Lähettäjä: Vuokris
Päivämäärä: 21.10.24 08:29:18
Onko aika luovuttaa?
Taustaa, olen vuokrannut pv-tammaa puolisen vuotta kolme kertaa viikossa. Valmentajan silmien alla ratsastan kahdesti viikossa. Ikävä kyllä ratsastus tuntuu sujuvan kerta kerralta huonommin, hevonen juoksee alta ja on todella jäykkä. Valmentajan neuvojen avulla saan hevosen hieman taipumaan, ja ehkä muutaman hyvän askeleen, siinä se. Tamma tuntuu välttelevän pohjeapuja, pohkeen siirtäminen aiheuttaa tyypillisesti spurttireaktion.
Olen aiemmin ratsastanut diesel-mallisia hevosia, ja viime aikoina on tullut mieleen, että sopiikohan tämän tyyppinen hevonen minulle ylipäätään. Tilannetta ei helpota se, että hevosella on kaksi muuta vuokraajaa, jotka käyvät lähinnä keventelemässä. Omistaja ei nykyisin tällä hevosella ratsasta, hänellä on pari muutakin hevosta. Hevosen satula vaihdettiin pari kuukautta sitten, mutta sillä ei mielestäni ollut juurikaan vaikutusta, enkä tiedä vaikka omistaja olisi halunnut aiemman satulan niille hevosille, joilla hän itse ratsastaa.
Oma ajatus vuokraamisesta oli, että voisi osallistua tallin kilpailuihin ym. Nykytasolla ei ole toivoakaan, ja ilo harrastamisesta alkaa muuttua turhautumiseen.
|