Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: samona 
Päivämäärä:   21.10.24 06:12:16

Aina niissä on jotain sanottavaa, ja nykyään on vaikea löytää luotettavaa käytetyn satulan myyjää. Onko viisainta vain ostaa uusi?

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: Gp 
Päivämäärä:   21.10.24 06:42:29

Onhan siinä riskinsä, ja hyvin vaikea todentaa mitään jälkikäteen jos ostaa yksityiseltä.
Vasta täällä oli keskustelu aiheesta, joku laittoi kaupan ehdoksi runkotarkastuksen ja toinen sanoi että hänen satuloitaan ei ainakaan tarkasteta ennen eikä jälkeen.

Myös välittäjät myy käytettyjä satuloita, ei ole pakko ostaa uutta.

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.10.24 06:58:32

On todellakin järkeä. Paljon hyviä satuloita ostanut käytettynä

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   21.10.24 07:19:53

Koskaan en ole ostanut pakasta vedettyä uutta satulaa, kaikki aina käytettynä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmaa.

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.10.24 07:32:22

No mulla on ainakin rajallinen budjetti satulan hankintaan ja ihan todella mieluummin ostan käytetyn runkotarkastetun laatusatulan kuin uuden jonkun halpiksen.

T. Vähän käytettynä ostettu prestige ollut meillä kohta 4v käytössä ja edelleen priimakunnossa

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: Tia 
Päivämäärä:   21.10.24 07:38:02

Yhden olen ostanut uutena , kaikki muut käytettynä.

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 07:38:41

Itsekin kuulun siihen ylimpään 10% tuloluokkaan heittämällä joten en ole edes kovin pienituloinen. Silti en ikinä ole uutta satulaa ostanut kuin kerran hööksin alesta -75% alella

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   21.10.24 07:44:01

Yksi mun suurimpia virheitä oli ostaa uutena neljän tonnin satula, joka ei sopinut hevoselle, vaikka ammattilainen sen mulle myi. Hevisella oli toki hankala selkä ja lavat mutta silti. En saanut myytyä satulaa edes alle puoleen hintaan.

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   21.10.24 07:51:30

No on todellakin järkeä. Olisi aikamoista tuhlausta jos kaikki satulat olisi kertakäyttöisiä. Satula hoidettuna ja huollettuna kestää vuosikymmeniä. Hevoset vaihtuu ja lihaksisto muuttuu. Käytetyn satulan ostaminen on sekä rahallisesti että ekologisesti järkevää. Ei satulan ikä/uutuus ole tae sen sopivuudesta.

  Re: Onko järkeä ostaa käytetty satula?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.10.24 08:14:14

Kyllä mä mielummin ostan hyväkuntoisen käytetyn satulan kuin uuden. Ei käy sääliksi niitä jotka yrittää sitä lähes uutta satulaa myydä yli 3000e hintaan kun tuskin kukaan ostaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.