Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 09:00:44

Eikös hänestä ollut jokin aika sitten kohu, kun oli kohdellut hevosta huonosti? Senkö takia Kontio erosi hänestä?

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 09:28:07

Ei vitsi mitä juttuja!

Kohu tapahtui paljon eron jälkeen. Ihmiset eroaa ja siihen on useita syitä.

Kohussa oli kyse hevosesta joka olisi noussut takajaloilleen ja kenties kaatunut tai mitä tahansa, jos sitä ei olisi kovisteltu eteen. Ihmisen henki on kalliimpi kuin hevosen pari raipaniskua.

Ko hevonen on jo myyty ja jenkeissä nuorella ratsastajalla.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 09:28:43

Ja itse kysymykseen: loistava ratsastaja!

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 09:35:39

Eikös Fuchsista ole tuonkin videon jälkeen ollut videoita, joissa käyttää raippaa reippaammin. Ja kyseisellä videollakin hevonen sai raipasta useamman kerran vielä sen jälkeen, kun liikkui jo eteenpäin ja jos en ihan väärin muista, olisiko joku napautus ollut vielä esteen jälkeenkin.

Joka tapauksessa tuo video ja jotain sen jälkeen näkemääni kyllä muutti omaa käsitystäni kyseisen ratsastajan hevosystävällisyydestä. En nyt vaan muista mitä muuta silloin tuli esiin.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 09:54:56

Tämän tasoinen ratsastaja tietää kyllä milloin sitä raippaa tulee käyttää ja miten.

Nämä hevoset kisakunnossa ja sillä moottorilla varustettuna, jotka pääsevät maaliin 150-160 radoilla, ovat hengenvaarallisia väärissä käsissä. Ette taida ymmärtää millaisia hevosia Martin ratsastaa?

Oma 140-luokkien hevoseni on tavallinen Toyota näihin Ferrareihin verrattuna, näillä kun painaa kaasua niin voi lähteä käsistä kokonaan.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 10:13:44

"Nämä hevoset kisakunnossa ja sillä moottorilla varustettuna, jotka pääsevät maaliin 150-160 radoilla, ovat hengenvaarallisia väärissä käsissä. Ette taida ymmärtää millaisia hevosia Martin ratsastaa?"

Tästä voidaankin sitten kysyä, onko eettistä ollenkaan tuoda kilparadoille hevosia, joille huippuratsastajakaan ei pärjää ilman kovia otteita. Kilparatsastus ei ole välttämätöntä.

Ja toisaaltahan tuolla tasolla on sellaisiakin ratsastajia, joilta ei ole nähty mitään raipattamisia ja repimisiä, tuskinpa heidän hevosensa nyt niin kovin erilaisia ovat.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: Qq 
Päivämäärä:   28.10.24 10:17:42

Noh liekö on silti tarpeen lyödä hevosta raipalla päähän, vaikka millaisella ferrarilla ratsastaa ja kisaa. Ei se ainakaan paranna sitä tilannetta, jota yritetään ratkoa :-D Siltäkin videolta näkee, että hevonen ottaa kierroksia päähän kohdistuneesta lyönnistä, joten ei siinä ihmishenkiä ja omaa turvallisuutta mietitty.

Mulla on kaikista kohuista huolimatta ihan neutraali kuva Fuchsista ratsastajana. Siistiä ja taitavaa ratsastusta mitä itse olen livenä useammissa eri kisoissa nähnyt.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 10:27:15

Katsoitteko hänen ratsastustaan verkassa ja Hihsissä? Se on 99,99%:sesti siistiä. Joskus tällaisen hevosen kanssa tulee tilanteita, jolloin ei vaan ole, ja itse asiassa joka hevosen kanssa. Vai ollaanko me oltu eri kisoissa piste?

Taitoa onkin se, että osaa estää esim pystyynhyppäämisen ennen kuin se tapahtuu ja keinolla joka estää sen myös tulevaisuudessa pälkähtävän edes mieleen. Jos Martin ei olisi tehnyt selkäytimestä mitä piti tehdä, niin ko hevonen ei nyt olisi junnulla toimivana pelinä vaan montussa.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   28.10.24 10:33:26

A-J ja Fuchs erosivat kun A-J petti Martinia... tämä kuvio kun selvisi niin A-J tuli aika räväkkä lähtö Fuchseilta.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   28.10.24 10:35:20

Miten väkivalta ratkaisee stressaantuneen hevosen ongelmia?

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 10:41:17

k / mistä tiedät?

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 11:05:09

k, olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi. Lopettakaa jo se Kontion herjaaminen ja rääpiminen, aina kun hänet täällä jossain mainitaan niin alkavat nuo törkyiset henkilökohtaisuudet. Mitä teillä oikein on tätä nuorta naista vastaan?

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 11:23:54

:) en minä ole väittänyt että olisi esim hihsissä kohdellut hevosiaan huonosti. Mutta olen sitä mieltä, että jos kisoissa hevoset saa kovaa kohtelua, ei se kotona ole kauniimpaa. Joku toinen voisi sanoa, että hevosen lyöminen päähän "selkäytimestä" ei ole sellaista taitoa, jota tänä päivänä tarvitaan. Silläkin videolla kun hevonen protestoi, se olisi todennäköisesti rauhoittunut myös poistamalla paineen ja moni olisikin myös niin reagoinut. Sellainen ratsastaja, jota itse arvostan.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   28.10.24 11:34:15

Se on just päinvastoin, ei siinä katsota ollaanko kisoissa vai ei kun joku asia on kitkettävä. Usein sinne satulaan tuntee paljon enemmän mitä ulospäin näkyy. Sen tietää jokainen joka on ollut jonkunlaisen tykin kyydissä ja Martin on ollut satojen, lapsesta asti. Lisäksi siinä on toimittava nopeasti, ei ole aikaa analysoida.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: Huhhuh 
Päivämäärä:   28.10.24 11:38:55

Lähettäjä.

Päivämäärä28.10.24 11:05:09

k, olen ilmoittanut viestisi asiattomaksi. Lopettakaa jo se Kontion herjaaminen ja rääpiminen, aina kun hänet täällä jossain mainitaan niin alkavat nuo törkyiset henkilökohtaisuudet. Mitä teillä oikein on tätä nuorta naista vastaan?

Kaikkia muita ihmisiä täällä ilmeisesti saa haukkua mutta heti kun A-J kyseessä niin ihmiset repee henkseleistään vaikka ei edes ole mitään käsitystä asioiden totuudenperäisyydestä.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 11:42:16

Ihan pakko kysyä kenestä Fuchsista? olen tavannut ainakin kuusi kisaavaa Fuchsia ja silloin Martin taisi olla vielä aika pieni eli montakohan niitä on, melkein yhtä monta kuin Whitakereja..?

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 11:53:11

"Kaikkia muita ihmisiä täällä ilmeisesti saa haukkua mutta heti kun A-J kyseessä niin ihmiset repee henkseleistään vaikka ei edes ole mitään käsitystä asioiden totuudenperäisyydestä"

Eihän täällä saa kaikkia muita haukkua. Jos täällä puhutaan vaikka tuomion saaneista seksuaalirikollisista niin heti alkaa niiden puolustelu ja kirjoittajien syyttely vanhojen asioiden kaivamisesta. Mutta sitten on tyttöjä ja nuoria naisia, joihin kohdistetaan jatkuvasti henkilökohtaista sonnanheittoa ja yksityiselämään liittyviä törkyisiä arvailuja. Kontio on saanut tätä paskaa osakseen erityisen paljon ja jo siinä vaiheessa kun oli vasta teinityttö.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   28.10.24 11:56:08

"Tämän tasoinen ratsastaja tietää kyllä milloin sitä raippaa tulee käyttää ja miten."

No ei välttämättä tiedä niinkuin olympialaiskouluratsastuskohussa juuri nähtiin.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: Asd 
Päivämäärä:   28.10.24 12:11:31

Täällä taas ponikoululaiset asiantuntijoina

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: ' 
Päivämäärä:   28.10.24 12:12:36

sama paskasakki, joka suojele susia ja kaikenlaisia ihmisjätteitä

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 12:13:47

Ratsastajan tason tai varsinkaan menestyksen käyttö perusteena hänen keinojensa oikeutukseen on aika vanhanaikaista. Kuten : sanoi, huipulla kilpailee ja menestyy ratsastajia, jotka kohtelee hevosia tavalla, josta ainakaan itse en pidä. En ole kukkahattu ja hevoset saa tarvittaessa myös fyysistä palautetta käytöksestään. Mutta kilpaileminen on ihmisten huvi ja se pitää tehdä hevosta kunnioittaen. Vaaratilanteet erikseen (myös kisoissa), mutta nykypäivää ei ole syystä tai toisesta haluttoman hevosen pakottaminen suorittamaan. Hevonen eläimenä ei lähtökohtaisesti hae konflikteja ja sen käytökselle on aina syy siinä hetkessä. Mielestäni hevostaitoa on osata lukea hevosta niin, että hankalista tilanteista päästään mahdollisimman rauhanomaisesti ulos.

Mutta tässä onkin kyse mielipiteistä. Hymiön ja mun ajatus tästä ei selvästi kohtaa ja mikäs siinä. Mielipidettä kys. ratsastajasta tässä kysyttiin ja minun mielipiteeni hänestä perustuu siihen, että itse arvostan erilaista lähestymistä hankaliin tilanteisiin. Joku toinen arvostaa toisenlaista. Mutta ei kannata omaa mielipidettä perustella sillä, että tietyn tason ratsastaja osaa varmasti käsitellä hevosta asiallisesti tai että tietyn tason hevosia vaan on pakko käsitellä kovakouraisesti kun ne on niin hankalia. Kun ihan huipullakin on ratsastajia, jotka käsittelee hevosia nätisti ja jostain syystä ne hevoset ei silti temppuile eikä ole vaarallisia.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.10.24 12:24:26

Samaa mieltä kuin ":)". Ja nämä huippuhevoset todella on sellaisia ferrareita, että ei sitä tavan tallaaja tajua. Todella taitava ratsastaja!

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 12:27:39

Minä kun olen lukenut eron johtuvan ainakin osittain jostain hevosesta. Kaksi kilparatsastajaa ei ehkä sovi yhteen jos kilpailevat toisiaan vastaan.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   28.10.24 12:29:01

Taitava, mutta kova. Armoton kilpaurheilija, joka jahtaa voittoa eikä se sinä näytä kauniilta ja pehmeältä. Sellainen, mitä kukkikset vihaa.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.10.24 12:31:50

Mistä päästään sitten siihen, että onko hevosten käyttö tämmöiseen armottomaan kilparatsastukseen ja voiton tavoitteluun ok. Ja se kysymys ei tule ratsastuksen sisältä vaan ulkopuolelta. Ei ole edes kukkahattuja, kun ihmiset miettii vaikka olympiaratsastusta katsellessa, että miten hevoset sen homman kokee.

  Re: Mitä mieltä olet Fuchsista?

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   28.10.24 12:32:44

Miesten ratsastus tuolla tasolla ei aina kovin kaunista ole, koska he ratstastavat voitosta ja ovat ylipäänsä aika rämäpäitä välittämättä miltä se näyttää. Naiset selvästi hevosystävällisempiä ja haluavat ratsastaa nätisti. Varmaan syy miksi naiset menestyy kouluratsastuksessa ja miehet esteissä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.