Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lentäminen ratsastuskamojen kanssa

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   19.10.24 12:14:49

Hei

Onko joku lentänyt kypärä ja saappaat käsimatkatavaroissa? Saapakassini on juuri ja juuri Finnairin sallimissa rajoissa ja pohdin saisinko sen Käsimatkatavaroihin, vai miten tämän kanssa kannattaisi toimia..

Re: Lentäminen ratsastuskamojen kanssa

Lähettäjä: RT 
Päivämäärä:   19.10.24 12:25:38

Olen lentänyt ratsastusleirille Ruotsiin. Kengät + chapsit olivat ruumassa, kypärä käsimatkatavaroissa, ettei mene rikki.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   19.10.24 12:28:51

Mä oon lentänyt saappaat jalassa, tennarit sit kassiin 

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   19.10.24 12:45:27

No jos urputusta portilla niin kypärä vaan päähän. Eurooppaan lentäessä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa mutta koskaan ei voi olla varma.

Lähettäjä: sos 
Päivämäärä:   19.10.24 13:41:49

Olen lentänyt useasti, saappaat ja kypärä repussa käsimatkatavarana. Ei mitään ongelmaa koskaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.10.24 13:43:45

Monen olen nähnyt lentävän saappaat jalassa ja kypärä päässä

Lähettäjä: ## 
Päivämäärä:   19.10.24 16:08:44

Onnistuu, mutta kannuksia eivät meinanneet millään päästää käsimatkatavaroihin. Eli ne kannattaa jättää kotiin tai laittaa ruumaan.

Lähettäjä: Nm 
Päivämäärä:   19.10.24 19:59:39

Aina oon lentänyt ridakypärä päässä ja saappaat jalassa. Ei mitään ihmeellistä.

Lähettäjä: Wee 
Päivämäärä:   20.10.24 12:10:15

Eikai kukaan tosissaan istu lentokoneessa ratsastuskypärä päässä xD kai tuo nyt on vitsi.

Saappaat saatan vielä ymmärtää mutta että kypärä.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   20.10.24 12:42:44

Oon lentänyt monesti kypärä käsimatkatavaroissa, eikä oo koskaan ollut mitään ongelmia :) Saappaat oon laittanu ruumaan.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   20.10.24 14:59:06

Tovi sitten lensin saappaat jalassa ja kypärä, housut yms. vaatteet käsimatkatavaroissa. Ainoastaan turvaliivin laitoin ruumaan. Tosin olisi minulla ollut paukkuliivikin, jonka olisin saanut erikoisluvalla käsimatkatavaroihin, mutta en jaksanut säätää. Saappaani ovat sellaiset, että ei niitä välttämättä edes erota ridasaappaiksi.

Lähettäjä: hoks 
Päivämäärä:   21.10.24 07:07:16

Finnairille ottaa paukkuliivin lennolle, mutta pitää ilmoittaa etukäteen. Jos mukana on paukkuliivi, niin he merkitsevät tiedon varaukselle. Ja liivissä saa olla enintään 2+2 patruunaa ja mukaan saa ottaa 2 patruunaa. Voi pakata joko ruumaan tai käsimatkatavaroihin ja patruuna pitää irrottaa liivistä.

Lähettäjä: ok 
Päivämäärä:   21.10.24 08:26:22

Ihanko oikeasti jotku lentää ridakamat puettuna ja kypärä päässä...?
Ei hemmetti...;DDDDDDD

Kyllä mä menisin kysymään tällaiselta että onko sillä kaikki hyvin.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   21.10.24 09:06:18

^^ tiedän ihmisiä jotka on laittaneet ratsastuskamoja lennolla päälle painorajojen vuoksi. Päälle laitettujen varusteiden painoa ei ole rajattu, mutta käsimatkatavaroiden on.

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   21.10.24 09:13:26

Ei hitto mikä mielikuva joku istumassa lentokoneessa kypärä päässä XDD

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   21.10.24 13:22:56

Siinä on mukava vierustoverin haistella hevosen hajua. :D

Lähettäjä: helium 
Päivämäärä:   21.10.24 13:47:08

Haha, tiedän ihmisiä jotka ovat lentäneet vain käsimatkatavaroilla ridakamat päällä. Koomista siinä oli että siitä ratsastus-osuudesta lomaa on maksettu toista tonnia, mutta lennolla ei voida maksaa muutamaa kymppiä siitä että kamat saa ruumaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   21.10.24 13:50:47

Me ollaan lennetty monesti Finnairilla paukkuliivon kanssa , ei olla etukäteen ilmoitettu ja paukku ollut aina kiinni liivissä.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   21.10.24 13:54:28

Sama ... kanssa, paukkuliivi ruumassa eikä patruuna irrottettu, enkä ole edes kuullut että täytyisi etukäteen ilmoittaa sillä paukkupatruunan kaasu ei ole palavaa.

Lähettäjä: Mette 
Päivämäärä:   21.10.24 14:23:58

G. Morris lensi aina kypärä päässä ja ridakamat päällä, istui autossakin kypärä päässä. Ja joi Coca-Colaa, lompakko ridahousujen takataskussa aina, ratsastaessakin.

Päivämäärä:   21.10.24 17:13:45

G Morris on kyllä ollut varsinainen persoona

Lähettäjä: flying tiger 
Päivämäärä:   21.10.24 17:21:24

Ratsastussaappaat jalassa täälläkin on lennetty koeratsastusreissuille, kypärä käsimatkatavarana. Ties mitä erikoisimman pukeutuneita matkustajia on koneissa ja kentillä sen verran paljon, että ei kukaan jaksa edes varmaan ihmetellä, ei ole se erikoisin vastaan tuleva näky taatusti joukossa :D

Lähettäjä: Kiva 
Päivämäärä:   22.10.24 07:49:06

Saappaat jalkaan.
Kypärä päähän turvatarkastuksessa. Sitten otan pois.
Kypärä sitten penkin alle lentokoneessa.
EI sitä päässä piä pitää.

Lähettäjä: hoks 
Päivämäärä:   23.10.24 07:38:59

Pienimmän riesan tie on noudattaa lentoyhtiön ohjeita, jos aikoo viedä paukkuliivin lennolle. Näin varmistuu, että matkatavarat tulevat perille ja pääsee koneeseen käsitavaroilla ilman ongelmia. Lentoyhtiöitä velvoittaa ICAO ohjeet:

Lakimääräykset CO₂-patruunoiden kuljettamisesta kaupallisissa lentokoneissa

Periaatteessa CO₂-patruunoiden kuljetusta koskevat vaatimukset säädetään Euroopan asetuksessa (EU) 965/2012 yhdessä ICAO:n (Kansainvälinen siviili-ilmailujärjestö) teknisten ohjeiden kanssa vaarallisten aineiden turvallisesta lentokuljetuksesta (ICAO T.I.). ICAO T.I. julkaisee ICAO, joka on YK:n alajärjestö. Niissä asetetaan matkustajien tai miehistön jäsenten kuljettamien vaarallisten aineiden enimmäismäärät, joita lentoyhtiöiden tulee noudattaa maailmanlaajuisesti.

Pelastusliivien määräykset ja enimmäismäärät on annettu ICAO T.I. 2023-2024 taulukossa 8-1, artikla 18. "Pieniä patruunoita, jotka on asennettu itse täyttyvään henkilökohtaiseen turvalaitteeseen, kuten pelastusliiviin," koskevat seuraavat säännöt:

Matkustaja voi ottaa mukaan kaksi (2) täytettävää pelastusliiviä

ruumaan tai käsimatkatavaroihin.

Lentoyhtiön hyväksyntä vaaditaan.

Rajoitukset:

enintään kaksi (2) henkilökohtaista turvalaitetta per henkilö;

turvalaite on pakattava siten, ettei se voi laukaista vahingossa;

on tarkoitettu täyttötarkoituksiin;

laitteeseen on asennettu enintään kaksi patruunaa; ja

enintään kaksi varaosapatruunaa.

Päivämäärä:   23.10.24 08:10:25

Miksi niitä paukkuliivejä ei voi jättää kotiin ja lainata/vuokrata sitten turvaliivi paikanpäällä. Ei, koska minä ja mun napa.

Lähettäjä: Ee 
Päivämäärä:   23.10.24 08:51:30

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 23.10.24 08:10:25

Miksi niitä paukkuliivejä ei voi jättää kotiin ja lainata/vuokrata sitten turvaliivi paikanpäällä. Ei, koska minä ja mun napa.

^^ Miksi pitäisi, jos niiden kanssa lentäminen on sallittua?

Päivämäärä:   23.10.24 10:01:54

"Lähettäjä*

Päivämäärä21.10.24 13:22:56

Siinä on mukava vierustoverin haistella hevosen hajua. :D"

Varusteet voi, ja pitääkin pestä ja desinfioida kun ollaan menossa eri tallille.

Ja onpa "kiva" allergisena julkisissa ja työpaikalla haistella sitä koiran löyhkää. Yhden kollegan kanssa meidän täytyy istua aivan eri puolilla toimistoa ja kommunikoida viestein kun saan hänestä niin kamalat allergiaoireet :D Ei haittaa jos tulee käytävällä vastaan tai kahvitellaan yhdessä, mutta pidempään en voi samassa tilassa olla. Ei ole kenenkään muun kanssa ollut samaa ongelmaa eikä hänellä ole kuin yksi koira.

Lähettäjä: MiiMai 
Päivämäärä:   23.10.24 21:23:55

"Koomista siinä oli että siitä ratsastus-osuudesta lomaa on maksettu toista tonnia, mutta lennolla ei voida maksaa muutamaa kymppiä siitä että kamat saa ruumaan."

Kun ekan kerran menin ulkomaille ratsastamaan ruumalaukku jäi kiertämään Helsinki-Vantaalle. Ratsastin jalassa juoksutrikoot väärinpäin käännettynä ja päässä tallista kaivetulla lainakypärällä, jonka historiasta ei ole mitään tietoa. Nykyisin en varmaan menisi edes selkään tällaisilla varusteilla, joten kyllä, kaikki tärkeä tulee käsimatkatavaroissa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.