Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osteopen

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   22.10.24 22:38:42

Onko kellään kokemusta osteopen pistoksista? Pitääkö eläinlääkärin käydä aina laittamassa ne vai uskaltaako hevosta piikittää omatoimisesti?

Re: Osteopen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.10.24 23:46:09

Yleensä ell laittaa klinikalle ensimmäisen. Kotiin lääkkeet ja neulat. Itse pistän. Tallilla varmasti joku joka osaa, jos ei itse halua/osaa.

Päivämäärä:   23.10.24 07:32:54

Lihakseen piikittämisen kyllä oppii, on niin helppo homma. Mutta kannattaa itse tehdä vasta kun on varma olo, arka piikittäjä saa nopeasti aikaiseksi piikkikammoisen hevosen.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   23.10.24 09:21:51

Mun hevonen sai Osteopen-kuurin reilu 3 v sitten. Kävin klinikalta ostamassa lääkkeen ja neulat, ja meillä ihana tallinpitäjä pisti ekat 2 ja näytti miten se tehdään, ja ihme kyllä sain sit itse piikitettyä kans - olen siis itse piikkikammoinen. Hevonen oli helppo pistää. Meillä ei valitettavasti ollut suurempaa hyötyä kuurista, mutta moni siitä saa apua eli ehdottomasti kannattaa kokeilla jos ell suosittelee.

Lähettäjä: Henna 
Päivämäärä:   23.10.24 12:00:04

Apua meillä penkkukuuri menossa ja hevonen jännittää kovasti, näinkö mää nyt pistelen sen piikkikammoiseksi? H Olen ottanut nahkaotteen kaulasta ja rauhallisesti laittanut neulan viereen. Ensimmäiset kokeiltiin vanhan tallinpitäjän neuvoilla että muksautin kevyesti muutaman kerran nyrkillä ja neula samaan kohtaan perään vähän "heittämällä", ei ollut erityisen toimivaa sekään. Hevonen on kyllä herkkis, hätkähtää dramaattisesti klinikallakin joka kerta kun pistetään suoneen tai lihakseen.

Lähettäjä: Paula 
Päivämäärä:   23.10.24 13:23:38

Huomaathan, että Osteopen on sen 100mg/ml (koirille tarkoitettu) voimakkuus, kun Cartprophen 250mg/ml (hevoselle tarkoitettu). Annos määrässä se vain vaikuttaa, kun vaikuttavan aineen eli pentosan polysulfaten tulisi olla kerta-annoksessa hevoselle 1000mg.

Päivämäärä:   23.10.24 15:16:42

Molemmat koirien lääkkeitä. Hevoselle taisi olla adequan samalla vaikuttavalla aineella. Suomessa ei lupia joten käytetään cartropheniä hevosilla.

Lähettäjä: Pauli 
Päivämäärä:   23.10.24 15:50:45

250 mg/ml on hevosille tarkoitettu. Cartprophenia on myös 100mg/ml, joka on suunnattu koirille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.