Lähettäjä: Vinkki
Päivämäärä: 29.10.24 23:37:01
Keskusteluun palatakseni, en ole maahantuoja enkä edes omista ko. Satulaa, enkä välttämättä valitsisi sitä itselleni, koska se nyt vaan ei ole meikäläisen perstuntumalle sopiva. Siitä huolimatta, ei se nyt ole ihan huonoimmasta päästä mitä näiltä markkinoilta löytyy.
Kun täällä kovasti arvostellaan maahantuojaa, kannattaa käydä lukemassa oikeasti se satula-akatemiassa ihan kirjoittajien omalla nimellä käyty keskustelu. Antaa vähän perspektiiviä asiaan.
Kaikkia ei toki voi miellyttää, eikä kemiat kaikkien kanssa aina kohtaa, saati mikään satula ratkaise kaikkien ongelmia, mutta todella harvoin mistään satulasta voi lukea noin paljon positiivista palautetta - kun pitää seistä niiden sanojen takana ihan omalla nimellä!
Tänne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahansa ja tarpeeksi nokkiinsa ottanut asiakas kirjoittaa vaikka neljällä eri nimimerkillä.
Jokainen, joka on toiminut ammattilaisena hevosalalla, tietää myös, että jos sulla on useampi tonni kiinni tuliterässä satulassa, et sä jätä sitä tavan tampion tärvättäväksi sitä varten, että saat satulan sen 15 kokeilukerran jälkeen takaisin naarmutettuna ja likaisena. Moniko teistä tännekin kirjoittaneistä ymmärtää, että se 15 kokeilukerran jälkeen palautunut satulakin pitäisi saada myytyä ns. Uutena täydellä hinnalla?
Ja siihen päälle ihan puhdas yrittäjänäkemys: kun sulla on pieni varasto, sä et vaan voi jättää niitä satuloita viikoiksi jonkun nurkkiin, kun sillä aikaa sille satulalle voi olla jo joku toinen ostaja. Jokainen joka tekee ammatikseen myyntiä, tekee sitä saadakseen palkkaa ja se palkan suuruus määräytyy puhtaasti clousattujen kauppojen määrästä.
Osaava ratsastaja pystyy jo hetken ratsastelun jälkeen toteamaan onko satula sitä mitä etsitään vai ei. Ammattilaiset muutenkin ratsastavat kaikki hevosensa parilla kolmella satulalla. Harrastelijat kokeilevat kymmenen kertaa ja kyselevät mielipiteitä valmentajilta, tallikavereilta, tallinpitäjältä, soittavat serkulle, kummeille ja miehelle, kysyvät mielipidettä satulan sopivuudesta jostain satula-akatemiasta ja ovat lopulta niin pyörällä päästään etteivät edelleenkään tiedä onko se nyt hyvä vai ei.
Tunnen maahantuojan ja voin sanoa, että hän ei kuulu tämän palstan lukijakuntaan, ei halua pahoittaa mieltään, toki varmasti saa tiedon täällä käydyistä keskusteluista tuttaviensa kautta. Voin myös kertoa, että hän on yksi palvelualtteimmista ihmisistä, kenet tunnen - kunhan itsekin kohtelet häntä asiallisesti. Jos lähdet asittomalle linjalle tai et kykene keskustelemaan - niin metsä vastaa kuin sinne huudat.
Hän on hyvin pitkälti faktaihminen ja reklamaatiotilanteessa tutkituttaa satulan kolmannella osapuolella. Ja sitten kun se kolmannen osapuolen näkemys ei olekaan sitä mitä asiakas väittää ts. Satula ei olekaan viallinen, kuten asiakas väittää, niin näistähän tulee sitten mielenkiintoisia tilanteita.
Ylipäänsä mä olen sitä mieltä, että satuloissa on valikoimaa sitä varten, että jokainen voi ratsastaa sellaisella satulalla mikä parhaimmin sopii omalle perskankulle, hevosen selkään ja lompakolle. Jos myyjä ei miellytä, tai satula ei tunnu hyvälle, ei muuta kuin kokeilemaan jotain muuta. Turha tällaisesta on tehdä elämää suurempaa ongelmaa.
|