Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Jenn 
Päivämäärä:   20.10.24 08:12:07

Minulla on pienehkö talli jossa kuitenkin hyvät harrastuspuitteet, ja tänne olisi tulossa kaksi vierasta hevosta treenijaksolle marraskuun ajaksi, mahdollisesti talven yli. He ilmoittavat minulle lähtöpaikkojensa pitopaikkatunnukset.

Voinko varmistaa lähtöpaikat järjestelmästä jotenkin? Entä näenkö jostain hevosen muuttohistorian? En ainakaan osannut katsoa järjestelmästä.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   20.10.24 08:29:32

Et, miksi sinun pitäisikään pystyä se varmistamaan, ts. miten kuuluu sinulle?

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   20.10.24 08:30:17

Et ja et. Tallinpitäjähän voi pitää pitopaikkakirjanpidon ihan paperisenakin eli edes viranomaiset eivät näe muuttohistoriaa mistään tietokannasta.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Jenn 
Päivämäärä:   20.10.24 08:34:03

Kiitos vastauksista! Ei se minua kiinnostakaan ja hyvä jos minun ei tarvitse varmistaa asiaa. Luin vaan noita tiukasti kirjoitettuja Ruokaviraston ohjeita, ja pelästyin että onko hevosen muuttoketjun todentaminen jotenkin minun vastuullani.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   20.10.24 08:35:45

Ei sinun tarvi varmistaa mitään, riittää kun saat sen lähtöpaikan tunnuksen.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Jenn 
Päivämäärä:   20.10.24 08:42:45

Jees kiitos :))

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   20.10.24 08:50:09

En ymmärrä miksei isolla osalla ole vieläkään nää hommat kunnossa... mulle tuli hevonen eräältä isommalta tallilta. Hirvee hässäkkä ku lähtötallilla ei pitopaikkatunnusta. Mikä siinä niin vaikeaa?

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   20.10.24 10:04:35

Pirjo, niin, ja eikös isommalla tallillahan sen pitopaikkatunnuksen olisi pitänyt olla olemassa jo "aina"?

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 10:10:19

Tarvitseeko tallinpitäjä poismuuttavan hevosen seuraavan paikan tiedot EU-tukihakemuksiin? Näin on eräs tallinpitäjä väittänyt, luulen että sillä verukkeella uteli mihin asiakas on lähdössä.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   20.10.24 10:15:10

Ei vaan se saa siirrettyä hevosen lähteväksi itseltään! Nämä asiat ei ole vaikeita tai mahdottomia

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.10.24 10:15:50

Minunkin piti kertoa tallinpitäjälle tulevan paikan pitopaikkatunnus. Tuntui, että oli vaan tosiaan utelias, vai oliko hänellä oikeasti velvollisuus tämä tieto saada?

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 10:18:50

On se tosiaan ihan oikea velvollisuus. Myöskään tp ei pelkästä tunnuksesta mistään näe mikä paikka on kysymyksessä ellei asiakas sitä itse kerro.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.10.24 10:19:48

"Ei vaan se saa siirrettyä hevosen lähteväksi itseltään!"

Ei niitä nyt sentään mihinkään siirretä, siihen omaan kirjanpitoon vain tarvitaan lähtöpäivä ja uusi pitopaikkatunnus minne hevonen menee mutta ei niitä minnekään ilmoiteta vaan pyydettäessä esitetään viranomaisille.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 10:22:23

Mun piti kertoa talli, ei tunnusta. Eli kyllä se uteliaisuuden piikkiin meni. Harmi että luotettuna pidetty tallinpitäjä utelee tuollaisella verukkeella toisten menemisiä. Mistäpä se olisi tunnuksen saanut pelkällä tallin nimellä.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   20.10.24 10:30:57

Voi tsiisus. Ei se mitään uteliaisuutta ole vaan omatalliin kirjataan saapuvat ja lähtevät. Kyllä se pitopaikkatunnus tarvitaan. Selvitelkää nyt vähän asioita ennenku puhutte täällä pelkkää potaskaa.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   20.10.24 10:32:07

Ja kyllä. Hippoksesta näkee missä se sun hevonen on!

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   20.10.24 10:33:13

Pirjo:

Pitopaikkatunnus tarvitaan jotta pidetään kirjaa mitä hevosia tallissa on, mistä on tullut ja minne lähtenyt, mutta Omatallia ei mihinkään tarvita.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.10.24 10:33:23

Ai pitopaikkarekisteristä menee tieto Hippokseen?

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Heppa 
Päivämäärä:   20.10.24 10:36:23

^ Ainakin omalla hevosellani näkyy OmaTallissa pitopaikkatunnus JA tallin nimi. En ole tallinpitäjä, en tiedä onko pitopaikkatunnusta haettaessa pitänyt ilmoittaa tallin nimi vai onko se ollut vapaaehtoista. Kyseessä pieni kotitalli, joten tallin nimenä näkyy ”Virtasen talli”.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   20.10.24 10:38:20

Jos haluaa, saa pitopaikkatiedon lisättyä Hippoksen OmaTalliin. En ole lisännyt, enkä lisää.

Pitopaikan saa nimettyä niin ikään OmaTallissa.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   20.10.24 10:38:59

Itse kirjoitan vain joyain tulo ja lähtö ruutuu. Esim Pekan talli tai Maijan talli. Järjestelmä hyväksyy noinkin. Lyhyempiä jaksoija, laidun ym ei kirjata.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   20.10.24 10:46:46

Ei tarvitse omatalliin laittaa,se ruutupaperikirjanpito riittää kyllä.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Gugu 
Päivämäärä:   20.10.24 10:50:38

En ymmärrä miksi monet kokevat tunnukset niin hankalaksi, Ihan jo kisapaikoilla majoittumiseen (esim pitkä kisaviikonloppu) tarvitsee ilmoittaa pitopaikkatunnus, joten yleensä ne on yhtään isommilla talleilla kunnossa. Monissa paikoissa lukee esim vaikka ilmoitustaululla tms, josta se on helppo tarkistaa.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: Pirjo 
Päivämäärä:   20.10.24 11:23:30

No veikkaan että kukaan tallinpitäjä ei ota sua majoittumaan esim viikonlopuksi hevosen kanssa ruutupaperileikkien, itse en ainakaan ota. Kun helppoa tehdä omatallissa. Sieltä myös näppärästi näkee kuka ollut missäkin jos esim pääntauti leviää.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.10.24 11:27:48

Meillä käytetään vaan ruutupaperia. Nykyään ei mitään ylimääräistä kannata tallentaa mihinkään järjestelmään.

  Re: Pitopaikkatunnukset, näkeekö tp jostain

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.10.24 11:30:05

Kyllä se on tallinpitäjän vastuulla pitää huoli pitopaikkarekisteristä siltä osin että mitä hevosia siellä sun tallissas asuu.
Ja itse tallinpitäjänä en ole kiinnostunut mistä hevonen tulee tai mihin se menee, mulle riittää vain hevosen nimi jolla haen sen rekisteristä talliin saapuessa ja laitan sen saapuneeksi.
En tarvi siihen mitään lähtöpaikkaa mistä on tullut.
Enkä myöskään hevosen lähtiessä tarvi tietoa mihin menee, poistan sen vain omasta rekisteristäni ja sillä hyvä.
Seuraava ottaja ottaa sitten omaan rekisteriinsä jos ottaa, se ei ole mun tehtävä!
Toki jos tiedän mihin menee niin siirrän sen suoraan sinne, mutta ei se välttämätöntä ole.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.