Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: Pony 
Päivämäärä:   28.10.24 10:37:57

Ärsyttää olin ostamassa traileria yksityinen myi fb hevospörssissä. Heti tämmönen trokari tuli ja oli ostanut kopin. Ei yllättänyt et nyt myy sitä eteenpäin mut hinta yli kaksinkertainen mitä itse maksoi. Eikö noille ole mitään lakia et ei pääse huijaamaan ihmisiä eikö ole vedätystä ja kiskontaa.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: 898 
Päivämäärä:   28.10.24 10:50:48

Mikäs huijaus siinä tapahtuu? Jos "trokari" myy eteenpäin oikeilla teknisillä tiedoilla ja kertoo rehellisesti trailerin kunnon, niin ihan rehelliseltä kaupankäynniltä se kuulostaa.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   28.10.24 10:55:38

Niin mikä tässä siis oli se huijaus, vedätys ja kiskontaa?

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   28.10.24 10:56:54

Vanha sanonta kuuluu, että "Kauppa se on joka kannattaa". Ja "Ei se ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa".
Kaupan alalla katteet on oltava kovat ja yleensä ostohinta pitää tuplata, että pystyy lisäksi maksamaan verot, matkakulut ym. pakolliset menot. Ei siitä lopulta paljon voittoa tule.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 10:57:43

No miksi et ostanut, kun kerran ehdit ilmoituksen jo nähdä? Ihmisillä on tällä hetkellä rahat kortilla ja jos joku tarjoaa nopeat ja varmat rahat, niin varmasti kauppa syntyy.

Minua taas ärsyttää kaikki, joiden mielestä on jotenkin väärin löytää ja ostaa edullisesti, ja myydä pois kalliimmalla. En ole itse millään tavalla myyntialalla, mutta en voi käsittää ihmisiä, jotka narisevat vaikka jonkun huutokauppakeisarin kaupoista.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   28.10.24 11:45:01

Tämä

"Minua taas ärsyttää kaikki, joiden mielestä on jotenkin väärin löytää ja ostaa edullisesti, ja myydä pois kalliimmalla. En ole itse millään tavalla myyntialalla, mutta en voi käsittää ihmisiä, jotka narisevat vaikka jonkun huutokauppakeisarin kaupoista."

Vain suomalainen on näin kade toisille suomalaisille ja haluaa tuhota toisen onnistumisen.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: Jj 
Päivämäärä:   28.10.24 12:06:13

Esim allomeera tekee tällaista jatkuvasti että ostaa fb-kirpulta traikkuja ja laittaa kolminkertaisen hinnan sen jälkeen. Ihan perus kaupankäyntiä!

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: damn 
Päivämäärä:   28.10.24 12:11:01

Mikset itse mennyt ja ostanut? Nopeet syö hitaat.
Yrititkö vedättää hintaa? Vai kyselitkö mittoja ja lisätietoja, ja kaiken maailman ärsyttävää höpöhöpöä ja myyjä myi ensimmäiselley, joka tuli ja löi rahat käteen...

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: Tinkaa 
Päivämäärä:   28.10.24 12:14:00

Onko aloittaja koskaan ollut autokaupoilla? Ei autoja (tai traikkuja) koskaan osteta sillä hintaa, mikä lukee liikkeen laittamassa hintalapussa. Aina niistä tingitään. Tai sitten maksetaan hintalapun hinta, mutta kaupan päälle saadaan lisävarusteita. Totta kai hintoihin laitetaan tinkivara.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   28.10.24 12:14:25

No niinhän se kauppa toimii, kaikki kauppa. Ostat halvemmalla kuin mitä myyt. Mitä jää väliä, niin se kattaa sun omat kulut ja palkan.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 12:19:58

Allomeera tekee kauppaa. Mutta silti porukka ostaa liikkeestä mieluummin kuin suoraa yksäriltä

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 12:21:11

Ostaa halvalla ja myydä kalliilla, eikö se ole kaiken liiketoiminnan tavoite?

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   28.10.24 12:26:24

Ostatko aloittaja mitään kaupasta vai kaiken suoraan tuottajilta? :D

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: Flow 
Päivämäärä:   28.10.24 12:30:06

Täsmälleen näin!

"Minua taas ärsyttää kaikki, joiden mielestä on jotenkin väärin löytää ja ostaa edullisesti, ja myydä pois kalliimmalla. En ole itse millään tavalla myyntialalla, mutta en voi käsittää ihmisiä, jotka narisevat vaikka jonkun huutokauppakeisarin kaupoista."

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   28.10.24 12:51:49

Mutta mikä kuoroitku täällä olisikaan, jos kyseessä olisi hevonen! Lain silmissä kauppatavara sekin.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: nii 
Päivämäärä:   28.10.24 13:00:58

Miten luulet että yritys tekee kannattavaa liiketoimintaa jos se ei ota omaansa tuotteen hinnasta?? Eihän tappiollista liiketoimintaa kannata pyörittää?
Ajatellaan nyt vaikka niin että ostat naapuriltasi omenan kahteen euroon, laitat siihen katteen päälle ja myyt sen eteenpäin saat oman palkkasi siitä että olet hakenut sen laittanut myyntiin ja myynyt sen. Voit myös myydä sen samalla hinnalla mutta silloin teet vapaaehtoistyötä ilman palkkaa. tai voit myydä sen halvemmalla kuin mitä itse maksoit jolloin teet taloudellista tappiota.

Mieti siitä miksi joku ostaa halvalla ja myy kalliimmalla ;)

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: ostaja 
Päivämäärä:   28.10.24 13:07:47

"Ei autoja (tai traikkuja) koskaan osteta sillä hintaa, mikä lukee liikkeen laittamassa hintalapussa. Aina niistä tingitään. Tai sitten maksetaan hintalapun hinta, mutta kaupan päälle saadaan lisävarusteita. Totta kai hintoihin laitetaan tinkivara."

Niin, se tinkii kuka osaa ja kehtaa.
Taisi se "trokari" kehdata.

Nyt ei siis ollutkaan kyseessä myyjä, joka oli tarjouksesta pahoillaan ja kieltäytyi myymästä enää millään hinnalla.

Sitä ei tosin tiedetä täällä, oliko kauppakirjassa mainittu kenenkään mielenterveysongelmia. Luultavasti ei jos oli nopeat ja sujuvat kaupat.

  Re: Ärsyttää liike osti halvalla myy kalliilla

Lähettäjä: Jepsis 
Päivämäärä:   28.10.24 13:10:06

Myyjän kannalta nämä on käteviä, tulee heti rahat kourassa ja ostaa sekä tekee om. vaihdoksen.
Yksityisiä saat odottaa ja odottaa, sovitaan aika, ei näy. Otit töistä vapaata turhaan, kun ostajan piti saapua. Joko häviää kokonaan tai syy on joku naapurin kissa oli kipeä-tyylinen keissi.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.