Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.10.24 19:49:49

Oon ite tasolta helppo B ja hyppään ratana 60cm nii onko mulla tarpeeks taitoa omaan hevoseen

  Re: Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: Kiva 
Päivämäärä:   27.10.24 20:03:43

Onko taitoa pitää hevosta?

  Re: Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   27.10.24 20:30:42

Ei tarvi edes olla nähnyt koskaan hevosta.

  Re: Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   27.10.24 20:33:16

Enemmän on väliä sillä, osaako käsitellä ja hoitaa hevosia. Ratsastustaidolla ei niinkään, kunhan hallitsee hevosen kaikissa askellajeissa. Moni esimerkiksi vain maastoilee hevosillaan, ja on suunnilleen tasoa heC eikä välttämättä edes hyppää.

  Re: Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.10.24 20:51:29

Useimmat jotka kuvittelevat olevansa tasolla HeB eivät ole sitä nähneetkään - onko sinulla kisatuloksia (hyväksyttyjä) noista? Kirjainsarjat eivät ole mitään yleisiä tasomittareita vaan viittaavat kilpailemiseen.

Hevosen selässä pitää pysyä joka askellajeissa ja pystyttävä hallitsemaan se kaikissa tilanteissa. Näin esimerkiksi osallistuminen ratsastuskoulun "HeB-tunneille" ei ole oikein tae mistään. Maastoilusta olisi hyvä olla vahva kokemus.

Mutta vielä tärkeämpää on olla muuta hoitokokemusta käsittelyosaamista. Jos on paljon rahaa, voi vaikka palkata jonkun ratsastamaan vaikeuksien tullen mutta jos ei muuten osaa hoitaa ja sairastuttaa siksi hevosen, tai jos ei ollenkaan pärjää edes maasta, tilanne on tosi huono.

  Re: Miten taitava pitää olla että voi ostaa hevosen

Lähettäjä: Hankala 
Päivämäärä:   27.10.24 21:26:24

Ostin hevosen ihan kylmiltään. Olin ratsastanut lapsena alkeiskursseilla ja alkeisleireillä. Tärkeintä on, että hevonen on sinulle sopiva ja saat tukea ja apua.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.