Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ihmisiltä loppuu rahat

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   22.10.24 20:23:28

Alkakaahan hankkiutua niistä hevosista eroon ennen kuin olette ongelmissa. Liian monta tuttua epätoivoisten asioiden äärellä, koska eivät päästäneet ajoissa irti...

Re: Ihmisiltä loppuu rahat

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.10.24 20:30:32

Hevosesta eroon koska muilta loppuu rahat? Johan on.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   22.10.24 21:35:02

Jaaha. Sama raha tulee palkkapäivänä tilille, tallivuokrassa ei korotuksia / saa tehä tallivuoroja halutessaan. Asuntolaina kohta maksettu, sittenhän sitä rahaa vasta onkin :))

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   22.10.24 22:17:01

Mihin ihmeeseen sitten minun pitäisi rahani laittaa? Taloudessa 2 työssäkäyvää ihmistä, asintolainat maksettu, lapset pärjää jo omillaan…

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   23.10.24 02:28:38

Jokainen huolehtikoon vain omista rahoistaan.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   23.10.24 03:26:24

Ihan asiallinen ja aiheellinen muistutus. Ihan turhia siis nuo "kyllä mulla rahaa riittää" -kommentit. Eihän aloitus teitä edes koskenut, joilla todella on vakaa elämäntilanne. Joskus kannattaa kuitenkin ajatella muutakin kuin omaa napaa, jos haluaa osallistua keskusteluun.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   23.10.24 05:24:24

Kun katsoo Ikean, Rustan, Julan parkkipaikkaa viikonloppuna, ei näytä rahat loppuvan. Suurin osa on ostamassa asioita, joita ei ihan tarkkaan katsoen tarvitse. Halutaan vain ”piristystä” pimeään syksyyn.
Kun seuraa vaikka postin automaattia puolituntia, hakijat hakevat Zalandoa, Boozt, Shein ja Temu. Todennäköisesti täydennystä jo täyteen vaatekaappiin.

Lähettäjä: niinpä 
Päivämäärä:   23.10.24 05:33:19

Täällä aika moni tuntuu suhtautuvan aloittajan kirjoitukseen ylimielisesti. Toki onhan tuo hieman provosoiva aloitus. Mutta silti niin totta. Monella on oikeasti tiukkaa ja tiettävästi monella on vaikea tehdä päätöksiä koskien erittäin rakasta eläintä koskien.

Se on ihan täysin ymmärrettävää, mutta jossain vaiheessa se kääntyy siihen ettei enää pystytä huolehtimaan tärkeistä asioista hevoseen liittyen ja oman elämä hallinta rahallisesti on mennyttä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   23.10.24 06:51:44

Raharemontissa oli just hevosihminen. Kauheeta miten jotkut päästää taloutensa siihen jamaan. Tää oli onneks tajunnu myydä hevosen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   23.10.24 07:03:56

Näitä tapauksia valitettavan paljon, eletään aivan kädestä suuhun. Ja jos oma talli, niin palkkapäivänä ostetaan heinät ja kuivikkeet, sitten sitkutellaan. Ei mitään puskuria tai varautumista huonompiin aikoihin, kuten sairasteluihin.

Ja ymmärrän ongelman, sillä (laina)rahalla on ostettu ystävä (hevonen), sosiaalinen elämä (tallikaverit) ja joskus jopa status.. siinä joutuisi luopumaan paljon muustakin kuin hevosesta, vaikka se joskus voisi olla kaikkien edun mukaista. Onneksi oma psyyke ei tällaista kestäisi :)

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   23.10.24 07:10:25

Työttömyys on lisääntynyt ja levinnyt uusille aloille ( Yle)

Lähettäjä: P.A 
Päivämäärä:   23.10.24 07:58:16

Kun rahat loppuu niin laitan someen nyyhkypäivityksen hepsustani sekä rahankerjäyspyynnön...

Päivämäärä:   23.10.24 08:07:45

Varmaan yksi ilmiö tästä kun vaihdetaan täyshoitomaneesitallista maneesittomaan itsehoitotalliin. Mutta hyvä kun se mahdollisuus on olemassa. Monelle hevonen on se henkireikä ja mielialalääke.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   23.10.24 09:24:19

Olen aina ihmetellyt matalapalkka-alalla olevia hevosenomistajia ja sitä, miten heillä rahat riittää. Omassa ajatusmaailmassa hevosen omistaminen vaatii sitä, että bruttopalkka on yli 5000 kuussa.

Lähettäjä: moikka 
Päivämäärä:   23.10.24 09:37:04

Lähettäjä: !
Päivämäärä: 23.10.24 09:24:19

Olen aina ihmetellyt matalapalkka-alalla olevia hevosenomistajia ja sitä, miten heillä rahat riittää. Omassa ajatusmaailmassa hevosen omistaminen vaatii sitä, että bruttopalkka on yli 5000 kuussa.

No huhhuh, kovat tienestit vaatii. en ole koskaan tienannut tollasta summaa ja hevosia ollut 13 vuotta 1-4 kerralla. tällä hetkellä 2 ja käteen jää kuukaudessa noin 2000€ eläimiltä ei puutu mitään, eikä myöskään ihmisiltä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   23.10.24 10:18:21

"Ja ymmärrän ongelman, sillä (laina)rahalla on ostettu ystävä (hevonen), sosiaalinen elämä (tallikaverit) ja joskus jopa status.."

Tämähän se ois

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   23.10.24 14:50:17

Joidenkin mielestä hevosenpito on joka köyhän oikeus.
Eikös se yksi äippyli jossain "talous kuntoon" ohjelmassa syöttänyt kaikista halvimpia pakasteranskalaisia lapsilleen jotta pystyi pitämään hevosta?

Päivämäärä:   23.10.24 21:58:25

Sairasta jos lapset kärsii hevosen takia

Lähettäjä: Minttu 
Päivämäärä:   24.10.24 18:38:44

Todella monen minunkin tutun olisi syytä miettiä kannattaako sitä hevosta pitää

Lähettäjä: The Cowgirl 
Päivämäärä:   24.10.24 19:08:06

Moikka : en ymmärrä millä matikalla pidät hevoset ja ihmiset ruoassa parilla tonnilla.
Paitsi jos asut ilmaiseksi, hevoset kotona, joku toinen aikuinen rahoittaa elämistä? Lämppärithän ei hirveesti maksa, joten hankintakustannus ei ollut iso rasite?

Lähettäjä: Anna 
Päivämäärä:   24.10.24 19:54:46

Lähettäjä.

Päivämäärä23.10.24 08:07:45

Varmaan yksi ilmiö tästä kun vaihdetaan täyshoitomaneesitallista maneesittomaan itsehoitotalliin. Mutta hyvä kun se mahdollisuus on olemassa. Monelle hevonen on se henkireikä ja mielialalääke.

^Tämä! Hevosta voi pitää myös edullisemmin. Hevosharrastus on mahdollista monenlaisilla tuloilla.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   24.10.24 19:59:44

Otsikko on valheellinen. Ylemmän keskiluokan ja myös keskiluokan elintaso kohoaa rutkasti 2025-26. Rahojen riittävyys siis vain vankentuu.

Tukien varassa elävien elintaso toki putoaa.

Lähettäjä: 456 
Päivämäärä:   25.10.24 06:58:01

123 selitäppä tuo väitteesi. Oikeasti näin ei ole, palkat voivat nousta jonkun prosentin, mutta elinkustannukset jatkavat nousuaan ja tätä tuo pieni palkankorotus ei kompensoi lähellekkään. Ensi vuonna nostetaan taas alveja esim. lääkkeet, monella sotealueella nostetaan maksuja esim. Satakunta +25%, hallitus suunnittelee uusia leikkauksia. Miten näet tämän kehityksen rahojen riittävyyden vakentumisena kun pakollisten maksujen jälkeen käteen jäävä osuus pienenee?

Päivämäärä:   25.10.24 08:01:14

123 ylivelkaantuneet keskiluokan ( meillä ei ole ylempää keskiluokkaa ) maksukyky on nolla tälläisellä hetkellä. Ihmisillä on rahat loppu. Useampi rakennusalan yrittäjä lähtenyt palmujen alle velkojia karkuun koska rahat lopussa.

Päivämäärä:   25.10.24 08:36:53

! ihme ajattelutapa. Maneesittomat itsehoitotallit muualla kuin ruuhkasuomessa on paljon halvempia kuin joku rikkaiden maneesitalli kehäkolmosen sisäpuolella. Vielä kun itse hankkii heinät, kuivikkeet ja ruuat, hevonen ei ole monenkymmenentuhannen pv niin kk-maksut on huomattavasti pienemmät. Lv:t on paljon halvempia ja jos ei tähtää kisoihin niin ne on oikein kivoja monipuolisia harrasteheppoja. Vielä jos käy 2-3x vko vuokraaja niin siitä saa vähän heinärahaa. Monella tallilla on myös tallivuorot joita tekemällä saa alennusta tallivuokraan.

Päivämäärä:   25.10.24 09:09:20

Lähettäjämama

Päivämäärä23.10.24 05:24:24

"Kun katsoo Ikean, Rustan, Julan parkkipaikkaa viikonloppuna, ei näytä rahat loppuvan. Suurin osa on ostamassa asioita, joita ei ihan tarkkaan katsoen tarvitse. Halutaan vain ”piristystä” pimeään syksyyn.
Kun seuraa vaikka postin automaattia puolituntia, hakijat hakevat Zalandoa, Boozt, Shein ja Temu. Todennäköisesti täydennystä jo täyteen vaatekaappiin."

Niin, kaupungissa pyyhkii aina vaan hyvin. Maaseutu on jo kupattu kuiviin ja ihmiset vararikon partaalla.

Lähettäjä: Hullu 
Päivämäärä:   25.10.24 09:15:01

En tiedä vielä mistä revin rahat ees talven sähkölaskuihin, .utta hevosiani en myy, sitten loppuu syyt elää.

Lähettäjä: Espoolainen 
Päivämäärä:   25.10.24 14:18:57

Verotus keventyy. Kerrankin palkasta jää enemmän käteen!

Espoossa ja Helsingissä ihmisillä on varaa kuluttaa.

Lähettäjä: Huihai 
Päivämäärä:   25.10.24 15:03:19

2000€ netolla pitää helposti kotona 3 hevosta kun on velaton tilus ja talo lämpiääkin talvella pääasiassa itsetehdyillä puilla. Kellarit ja kaapit täynnä oman maan herkkuja ja metsän satoa ja edullista heinää naapurin isännältä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   25.10.24 18:19:48

Alan kasvattamaan osan ruuasta itse. Luonnostakin pitää rueta keräämään enemmän.. Onneksi asutaan maalla.

Lähettäjä: Hupu 
Päivämäärä:   25.10.24 21:06:20

Olisi mukavaa jos kaikki summia kirjoittelevat kertoisivat vähän että missä päin asuvat. (Itse suunnittelen pitkällä tähtäimellä hevosharrastuksen perässä muuttamista)

Lähettäjä: Miisa 
Päivämäärä:   25.10.24 22:28:24

Itsellä nettopalkka 2100e, asun Vantaalla ihan tilavasti mieheni kanssa. Vuokrahevonen 2 kertaa viikossa ja ratsastustunti ratskoulussa kerran viikossa. Kesäisin leiri. Maksan harrastukseni itse. Ei lapsia.

En koe olevani köyhä, ja toisinaan ostan irtotunteja ja kursseja eri ratsastuskouluilta.

Päivämäärä:   26.10.24 19:11:14

Ei ostovoima nouse mitenkään merkittävästi ensi vuonna. Vie ainakin vuosikymmenen päästä inflaatiota edeltäneelle tasolle. Luvassa ei ole mitään jättipalkankorotuksia, eikä sen puoleen monelle edes töitä lyhyellä viiveellä.

Lähettäjä: Poppis 
Päivämäärä:   26.10.24 22:37:58

Mieluummin vaikka harvennan kosmetologikäyntejäni, luovun wolttaamisesta ja ostan vähemmän uusia vaatteita kaappeihini kuin vähennän hevostelua. Ratsastus on aivan parasta, henkireikä kiireisessä arjessani.

Päivämäärä:   26.10.24 22:42:13

Lähettäjä.

Päivämäärä25.10.24 08:01:14

123 ylivelkaantuneet keskiluokan ( meillä ei ole ylempää keskiluokkaa ) maksukyky on nolla tälläisellä hetkellä. Ihmisillä on rahat loppu. Useampi rakennusalan yrittäjä lähtenyt palmujen alle velkojia karkuun koska rahat lopussa.

^Pk-seudulla palvelualoilla on pulaa ammattilaisista. Talous kasvaa ja me keskiluokkaiset saamme vihdoinkin runsaat kevennykset tuloverotukseen. Kiitos kokoomus! Nyt on keskiluokan vuoro saada parempaa ostovoimaa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   26.10.24 23:06:12

LähettäjäN

Päivämäärä22.10.24 20:23:28

Alkakaahan hankkiutua niistä hevosista eroon ennen kuin olette ongelmissa. Liian monta tuttua epätoivoisten asioiden äärellä, koska eivät päästäneet ajoissa irti..."

XD Miksi luopuisin hevosestani jos jollakulla muulla on rahat loppu? Mulla on ihan hyvä palkka ja säästöjä. Nautin elämästäni - ja siihen kuuluu hevostelu.

Päivämäärä:   26.10.24 23:34:15

Mä oon miettin et miten ihmisillä on varaa tatuointeihin , ripsiin, kynsiin, rafloissa käynteihin, botoksiin, risteilyihin, muihin lomiin ja aina uusia vaatteita, voltataan ruokaa, haetaa mättöö itsekin, istutaa kahviloissa…..laskekaa. Ja hevonen on vielä edullinen normaalisti elävälle.

Lähettäjä: Tipu 
Päivämäärä:   27.10.24 01:08:43

Köyhiä ja rikkaita voisi verottaa vielä enemmän!

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   27.10.24 14:52:39

.

Päivämäärä26.10.24 23:34:15

Mä oon miettin et miten ihmisillä on varaa tatuointeihin , ripsiin, kynsiin, rafloissa käynteihin, botoksiin, risteilyihin, muihin lomiin ja aina uusia vaatteita, voltataan ruokaa, haetaa mättöö itsekin, istutaa kahviloissa…..laskekaa. Ja hevonen on vielä edullinen normaalisti elävälle.

^Tämä! Kävin viikonloppuna Sellossa ja voi sitä ihmisten määrää! Suomalaisten verkkokauppojenkin kulutus on taas kääntynyt nousuun, eli kulutus se vain kasvaa...

Lähettäjä: ,. 
Päivämäärä:   27.10.24 16:21:55

Ihmiset velkaantuu lisää, sitä nuo täydet ostoskeskukset kertovat, visaa vingutetaan ja ollaan korvia myöten veloissa. Surullusta...
Viime viikolla juuri kerrottiin uutisissa että akateemisesti koulutettuja on jo työttömänä yhtä paljon kuin huippuvuonna -16. Näiden työllisyys lähtee nousuun selkeästi tavan duunareita myöhemmin ja heilläkin työttömien määrä jatkaa lusääntymistä.
Leikkauksia tulee lisää samiin verojen korotuksia, mitkään pienet palkankorotukset eivät näihin riitä.
Mutta jos joku haluaa nähdä tämän talouden kasvuna niin omaa tyhmyyttähän se vain on...

Päivämäärä:   27.10.24 18:03:07

No mistä sen tietää, että kerran Sellossa nähdyt ihmiset ostavat koko ajan uutta? Itse käyn harvakseltaan kaupoilla ja nyt yhden kerran kun menin, ostin kerralla paljon sellaista mitä tarvii ja mikä oli alessa. Kynsihoidossa kävisin kerran vuodessa. Ruokaa teen itse, joskus ulkona syömistä, mutta ei edes viikottain.

Lähettäjä: Heppailija 
Päivämäärä:   27.10.24 23:00:28

Verotus kevenee meillä hyvätuloisilla tämän hallituskauden aikana. Tuloverot kevenevät melkoisesti kun verotuksen painopistettä siirretään kulutusveroihin.

Hevostelu hyötyy oikeistohallituksesta, sillä ratsastajat ovat paljolti hyvätuloisia. Sossun asiakkailla ei ratsastukseen ole edes varaa.

Lähettäjä: Keskituloinen 
Päivämäärä:   27.10.24 23:39:03

Hevonen maneesitallilla savossa: 600e/kk +ell/valmennus/varuste jne kulut

Saa siinä vähän woltata ja temuttaa ennen kuin voi sen sijaan ostaa hevosen.

Lähettäjä: Ponittaja 
Päivämäärä:   28.10.24 07:00:11

Heppailija sinne sossun luukun ja hyvätulousten väliin mahtuu paljon ratsastajia... ja jos ratsastus olisi vain hyvätuloisten laji olisi esim. ratsastuskouluja jäljellä enää murto-osa verrattuna koronavuosiin. Lajista on tehty väkisin kaikkien laji ja se näkyy nyt kun harrastuksiin jää pakollisten elinkustannusten jälkeen vähemmän rahaa.
Itse olen joutunut jo luopumaan toisesta hevosesta ja toisenkin ylläpitoon menee tällä hetkellä liikaa...

Lähettäjä: Aada 
Päivämäärä:   28.10.24 12:29:49

Omassa laajassa tuttavapiirissäni keneltäkään eivät ole rahat loppu, me keskiluokkaiset saamme sitä paitsi nyt historiallisia kevennyksiä tuloverotukseemme kuten täälläkin on jo todettu. Sitä paitsi harrastukset ovat niitä asioita joista viimeiseksi tingitään. Hevoset tuovat niin paljon iloa elämään. <3

Päivämäärä:   28.10.24 13:33:38

Taitaa tuo sinun keskiluokkainen tuttavapiiri asua jossain muualla kuin maaseudulla? Täältä maalta on kyllä viety tuhkatkin pesästä.

Lähettäjä: Puttis 
Päivämäärä:   28.10.24 13:37:48

Eniten mua ihmetyttää nämä lemmikkihevosten pitäjät jotka ei edes käy tallilla kuin 1-3 kertaa viikossa ja silti on 1-2 omaa hevosta. Ymmärrän jos olisivat varsoja tai tosi vanhoja mutta hevsoet parhaassa käyttöiässä seisovat "turhanpantteina"

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   28.10.24 14:13:29

Kävisin itse tallilla enemmän muttei ole mahdollista ajaa enempää kuin 1-3krt viikossa hevosen luokse. Joskus otan toisen persaukisen tallilta kyytiin jakamaan bensakuluja. Siksi olen valinnut tallin jossa iso tarha.

Päivämäärä:   28.10.24 14:15:24

Mitä ihmeen historiallisia veronkevennyksiä muka on luvassa? Normaaleilta keskituloisilla on kyllä ostovoima romahtanut viime vuosina historiallisen paljon eikä tule kuroutumaan kiinni ainakaan seuraavaan kymmeneen vuoteen. Näin ihan tilastollisesti. Voi olla että joku yksilö ei tätä varsinaisesti omassa taloudessaan ole huomannut, jos esimerkiksi on saanut reilut palkankorotukset tai vaikka juuri valmistunut ja aloittanut työnteon. Silloinhan se tietenkin tuntuu että hyvin menee.

Lähettäjä: pilikku 
Päivämäärä:   28.10.24 14:32:20

Viitisen vuotta sitten, mulla oli 1,5 hevosta. Nyt vain yksi, ja silti tiukempaa taloudellisesti. Kyllähän tässä aika äärirajoilla mennään.

Olen jo aikoja sitten karsinut kampaajakäynnit pois, kosmetologilla en ole koskaan käynytkään. Muuta harrastukseni ovat ilmaisia (liikunta) ja vaatteita en osta uutena juuri lainkaan. Hepallekkaan en tarvitse uutta kamaa. Hevosen terveydestä kuitenkin huolehdin, hommataan ell. ja varusteet ja kengittäjä on asianmukaiset. Jos tää eläminen vielä tästä kallistuu, on hommattava toinen työ, tai luovuttava hevosesta:(

Lähettäjä: Espoo 
Päivämäärä:   28.10.24 17:22:15

Te, jotka sanotte olevanne niitä keskiluokkaisia, joille kohdistuu niitä ihania verohelpotuksia niin minkälaista palkkaa nautitte? Itse luulin olevani keskiluokkainen, mutta en ole vielä kohdannut verohelpotuksia.

Päivämäärä:   28.10.24 19:09:43

Noi veronkevennykset on persujen ja kokoomuksen propagandaa. Jos johonkin (suurituloiseen) päähän tulee 1% kevennys, se leikataan moninkertaisesti muualta kiristyvinä veroina ja nousevina maksuina. Mä en keskiluokkaisena ole huomannut kuin köyhtymistä. Saati miten pienituloisilla on...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.