaran saa myydä eteenpäin. Sellaista lakia ei olekkaan mikä sen estäisi.

  Re: Myytiin loppuelämän kotiin ja silti myynnissä

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   28.10.24 17:16:40

Nönnönnöö - mitäs läksit. Jos itse laitat hevosen kiertoon niin turha nillittää kun muut tekee samaa. Olisit pistänyt monttuun jos häiritsee.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.