Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastuskielto

Lähettäjä: au 
Päivämäärä:   22.10.24 13:14:13

Rapiat puoli vuotta ratsastuskieltoa ja useampi oma hevonen; mitä tekisit? Hepoille kevyempi jakso ja pelkkää ohjasajoa/juoksutusta/muuta maasta tehtävää liikuntaa vai vuokraajien/ylläpitäjien etsiminen?

Re: Ratsastuskielto

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.10.24 13:17:05

Jos ei ole rahasta kiinni, etsisin itse hevosille liikuttajat/vuokraajat/vuokraajia ja ohjasajaisin 1-2 päivää viikossa. En haluaisi antaa omiani ylläpitoon tai vastuuta/päätösvaltaa pois missään tilanteessa ja ohjasajamalla näkisin itse säännöllisesti, miten hevonen liikkuu ja toimii.

Lähettäjä: wonka 
Päivämäärä:   22.10.24 13:19:54

Millaisia hevosia? Esim kisahevosten/ treenihevosten kohdalla on helppo löytää hyvät diilit ja hevosille hyvät ratsastajat, jolloin lepotaukoa ei tarvitsee pitää kuin vain sinun. Alueen valmentajat esim tietää taatusti nimiä.

Lähettäjä: 90 
Päivämäärä:   22.10.24 13:36:41

Olin aikoinani samassa tilanteessa. Hevoset loimaili 6 kk ja olivat oikein tyytyväisiä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.10.24 13:40:52

Välillähän on tarjolla jopa ammattilaisten kanssa winwin diilejä, toki siihen pitää olla jo hyväkin hevonen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.10.24 13:46:15

Riippuu täysin tilanteesta. Jos on puskapolleja niin anna olla ja puuhastele sen minkä jaksat. Jos haluat, että ovat kisakunnossa tauon jälkeen niin sitten pitää löytää liikuttajat.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   22.10.24 14:48:04

Minkälainen lauma, kestääkö päät lomailua? Onko luotettavia liikuttajia? Ottaidin pari hyvää tyyppiä rahalla liikuttamaan. Ylläpitoon jos enemmän liikutusta vaativia jos on hyvä paikka tiedossa.

Lähettäjä: Hup 
Päivämäärä:   22.10.24 20:39:51

Sama täällä:

Lähettäjä90

Päivämäärä22.10.24 13:36:41

Olin aikoinani samassa tilanteessa. Hevoset loimaili 6 kk ja olivat oikein tyytyväisiä.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   22.10.24 20:46:19

Miksi sait ratsastuskieltoa? Onko mahdollista, että ratsastaisit itse hevosesi esim. kerran viikossa jokaisen, ohjasajaisit pari päivää ja joku ystävä avuksi liikuttamaan/ ylläpitoon? Ratsastuskieltoja kun jaellaan aivan mitättömistä syistä. Minäkin olen ratsastanut, vaikka lääkäri kielsi. On ollut murtuma nilkassa (pystyi ratsastamaan ilman jalustimia), olkapää sijoiltaan (käyntiä yhdellä kädellä) ja ranne murtunut (taaskin käyntiä yhdellä kädellä).

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   22.10.24 21:07:36

Kyllä hevosen saa kipiäksi, jos se ei 6 kk liiku... Ähkyt ja muut tervetuloa

Lähettäjä: oi jösses 
Päivämäärä:   22.10.24 22:15:59

Hoihhoijaa, varmasti saa jos on 10x10 hiekkatarhassa. Pihatossa, (laitumella, kausi toki jo ohi), kaverin kanssa yhteistarhauksessa, iso tarha, joku vähän juoksuttaa silloin tällöin tms, hyvin pärjää.

Lähettäjä: Ö 
Päivämäärä:   22.10.24 23:10:14

Lihakset häviää nopeasti jos ei käytetä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.