Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: Happera 
Päivämäärä:   25.10.24 07:43:01

Haluaisin aikuisiällä työskennellä hevosenhoitajana. Onkohan tälläisellä iällä enää mahdollista kouluttautua ja työllistyä

  Re: Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.10.24 08:15:43

jos kokemusta löytyy jo edes jonkinverran niin oppisopimuksella vaan. itse kyllästyin omaan (paremmin palkattuun) työhön ja kävin 30vuotiaana hh ja ohjaajalinjat ypäjällä oppisopimuksella. nyt palannut osittaisella työajalla vanhaan työhön ja lisäksi teen pari kertaa viikossa töitä paikallisella ratsastuskoululla :) tykkään.

  Re: Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: Happera 
Päivämäärä:   25.10.24 08:43:54

Perusasiat kyllä hevosen hoidosta onnistuu. Sillä ei vielä tosin taida päästä oppisopimukselle. Joten pitäisi varmaan mennä koulun penkille istumasn.

  Re: Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   25.10.24 09:09:13

riippuu varmaan paikastakin, minkä tasoisen opiskelijan ovat valmiita ottamaan. fbssä esim ryhmä hevosalan vapaat työpaikat/työnhakijat tjsp niin siellä monesti ollut myös näitä oppisopimus hakuja puolin ja toisin.

  Re: Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: hs 
Päivämäärä:   25.10.24 10:02:22

voisit opiskella monimuotona perustutkinnon esim muun työn ohessa, etäpäiviä oli n3pv/kk(10v sitten kun itse opiskelin), jos työnantaja suostuu. tuostakin voi tenttiä osan pois, itse kävin tekemässä vain näytöt mm aamutalli, juoksutus ja sileällä ratsastus.

  Re: Hevosenhoitajaksi aikuisena

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   25.10.24 10:15:33

Vankalla harrastuskokemuksella pääsee kyllä töihinkin suoraan, en vaivautuisi tekemään tutkintoa ainakaan etukäteen. Töissä voi sitten jutella itselleen oppisopimuksen ja hoitaa näytöt kuntoon jos paperit haluaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.